کد خبر: ۲۲۳۵۸

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا با اشاره به اینکه تا کنون 181 مورد از ابتلا به باکتری سالمونلا در 40 ایالت آمریکا گزارش شده یکی از دلائل عمده شیوع این بیماری را تماس نزدیک افراد با مرغ و خروس های زنده ذکر کرده است.

باکتری سالمونلا یک باکتری عفونت زاست که در حیوانات خونگرم و خونسرد به یک اندازه امکان رشد پیدا می کند و می تواند به بیماری های عفونی از جمله تب حصبه منجر شود.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرده است که 181 مورد از ابتلا به باکتری سالمونلا به این مرکز گزارش شده و 33 نفر از مبتلایان تاکنون در بیمارستان ها بستری شده اند.

بر اساس همین گزارش 86 درصد از این بیماران در گفت وگو با مسئولین این مرکز گفته اند که با مرغ وخروس های زنده تماس نزدیک داشته اند.

مرکز یاد شده با اشاره به این که این بیماری هنوز مرگ ومیری به دنبال نداشته به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است که از نگاهداری ماکیان در اماکن مسکونی خودداری کرده و در صورت تماس با ماکیان زنده حتما دست های خود را با مواد ضد عفونی کننده شستشو کنند.

در همین حال یکی از شرکت های بزرگ تولید مواد گوشتی به نام «باربر فود» تا کنون نزدیک به یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم گوشت مرغ و خروس را که در ماه های فوریه و مارس امسال در سراسر آمریکا و کانادا توزیع شده به دلیل آلودگی به این باکتری فراخوانده است.

 

 

نظر شما
ادامه