کد خبر: ۲۲۳۸۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: شترهای آلوده به بیماری از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد ایران می‌شود و سپس از جنوب استان کرمان به بندرعباس و شیراز منتقل می‌شود که همین طی کردن مسیر و انتقال بیماری به دام‌های سالم داخل کشور باعث شده تا با شیوع بیش از حد و نگران کننده بیماری‌های دامی روبرو شویم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "محمدرضا امیری کهنوج" با ابراز نگرانی نسبت به افزایش بیماری‌های دامی گفت: متاسفانه بعد از آلوده شدن دام‌های مختلف از جمله گاو، گوساله و گوسفند، هم اکنون شاهد آن هستیم که دام‌های دیگری همچون شتر نیز در استان‌های جنوبی کشور آلوده به بیماری شدند و علاوه بر تهدید سلامت مصرف کنندگان، باعث ورشکستگی دامداران شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که متولی اصلی رسیدگی به این وضعیت کدام دستگاه است؟ گفت: متولی مهار و کنترل این مساله، سازمان دامپزشکی کشور است که متاسفانه با بی‌توجهی و عدم دخالت و اقدام لازم از سوی این سازمان هر روز شاهد تلف شدن دام‌ها و هم‌چنین ورشکستگی دامداران و دامپروران استان‌های جنوبی کشورمان هستیم.

وی ادامه داد: اعتراض و هشدار ما به سازمان دامپزشکی کشور نیز هیچ سودی تاکنون نداشته، چراکه متولیان این سازمان همواره با توجیه کمبود امکانات، نبود نیروی کافی و عدم در اختیار داشتن خودرو و تجهیزات از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند.

امیری کهنوج معتقد است مسئولان دولتی درحال حاضر، ساز و کار مشخص و مدونی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده از مرزهای افغانستان و پاکستان ندارند، ضمن این‌که کمبود کشتارگاه‌های صنعتی در مرزهای کشور و هم‌چنین مراکز قرنطینه در مرزها نیز باعث تشدید این مشکل شده است.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
0
از نظر من با بیش از 25 سال سابقه خدمت دامپزشکی علاوه بر کمبود اعتبارات و نیرو، بی درایتی وسیاسی عمل کردن بسیاری مدیران کل میباشد. سازمان دامپزشکی از وظیفه اصلی خود یعنی پیشگیری ومبارزه وریشه کنی ببماری های دامی، درحال کمک به مافیای گوشت ومرغ ونهاده و حفظ میز روسای خود میباشد. خدا به داد جمعیت دامی کشور برسد. شاید یک دوست.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
0
پدر سیاست بسوزد !!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
نیروی انتظامی باید در مرزها جلوی قاچاق را بگیرد نه دامپزشکی یکی به اینا بگه یا بفهموندشون
فردين
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
اخه يكي نيست به اين حضرات بگه مبارزه با قاچاق وظيفه نيرو انتظاميه كاري به دامپزشكي نداره دامپزشكي فقط اعلام نظر ميكنه و بس
دکتر عالی نسب
|
-
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
واقعا پدر سیاست بسوزد که پدر همه ما رو سوزاند !
اینکه یک بیماری می آید و باعث یک خسارت میشود خوب حال می گوییم سازمان دامپزشک نیرو ندارد پول ندارد وقت ندارد درگیری زیاد دارد و ووو .
اما وقتی تو کشتارگاههای دام کشور بر خلاف ضوابط کشتار دام ماده آبستن رو می کشند این نسل کشی را به حساب چی بگذاریم بازم کمبود نیرو بازم نداشتن پول .
سازمان دامپزشکی یا قدرت ندارد و یا نمی خواهد جلو کشتار دام آبستن را در کشور بگیرد بعد این پدر امرزیده از سازمان به دلیل ضعف عملکرد در کنترل بیماریها انتقاد دارد .
البته باید این کار بشود تا واردات گوشت مفهوم پیدا کند در غیر اینصورت وقتی دام در سطح کشور زیاد باشد کی می رود گوشت وارد کند . این مسئولین سازمان یا خودشون رو به ندانستن می زنند یا واقعا ندانسته باعث این امر میشوند والله اعلم . یا حق
نظر شما
ادامه