کد خبر: ۲۲۳۹۵
مرغ

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از اجباری شدن کد استاندارد بهداشتی موسوم به کد IR برای کشتارگاه‌های طیور این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر حسن هاشمی زاده» در جلسه هماهنگی مسئولان فنی و ناظران بهداشتی کشتارگاه‌های طیور استان سمنان که در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد اظهار داشت: دریافت کد IR و به‌روز رسانی تاسیسات و تجهیزات کشتارگاه های طیور در این استان اجباری است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت همه استانداردهای لازم در کشتار مرغ بیان کرد: سلامت کشتارگاه‌ها تاثیر مستقیم بر سلامت عمومی جامعه دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن تأکید بر اهمیت سلامت و رعایت استانداردها در کشتارگاه‌ها افزود: باید برای بهبود وضعیت کشتارگاهای طیور و امور اجرایی و همچنین بالابردن سطح کیفی و کمی کشتار بیش از گذشته تلاش شود.

هاشمی زاده نتایج ممیزی اداره کل دامپزشکی استان سمنان راجع به وضعیت بهداشت کشتارگاه‌های طیور این استان را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: نواقص فنی و بهداشتی در زمانبندی اعلامی توسط دامپزشکی شهرستان باید در اسرع وقت برطرف شود.

به گفته وی، پس از رفع این مشکلات و معایب باید مراتب آن اطلاع رسانی شود و در غیر اینصورت عواقب قانونی در پی‌خواهد داشت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سمنان از طرح تشدید و شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در کشتارگاه های طیور خبر داد و تصریح کرد: مسئولان فنی و بهداشتی کشتارگاه‌ها در شرایط حاضر باید با دقت و وجدان کاری بیشتری نسبت به گذشته به وظایف خود پرداخته و هرگونه مورد احتمالی بیماری را به سرعت مورد بررسی قرار دهند.

 

 

نظر شما
ادامه