کد خبر: ۲۲۴۰۱

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران استفاده از خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس همچنان ممنوع است.

محمودرضا نیازی ، با اشاره به انتشار خبری با عنوان "در پی تفاهم سه سازمان، استفاده از خمیرمرغ مجاز شد" به نقل از رییس سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی، اظهار کرد: پیرو این خبر سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که هیچگونه تفاهم نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس و همبرگر بین این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور منعقد و امضا نشده است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به صراحت اعلام کرده که کماکان از نظر این سازمان استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی به دلیل مخاطرات بهداشتی و موضوع حلالیت ممنوع است. 

نیازی افزود: همچنین بر اساس اظهارات اخیر رییس سازمان ملی استاندارد ایران خمیرمرغ تولیدی در کشور با کیفیت فعلی در صورت انطباق با مقررات ملی فقط می‌تواند در تولید خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد و مصرف انسانی ندارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران اولین سازمانی بود که استفاده از خمیرمرغ را در کشور ممنوع کرد و با وجود مخالفت دیگر سازمان‌ها همچنان بر تصمیم خود پافشاری دارد. 

نیازی اظهار کرد: در همین راستا در استان از سال 1390 تمام دستگاه‌های بادر (تولید خمیرمرغ) موجود در واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی توسط اداره کل استاندارد پلمب شدند.

وی افزود: همچنین از همان سال بطور پیوسته بازرسی از واحدهای تولیدی و نمونه برداری در قالب طرح طاها از مراکز عرضه انجام شده و با انجام آزمون بافت شناسی استفاده از خمیر مرغ در محصولات کنترل می‌شود. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین طی بازرسی‌های سرزده از واحدهای تولیدی، دو واحد تولیدی متخلف استان شناسایی و محصولات آنها توقیف و منهدم شد و پروانه استاندارد آنها نیز تعلیق و ابطال شد.

 

 

برچسب ها: خمیرمرغ،
نظر شما
ادامه