کد خبر: ۲۲۴۲۹

خبرگزاری فارس: افزایش 80 درصدی اعتبارات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 80 درصدی اعتبارات دامپزشکی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش 80 درصدی اعتبارات دامپزشکی استان خبر داد و اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری مبلغ 590 میلیون تومان در سال جاری به اداره کل دامپزشکی استان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته در طرح پوشش بهداشتی دام، طیور و آبزیان مبلغ 320 میلیون تومان به دامپزشکی استان اختصاص یافت که این رقم در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه با بررسی لازم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها امکان افزایش دوباره اعتبارات دامپزشکی وجود دارد، افزود: با توجه به شیوع بیماری تب مالت در استان و لزوم واکسیناسیون ضربتی بیش از یک میلیون رأس دام، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آمادگی لازم برای کمک بودجه‌ای به دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 82 درصدی اعتبارات ماده 180 در استان اشاره کرد و ادامه داد: مبلغ 148 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 180 به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که سال گذشته اعتبار اختصاص یافته 81 میلیارد تومان بوده است.

نوروزی تصریح کرد: اعتبارات ماده 180 اعتبارات محرومیت‌زدایی است که امسال در قانون تنظیم مقررات مالی دولت سه درصد از محل درآمدهای صادرات نفت و گاز به استان‌های محروم کشور اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: این اعتبارات متناسب با سهم هر شهرستان، فرمانداری و همچنین پروژه‌های عمرانی ماده 180 توزیع شد که کم بودن پروژه‌ها و ریز نبودن اعتبارات دو اولویت توزیع اعتبارات ماده 180 است.

وی همچنین به اعتبارات عمرانی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استان در سال جاری 139 میلیارد تومان اعلام شد که در کمیته برنامه‌ریزی استان این مبلغ توزیع شد.

 

نظر شما
ادامه