کد خبر: ۲۲۴۴۵

جلسه منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران

دکتر میرزاده از کوتاه شدن فرآیند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در راستای کوتاه کردن و تسریع جذب اعضای هیات علمی برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

به گزارش آنا، دکتر میرزاده در دومین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استان ها با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اظهار داشت: روز دستیابی به توافق روز بزرگی برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه با همت دولت تدبیر و امید گره بزرگی از شرایط حاکم بر جامعه ایران گشوده شد، افزود: این اتفاق باعث شد تا سازمان های بزرگ بین المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا ، ایران دارای فناوری هسته ای را به رسمیت بشناسند. جزییات توافق حاکی از آن است که کار بزرگی صورت گرفته است، این پیروزی را می توان مشابه آزادسازی خرمشهر دانست که باعث شعف بسیاری در میان ملت ایران شد.

دکتر میرزاده با اشاره به برخی منتقدان و مخالفان دولت، گفت: برخی مواقع پیروزی بر قدرت های جهانی بسیار آسانتر از کنار آمدن با برخی دلواپسان حسود و مغرض است.

وی روز دستیابی به توافق را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و بین المللی ایران خواند و خاطر نشان کرد: این موفقیت نشان دهنده آن است که امور به درستی به افرادی کاردان و آشنا به امور دیپلماسی و حقوق بین الملل سپرده شده است.

روز توافق؛ روز وفاق ملی بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روز توافق را روز وفاق ملی خواند و افزود: این موفقیت قطعا بدون پیگیری و صلابت تیم مذاکره کننده و حمایت های مقام معظم رهبری امکانپذیر نبود.

دکتر میرزاده با اشاره به مفاد توافق نامه گفت: طی این توافق نه تنها هیچ چرخه سوختی تعطیل نشده و امتیازی نیز به طرف مقابل داده نشد بلکه تمامی تحریم ها لغو شد و مقرر شد تمامی اموال بلوکه شده به ایران بازگردد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تجمیع 2 در دانشگاه آزاد اسلامی درباره ضرورت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساختار جدیدی که جایگزین ساختار قبلی شده است چابکی و بهره وری بیشتری داشته باشیم. از آنجایی که طبق گزارش های رسیده هماهنگی لازم در میان ساختارهای موجود در استان ها وجود نداشت و از سوی دیگر هم به خاطر تفویض اختیار بیشتر به استانها و اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ضرورت اجرای این طرح التزام یافت.

تمامی روسای واحدها و زیرمجموعه ها در اداره امور دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت داشته باشند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: ساختار جدید باید طوری باشد که تمامی روسای واحدها و زیرمجموعه های دانشگاه در اداره امور دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت داشته باشند. 

وی با اشاره به برخی نقدهای نادرست از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از منتقدان این دانشگاه به جای قدردانی از تاثیر این دانشگاه در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، حسادت و معاندت می ورزند. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با درایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و همت دکتر جاسبی به ثمر نشست.

دکتر میرزاده همچنین به هجمه های اخیر علیه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: مسلما دست هایی در کار است تا طرح تحصیلات تکمیلی و بومی گزینی را که باعث ایجاد سلامت اجتماعی می شود را با برنامه ریزی به سوی شکست سوق دهند.

لازمه توسعه علمی کشور، توسعه تحصیلات تکمیلی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه علمی کشور ، گفت: همان گونه که ایشان بارها تاکید کرده اند رشد شتاب علمی کشور به هیچ وجه نباید متوقف شود اما مسئله این جاست که توسعه علمی از طریق دوره های کاردانی و کارشناسی میسر نمی شود و لازمه آن توسعه تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: مخالفان توسعه تحصیلات تکمیلی برخلاف ادعاهایشان ، مخالف گفته های مقام معظم رهبری هستند.
مخالفان توسعه تحصیلات تکمیلی برخلاف ادعاهایشان ، مخالف گفته های مقام معظم رهبری هستند
 
دکتر میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی را پرچمدار توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر بار آموزشی 56 درصد از تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است. به همین خاطر برنامه ریزی های دقیقی برای جذب 20 هزار عضو هیات علمی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کیفی دانشگاه صورت گرفته است.

وی در این جلسه از روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها خواست تا آمار واطلاعات تمامی واحدها را به روز کرده تا بتوان در تدوین بخشنامه ها از آنها بهره برد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اجرای طرح شفا(شهرک های فناور دانشگاه آزاد اسلامی) گفت: طبق سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اگر بخواهیم 50 درصد از درآمدمان از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود از هم اکنون باید فعالیت خود را آغاز کنیم.

مشارکت در تدوین طرح آمایش، استفاده از ظرفیت های سازمان سما و توسعه رشته های چند نظمی از جمله مواردی بود که دکتر میرزاده در این نشست بر اجرای آن از سوی روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحدها تاکید کرد.

شرایط را برای فعالیت همه گروه های سیاسی فراهم خواهیم کرد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: به هیچ وجه دانشگاه آزاد اسلامی را وجه المصالحه له یا علیه کاندیدای خاصی قرار نمی دهیم بلکه شرایط را برای فعالیت همه گروه های سیاسی فراهم خواهیم کرد. 

دکتر میرزاده همچنین از کوتاه شدن فرایند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: در راستای کوتاه کردن و تسریع جذب اعضای هیات علمی برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

در پایان این جلسه دکتر ایرانبخش رییس مرکز توسعه آزمایشگاه های دانشگاه های آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از طرح ساها پرداخت.


برچسب ها: دانشگاه آزاد،
نظر شما
ادامه