کد خبر: ۲۲۴۴۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

یکی از بینندگان محترم حکیم مهر با درج کامنتی در این پایگاه خبری-تحلیلی، در پاسخ به نامه انتقادی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که در این سایت منتشر شده بود (اینجا)، نوشت:

 

به نام خدا

با سلام به خوانندگان محترم سایت حکیم مهر

به عنوان شخصی که از نزدیک در این دانشکده حضور داشتم و دارم، لازم می دونم چندین نکته رو به دوستان به ظاهر دلواپس دانشکده دامپزشکی گرمسار یادآوری کنم:

1- اول از همه کسانی که از نزدیک با محیط دانشکده دامپزشکی گرمسار آشنایی دارند آگاه هستند که این دانشکده همیشه توسط 3 کارمند و یک عضو هیئت علمی بومی در حاشیه بوده و هست. افرادی که نیاز به بیان اسم آنها اینجا نیست، چرا که خیلی از کامنت ها رو که می خونیم راحت می شه حدس زد که این دوستان پشت پرده این مطالب را عنوان کرده اند چون از هر زاویه ای به آن نگاه می کنیم در تک تک کامنتا رد پای این دوستان مشاهده می شود. آنقدر در بیان مشکلات نا بلد بوده اند که حتی در انتقادات به ظاهر دانشجویی، در عمق صحبت، به مشکلات شخصی این چند نفر پی می بریم نه معضلات دانشکده.

2- اگر فرض را بر این بذاریم که این مشکلات را دانشجویان عنوان کرده اند (که متاسفانه اینطور نیست و ردپای کارمندان خاطی و تنبیه شده به علت کم کاری در کار در این نامه دیده می شود)، واقعا، انصافا، چند بار این مشکلات را با رئیس دانشکده در میان گذاشته اید؟ خدا وکیلی همه مشکلات شما به دلیل عدم لیاقت رئیس دانشکده فعلی است؟ یعنی از وقتی ایشان متصدی این سمت شدن این مشکلات به وجود اومد؟ کسانی می تونن فضاوت کنن که دوره های قبل رو دیده باشن.قضاوت منصفانه باشه.یه سری مشکلات سیاست های کلی دانشگاه و بعضا از سوی سازمان هست و ربطی به دانشکده و دانشگاه ندارد.

3- تا یه حدی بی نظمی انتخاب واحد در تمام واحد های دانشگاهی وجود داره. فقط مختص دامپزشکی گرمسار نیست. یادم هست یکی از منتقدین اصلی حال حاضر که تا مدتی پیش سمت داشته در دانشکده، در زمان تصدی خود برای 3 دانشجوی خاص،یک هفته قبل امتحانات درس جدید انتخاب واحد کرد آن هم کد درس به نام خودش. یادش بخیر. یکی از دوستان رفت گفت آقای دکتر امکان هست من فقط کد عوض کنم؟ فرمودند نه. گفت چرا پس فلانی ها انتخاب واحد کردند؟ دکتر مسئول ما گفت، به شماها ربطی نداره،می تونم می کنم. به هر کی هم می خوای بگو.(همونی که خیلی دوست داره مثل با داش مشتیا حرف بزنه،می دونید کیه دیگه...).
حالا همین شخصی که خیلی مشکلات آموزشی از زمان این آقا به جا مونده، الان کلی ادعا داره.عجب دنیای بی رحمیه.

4- دوست عزیزی عنوان کردن رفتن اساتید بنام کشوری
عزیزم، دکتز شیبانی خیلی وقته اینجا درس نمیده، اگه ترم 12 هم باشی باز شما دکتر شیبانی رو ندیدی. دکتر شیبانی بسیار شریف و عالم است، اما آیا قطع ارتباط ایشون با گرمسار در زمان ریاست حال حاضر دانشکده بوده؟؟ آخه چرا مطالبی رو می گین که ازش بی اطلاع هستین دوست عزیز.چرا خودتون رو آلت دسته یه سری افرادی قرار می دین که اطلاعات غلط به شما می دن. از اواخر ریاست دکتر عاشوری کم کم سیاست کلان دانشگاه، با توجه به مشکلی که در حوزه پژوهشی برای دکتر شیبانی به وجود اومد،به سمتی رفت که ایشون دیگه گرمسار نیومد.یعنی براشون درس نذاشتن. حتی 2تا پایان نامه 2تا دانشجو که برادر بودن و با دکتر شیبانی داشتن رو پژوهش دانشگاه لغو کرد، دلیلشو از معاون پژوهشی وقت دکتر بهادری بپرسین، دیگه دکتر بهادری رو که قبول دارین؟ کامل در جریانن. پس قطع ارتباط تدریس ایشون در این دوره نبوده.
آقای دکتر لطف اله زاده، چهره علمی هستند و برای این دانشکده زیاد زحمت کشیدن.اما به درخواست خودشون به دانشگاه تهران رفتند و در خداحافظی با دانشجویان آن زمان گفتن من وقتم را در دانشگاه آزاد تلف کردم، به آرزوی دیرینه خودم رسیدم. آیا باز هم اینکه ایشون با میل خودشون به آرزوی دیرینشون رسیدن اون هم 7سال پیش ، ریاست الان دانشکده باید پاسخگو باشد؟منصف باش دوست من.
دکتر بکایی خودشون به دلیل مشغله در دانشگاه تهران، گفتن نمی تونم بیام.به نظرتون باید التماس کرد؟تازه، مگه نه اینکه خود دانشجوها نامه نوشتند اعتراض کردند که دکتر بکایی سخت گیر است و فکری به حال ما کنید؟ گرچه نیامدن ایشان ربطی به این نامه ندارد.

5- خدا وکیلی، در کدام رشته در کدام دانشکده در کدام دانشگاه مدیر آموزش یا کارمند آموزش در همان رشته تحصیلی درس خوانده است؟ اصلا همچین چیزی داریم مگه؟ توروخدا اول فکر کنین بعدا انتقاد کنین.

6- به موضوع خوبی اشاره کردین، رد شدن در آزمون پیش درمانگاهی، آن هم یک ورودی، آره واقعا جای تاسف داره. شما که مطلب می ذاری لطفا کامل بگو تا شفاف سازی شه.
در آزمون پیش درمانگاهی سال 93،دانشجویان 6 دانشکده دامپزشکی در یک عمل

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
جالبه،هیچ کدام از بندهای این نامه پاسخی به نامه قبلی نبوده و بیشتر یکسری اتهامات و فرافکنی در ان است،رییس محترم فعلی دانشکده درخواست انتقال به دانشگاه سمنان را داده اند .......................، بحث بیمارستان و جا به جایی های بی برنامه ، عدم حضور اعضای هیات علمی در پست های دانشکده و ...بی پاسخ مانده است.نه یک عضو هیات علمی که حدود شش تن درخواست انتقال به واحدهای دیگر را دارند که طبعا اگر شرایط خوب بود دلیلی نداشت یک فرد دانشکده ای که چندین سال در ان بوده است را رها کند،جالبترین نکته در بند ده مستتر است،همان استادی که ایشان می فرمایند ودرست هم می فرمایند که بی نظم است به تازگی از سوی رییس دانشگاه به عضویت کارگروه تحقیقات و برنامه ریزی استراتژیک !!!!واحد درامده است.تناقض تا کجا؟؟.دوست عزیز دیگر دوست و دشمن هم به شرایط اسفناک واحد گرمسار،سو مدیریت اشکار و ...آگاه هستند.به جای فرافکنی و اتهام زنی ........................ بهتر است کمی واقعیت ها را هم ببینید.در مورد ازمون پره انترنی هم بهتر است بدانید که در دو دوره قبل از این مردودی صد در صدی ،دو دوره قبولی صد در صدی داشته ایم.پس قطعا این جا هم نمی توانید سو مدیریت را بی تاثیر بدانید.لطفا اگر بعد از این خواستید به نامه ای پاسخ دهید لطفا به اصل نامه پاسخ دهید نه کامنت های زیر ان.
فارغ التحصیل گرمسار
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
اتفاقا دوره قبلی آموزش یکی از بهترین ادوار آموزش بود، برنامه ریزی منظم، ظرفیت معقول تمام کدهای درسی و برگزاری منظم تمام کلاس ها چه تئوری و چه کلینیکی که الان تقریبا به آرزویی تبدیل شده است در آن دوره وجود داشت.به قدری کار خوب اجرا می شد که سرپرست واحد که تمام نیروهای بومی را برداشته بود به خودش اجازه نمی داد ایشان را عزل کند و او خودش استعفا داد. بعد از معاون آموزش قبلی دانشکده هم یکی دو نفر آمدند ولی نتوانستند و کنار رفتند و دیدند اوضاع خیلی خراب شده و اکثر اساتید خواهان بازگشت معاون آموزشی قبلی هستند کلا در اقدامی شتابزده پست معاونت آموزشی را از چارت دانشکده حذف کردند!!.بزرگترین حسن معاون قبلی این بود که جلوی کسانی که می خواستند با پارتی بازی و سفارش رییس واحد و رییس منطقه تدریس داشته باشند ایستاد، تا زمانی که او بود تمام اساتید از جمله دکتر لطف الله زاده ، دکتر شیبانی، دکتر توحیدی پور ، دکتر بکایی و... با دانشکده علی رغم عدم پرداخت حق التدریسشان از جانب دانشگاه ، با دانشکده همکاری داشتند، ایشان که استعفا داد این اساتید دیگر واحد برنداشتند.
دانشجو
|
-
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
دوست عزیز بودن اساتیدی مثل ...... (خودتون میدونین کیه) دردی رو دوا نمیکنه چون چزی رو به کسی یاد نمی داد و به فکر کارهای شخصیش بود. بذار عمرش تلف نشه دیگه
مطلع
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
مطالب کذب :1- عزیزم، دکتز شیبانی خیلی وقته اینجا درس نمیده، اگه ترم 12 هم باشی باز شما دکتر شیبانی رو ندیدی. دکتر شیبانی بسیار شریف و عالم است، اما آیا قطع ارتباط ایشون با گرمسار در زمان ریاست حال حاضر دانشکده بوده؟؟. دکتر شیبانی تا نیمسال دوم 93-94 با دانشکده همکاری داشتند.
2- آقای دکتر لطف اله زاده، چهره علمی هستند و برای این دانشکده زیاد زحمت کشیدن.اما به درخواست خودشون به دانشگاه تهران رفتند و در خداحافظی با دانشجویان آن زمان گفتن من وقتم را در دانشگاه آزاد تلف کردم، به آرزوی دیرینه خودم رسیدم. آیا باز هم اینکه ایشون با میل خودشون به آرزوی دیرینشون رسیدن اون هم 7سال پیش ، ریاست الان دانشکده باید پاسخگو باشد؟.دکتر لطف الله زاده تا نیمسال دوم 93-94 با دانشکده همکاری داشتند.
3- خدا وکیلی، در کدام رشته در کدام دانشکده در کدام دانشگاه مدیر آموزش یا کارمند آموزش در همان رشته تحصیلی درس خوانده است؟. دانشکده از نیمسال دوم 93-94 فاقد مدیرگروه است.
4- جذب تعداد زیاد دانشجو متاسفانه تا آنجا که اطلاع داریم، سیاست کلی دانشگاه در سازمان مرکزی است، به دانشکده مربوط نمی شود. کاملا نقد منصفانه ای است. جذب دانشجو در هر واحد با درخواست مستقیم واحد دانشگاهی صورت می کیرد.
5- واقعا الان و امروز و در زمان این ریاست بوده که کلینیک از نداشتن افراد بی تجربه رنج می برد؟؟؟ یعنی قبلا رئیس کلینیک متخصص دامپزشک بود.رییس قبلی کلینیک متخصص بود و حتی استاد بزرگی مثل دکتر صدرزاده زمانی رییس کلینیک بودند.
6- تا آنجا که اطلاع داریم هیچ کدام از مدیران پژوهشی دانشکده های دامپزشکی کشور ، تحصیلات مرتبط با دامپزشکی ندارند. تا دو ماه قبل در همین دانشکده یک دامپزشک متخصص مدیر پژوهش بود. کافی است به سایت دیگر دانشکده ها نگاهی بیندازید.
7-الان هم آن استاد پرونده اش در کمیته انضباطی دانشگاه و سازمان در حال جریان است. ایشان به تازگی حکم گرفتند و مساله دعوا هم با یک روبوسی ماستمالی شد.
7- ردپای کارمندان خاطی و تنبیه شده به علت کم کاری در کار در این نامه دیده می شود.هیچ کارمند خاطی و تنبیه شده ای در دانشکده نداریم و این یک توهین است، به علاوه هر خطای فرضی هم که انجام داده باشند که انجام نداده اند از کتک کاری بدتر نیست.
8- به قول رئیس جمهور گرمساریمون، مدارک تمام بندها موجود است. قطعا نویسنده این نامه که مکررا به افراد بومی اتهام زده و توهین کرده اند نمی توانند گرمساری باشند.

ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
نکته عجیب این که نویسنده این نامه هم در جریان دعوای فیزیکی دو استاد (سال 94) حضور داشته اند و هم در زمان مدیریت دکتر منصوری (سال 84).یا دانشجوی درس نخوانی هستند که دوره شان بیش از ده سال طول کشیده که بعید می دانم در دانشکده داشته باشیم و یا خودش را در قالب دانشجو جا زده است و قصد داشته تا از دانشکده برای خودش منافعی دست و پا کند که با سد محکمی رو به رو شده است.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
برو به همون ریاست دانشکده که ازش طرفداری میکنی بگو چرا ............................................................... همین . دانشجوی سال اخر
سودابه
|
-
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
اون چه که مشخصه، افرادی که این نامه انتقادی رو تنظیم کردن دلشان به حال دانشکده و ما دانشجویان نمی سوزد زیرا اگر قصد خیر داشتن اینجا و به این صورت عنوان نمی کردند تا همه عالم و ادم درباره ما نظر دهند.فقط می توانم بگویم متاسفم.دانشجو
فارغ التحصیل
|
-
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
به خدا زشته، بیش از این آبروی خودتون رو نبرین. هر چقدر هم مشکل داشته باشین بین خودتون حل کنید. فکر کردین اینجا دردی از شما دوا می شود؟فارغ التحصیل 90 گرمسار
دانشجوی دلسوز
|
-
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
درود به مدیریت سایت حکیم مهر که تلاش شما شاید گره گشای معضلات باشد:
1.بنده دانشجوی واحد گرمسار هستم.با خواندن مطالب که منتشر شده است کاملا می توان بر این موضوع پی برد که دانشگاه و دانشکده درگیری مشکلات بسیار پیش پا افتاده شده است که در این معرکه کسی جز دانشجو متضرر نخواهد شد اما با تمام این تفاسیر عده ای همچنان به دنبال منافع شخصی خود هستند.ای کاش میتوانستیم بدون ترس از اینکه متهم به وابسته شدن به جناح یا گروهی شویم حرف دلمان را بزنیم ولی دریغا!!!الان هم که همه چیز بیان شده به جای اینکه برای رفع آن ها قدم برداریم یکدیگر را متهم کرده و انتقادات را به دشمن خیالی ربط میدهیم
2.بنده و دوستانم تمام معضلات را به ریاست دانشکده ربط نمیدهیم بلکه بیشتر مشکلات از سیاست های نادرست 2 سرپرست میباشد اما داشتن اقتدار ریاست دانشکده چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.کسی دنبال این موضوع نسیت که شخصی را متهم کند همه به انداره ای در وضع موجود مقصراند وآن طور که پیداست نویسنده این نامه طرف داری غیر منطقی دارند.
3.بیان خاطرات هیچ دردی را داو نمی کند فقط جز اینکه مشکلات را گردن افراد دیگر می توان انداخت .سوال بنده این است:بعد از رفتن این شخصی که فرمودید مشکلات اتنخاب واحد حل شد!؟به طور یقین خیر!
4.من نمیدونم شما مسئولی یا دانشجو ولی لازم به ذکر میدونم عرض کنم از عدم حضور دکتر شیبانی مدت زیادی نمیگذره!(منظور بنده به عنوان استاد حق التدریسی هست)
فقط جز پاسخ های که تماما ادعا و گفته هایی بیش نیس و بی مدرک...چیز دیگری دارید!از آنجایی که نظرات که ما با دلیل آن هم مراجعه به سایت دانشگاه بود کاملا مستند بود خواهشمنیم شما هم با مدرک گفته هایتان بیان شود
5.واما رد شدن دانشجویان در آزمون جامع،شکی نیست مقصر اصلی و متضرر اصلی خود آن دانشجویان بودند و فقط موضوعی که خالی از لطف نیست که بیان شود این است که آیا مسولین دانشکده ازاین اتفاق بی خبر بودند که بعید است!آیا نمی شد جلوی این موضوع را گرفت!
6.شما که اطلاع ندارید چرا اعلام نظر میفرمایید!درخواست های مکرر دانشگاه به سازمان برای افزایش پذیرشده است هرچند خود سازمان در این مشکل مبرا نیست.
7.دوست عزیز بازهم متاسفانه همانگونه که قبلا گفتم اینکه چه فردی مقصر است ملاک نیست مهم این است افراد موجود چقدرتلاش برای رفع معضلات کرده اند یا اینکه نسشته اند و دیگران را با انگشت اتهام نشانه میروند.
8.موضوع دعوا مطرح شد فقط لازم میدانم عرض کنم هر چیزی راهکار قانونی خودش را دارد بحث سر این موضوعات کاملا غیرمنطقی است
9.دوستانی که از نظرات دلگیر شدن باید عرض کنم شما دوستان هم اگر کمی مثل ما پیگیر رفع مشکلات بودید حق میدادید که این درد دل ها باید اینجا بیان میشود زیرا که بارها به روسای قبلی و فعلی گفته شد و نتیجه نداشت شاید بیان شدن مطالب در اینجا این بار بی نتیجه نماند
آنچه که در نامه فوق بیان شده جز رفع اتهام از گروهی و نشانه رفتن اتهامات به سوی افراد دیگری نبود. نوسینده نامه جهت گیری یادداشت خود را طوری سوق داده تا ذهن مخاطبان را از موضوعات اصلی و جدی،درگیر گذشته های دور کند.آنچه که متاسفانه شاهد آن هستیم قدرت طلبی است،چیزی که دانشجو بازیچه ی آن شده است.توصیه بنده به دو طرف ماجرا این است اگر میخواهد فردای قیامت حداقل سرافکنده ی آن دو شهید دفن شده در دانشگاه نباشید دست از خصومت های شخصی برداشته و به فکر جوانانی باشید که والدینشان با هزاران امید و آرزو آنان را به گرمسار نمیفرستند تا جوانانی و پول و وقت و...فرزندشان را صرف دعواهای عده ای کنند که جز قدرت چیز دیگری نمیخواهند.آنچه مهم است رفع مشکلات است....یاحق
بوبهمنش
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
مدیر مسئول محترم وب سایت خبری- تحلیلی حکیم مهر
باسلام
از یک رسانه که به عنوان وب سایت خبری-تحلیلی مرکز مجازی پژوهش های راهبردی دامپزشکی است بعید است بازیچه برخی افراد مغرض، کینه توز، منافق، منفعت طلب، متعلق به یک گروه و فرد خاص سیاسی و دروغ پرداز شده و هرگونه اظهار نظری را درباره یک مجموعه معتبر علمی کشور را تایید و قابل نمایش نماید و در حقیقت آتش کینه، نفاق، منفعت طلبی، غرض ورزی و دروغ پردازی و کارهای سیاسی را شعله ور کند. امید است به وظیفه و امر خطیر رسانه ای خود بادقت بیشتری عمل نمائید.
من به عنوان یک دانشجوی بی طرف از عملکرد ریاست فعلی ومجموعه کارکنان و اساتید این دانشگاه رضایت دارم و بسیاری از موارد مطرح شده در ادامه این خبر و خبرها و کامنت های درج شده توسط برخی بینندگان را کذب محض و دروغی بیش نمی دانم
موفق وسربلند باشید
کارمند دانشگاه
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
دانشجوی بی طرف!!!! کل امکانات دانشکده و دانشگاه چند صباحی است در اختیار شما و دوستانتان است ، معنی بی طرفی را می دانید؟ تنها دانشجویی که اجازه داشته و دارد خودروی خود را به داخل دانشکده بیاورد کیست؟ تنها دانشجویی که کل امکانات بیمارستان برای پایان نامه اش بسیج شده اند کیست؟ تنها دانشجویی که حق نشستن پشت میز ریاست دانشکده را دارد کیست؟ تنها دانشجویی که مدام تریبون در اختیارش هست کیست؟ دوست عزیز شما دفاع نکنید بهتر است.
دانشجوی دل‌ سوز
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
جناب دانشجو ی بی‌ طرف :))))شما برو درستو تموم کن که ۱۵ترمه نشی‌!!!و با توجه به گفته خود شما که میگید به نظر من!لطفا نظر خودتون رو نگه دارین و در مسائل زندگیتون به کار ببرین دوست عزیز باید با حقیقت‌ها کنار اومد بنده هرچی‌ بیان کردم با توجه به سایت دانشگاه بود ،و این الفاظ رکیک و توهین آمیز واقعاً از یک دکتر مملکت دور از ‌شان هست...کمی‌ از منافع خود و اطرافیان تان بزنید تا حال دانشجویان‌ها را هم بفهمید
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
با سلام و احترام،
با توجه به مطرح شدن نظرات مختلف و با توجه به اینکه رفته رفته نظرات جنبه شخصی و توهین به خود گرفته است، از درج کامنت جدید در ذیل این خبر معذوریم.
- مدیر مسئول حکیم مهر


نظر شما
ادامه