کد خبر: ۲۲۴۵۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

«دکتر سروش یوردخانی» از اعضای محترم هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با ارسال جوابیه ای به این پایگاه خبری-تحلیلی، به ارائه توضیحاتی درخصوص نامه منتشر شده در حکیم مهر (اینجا) پرداخت:

 

به نام خدا

مدیر مسوول محترم سایت حکیم مهر

با سلام و احترام

از طریق تماس یکی از همکاران ، از درج مطلبی با عنوان "نگاه شما – پاسخی به یادداشت ..." در آن سایت آگاه شده که در آن به صورت غیر مستقیم اتهاماتی متوجه اینجانب شده است. با مراجعه به سایت ، دریافتم که بله ، درست است ،"العاقل یکفی بالاشاره". البته در روزگاری که نیروهای بومی دانشگاه یک عده "فرصت طلب" و "زیاده خواه" معرفی شده اند ، این مطالب عجیب نبود.

حقیر از سال 1380 در کسوت های مختلف چه دانشجویی، نیروی مدعو حق التدریس و هیات علمی در دانشکده دامپزشکی گرمسار مشغولم. طبعا این زمان و ابستگی و دلبستگی زیادی نسبت به دانشکده برایم به وجود آورده است. نمونه آن در دوران تصدی دو ساله معاونت آموزشی دانشکده و هم زمان به صورت افتخاری در سمت رییس کلینیک دانشکده بود.

دانشجوهای کارورز آن دوره که به حمدالله امروز فارغ التحصیلان ارجمندی هستند می توانند گواهی دهند که علیرغم تمام کمبودها که یکی از آن ها تغییر کاربری موقت فضایی غیر از کلینیک به کلینیک بود، در طول یک نیم سال به شهادت آمار قریب به چهارصد بیمار مراجعه کننده به دانشکده داشتیم. به عنوان مثال فقط بیش از سی عمل جا به جایی شیردان توسط اساتید محترم جراحی دانشکده انجام شد. به لطف اساتید محترم بخش جراحی و داخلی دام های کوچک، پس از مدت ها از شروع به کار دانشکده از زمان تاسیس ، دانشجویان محترم با کیس های دام کوچک برخورد داشتند که تعدادشان به فزونی می رفت. با حضور اساتید محترم داخلی دام های بزرگ و مامایی ، دانشجویان، بسیاری از بیماری های مربوط را به خوبی در میدان عمل مشاهده می کردند . اگر امروز برخی به درست یا غلط از کمبود کیس گلایه دارند این قطعا مرتبط با عمده اساتید بزرگوار دانشکده نیست .

در حوزه آموزش نیز همکاران محترم شاهدند که برنامه هر نیم سال نه فقط مربوط به دکترا، بلکه در سه رشته دیگر شامل کارشناسی ارشد انگل شناسی ، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و کاردانی دامپزشکی به دقت تنظیم و چند بار هماهنگ می شد تا بدون هیچ مشکلی اساتید معزز کلاس ها را شروع کرده و به اتمام برسانند.

در طی تصدی مسوولیت ، دو دوره آزمون جامع پیش درمانگاهی برگزار شد که در هر دو دوره دانشجویان عزیزمان به قبولی کامل و صد در صد دست یافتند که از جانب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر واقع شد. چه در این زمان و چه قبل از آن سهم عمده ای از پذیرفته شدگان دوره دکترای تخصصی دانشکده های محترم و معتبر کشور در رشته های بالینی به دانشجویان گرمسار اختصاص داشت . حال اگر به زعم نگارنده آن مطلب ، امروز مشکلات بسیاری وجود دارد که از آن دوران به یادگار مانده است صمیمانه از اساتید محترم و دانشجویان گرامی عذرخواهی کرده و از دوست عزیزمان استدعا دارم لااقل یک مورد از آن را به صراحت عنوان فرمایند. بعد از آن هم با تغییر در سطح مدیریت دانشگاه مسائلی پیش آمد که بدون هیچ حاشیه ای از سمت خود استعفا دادم، که نه تنها من که به نظر دو پست معاونت آموزشی و ریاست بیمارستان نیز استعفا دادند! چون تا کنون پس از حدود ده ماه جایگزینی برای بنده انتخاب نشده است . حال اگر حقیر حاشیه ساز و ... معرفی شده ام به نظر باید در تعریف این واژه کمی تامل دوباره به خرج داد .

اینجانب سروش یوردخانی عضو هیات علمی بومی دانشکده دامپزشکی گرمسار ، برای بیان ایراداتی که در دانشگاه یا دانشکده شهرم به آن برخورد می کنم ، نیازی به پنهان کاری ندارم و دوستان گواهند که اگر خدای متعال هر نعمتی را به حکمت ، از حقیر دریغ کرده ، نعمت صراحت لهجه را برایم باقی گذاشته است . حال امروز اگر دانشگاه ما در اوج رشد و تعالی است یا در حضیض فرسودگی ، نیازی به رسانه ای کردن آن نیست . به لطف خدا ، خودمان به مانند دریا آلودگی ها را به ساحل فراموشی می سپاریم و دست در دست هم دوباره معایب را اصلاح خواهیم کرد .

از این که بابت خویش، مصدع اوقات شریف مخاطبان عزیز سایت حکیم مهر شده ام عذرخواهی می نمایم . اگر نویسنده آن مطلب هم به راستی "دوستدار دانشکده" ای است که قریب به نیمی از عمر خود را در آن به سر برده ام و تا لحظه آخر به آن وفادار خواهم ماند ، بداند که نه تنها گلایه ای نیست ، بلکه :

"بشکست اگر دل من ، به فدای چشم مستت      سر خم می سلامت ،شکند اگر سبویی"

 

ارادتمند – دکتر سروش یوردخانی، عضو هیات علمی بومی دانشکده دامپزشکی گرمسار

 

خبر مرتبط:

نگاه شما - پاسخی به یادداشت «دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار»

نگاه شما - دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

 

 

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
گر به دولت برسی مست نگردی مردی گر به ذلت برسی پست نگردی مردی اهل عالم همه بازیچه ی دست هوسند گر تو بازیجه این دست نگردی مردی.........به امید خدا همه چیز درست میشود دکتر جان شما راه درست و روشن را ادامه بدین خدا بزرگ است
حسین
|
-
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
به عنوان یک دانشجو از زحمات همه دلسوزان و اساتید و کارکنان دانشکده تشکر می کنم و امیدوارم این دوران هم بگذرد.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
با سلام خدمت همه خوانندگان عزیز سایت حکیم مهر. بنده نیز از فارغ التحصیلان دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار می باشم. اما واقعا باز کردن این چنین بحث ها و نام بردن از اساتیدی که هر یک بنحوی سهم عمده ای در آموزش دانشجویان این دانشگاه داشته اند نه تنها کار پسندیده ای نیست بلکه جز تخریب وجهه این دانشکده در اذعان عمومی سودی نخواهد داشت. به هر حال نمیشود انتظار داشت که سیستم کاملا بدون نقص باشد چون در هیچ کجای کشورمان چنین چیزی دیده نمی شود اما اگر هم نقصی باشد نباید در فضای مجازی به این شکل بازگو شود و در بیان آن اغراق فراوانی نیز بعمل آید. به نظر بنده مدیریت آموزشی و پژوهشی در سالهای قبل کارایی و عملکرد بهتری نسبت به سیستمی در حال حاضر وظیفه اجرایی را انجام میدهد داشت و این مسئله کاملا مشخص است اما حتی اگر خلاف این هم باشد نباید به این صورت در فضای مجازی بازگو شود و وجهه اساتید خوبی منجمله دکتر لطف اله زاده و دکتر شیبانی و دکتر بکایی و دکتر یوردخانی را تخریب نماییم چرا که بهیچ وجه کار درستی نبوده و به دور از اخلاق است. با تشکر
دانشجو
|
-
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
با سلام به آقای دکتر یوردخانی
دکتر جان، زحمات شما بر کسی پوشیده نیست، اما همه می دانیم از زمانی که شما استعفا دادید یا هر چیز دیگر، حاشیه ها در دانشکده شروع شد. این مهم را حتی دانشجوی ترم یک هم می داند. زیاد صحبت نکنم، لطفا با دوستان کمک کنید این حاشیه های بچه گانه جمع شود.مهم نیست چه شخصی پشت میز باشد، مهم خوب کار کردن است. امروز یکی دیگه، فردا شما. در قیدو بند سمت نباشید استاد.
هر از گاهی خودت را از خودت طلب کن
شاید گم شده باشی ...
دانشجوی ترم آخر
|
-
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
با خواندن جوابیه دکتر یوردخانی یاد این افتادم که:
مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.....
یا علی
دانشجو
|
-
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
ایشان استعفا داده اند آن وقت شما می گویید در قید و بند سمت نباش. اوضاع دانشکده فقط با تغییرات اساسی در مدیریت دانشگاه سامان می یابد.
مطلع
|
-
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
حا.شیه های دانشگاه و دانشکده از روزی شروع شد که دلسوزانی که دکتر یوردخانی یکی از آن هاست کنار رفتند و جایشان را دایه های مهربانتر از مادر گرفتند.کافیست شما اوضاع دانشگاه و دانشکده را با یک سال قبل مقایسه کنید.
دانشجوی آگاه
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
بله دکتر یوردخانی دلسوز بودند اما تا زمانی که خودشون سمت داشتند. از وقتی کنار رفتند ....................................
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
قبلا اسم دانشکده گرمسار میامد , همه میگفتند صدرزاده بکایی شیبانی لطف الله زاده .... هیات علمی کم کم بومی کنید خیال خودتون راحت کنید
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
همانطور که همه میدانید پست ریاست دانشکده 3 سال میباشد و بعد از آن با رای گیری از هیئت علمی دانشکده رئیس جدید انتخاب میشود ولی امسال با پایان یافتن دوره 3 ساله ریاست دانشکده شاهد بودیم که بدون برگزاری هیچ گونه انتخاباتی دوباره ریاست دانشکده 1 سال دیگه در سمت خود ابقا شد .................................... امید است با تغییر مدیریت مشکلات مرتفع شوند. دانشجوی سال اخر
کارمند
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
تاسف آوره که در دفاع از شخصی که به زودی به هدفش رسیده و به دانشگاه سمنان انتقال می یابد افرادی مثل دکتر یوردخانی و دکتر لطف الله زاده مورد هجمه قرار می گیرند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
جالبه هر کسی هر جوابی در مقابل تیم دکتر یوردخانی بده می شه مدافع رئیس دانشکده.زشته.دانشگاه رو با فضای سیاست اشتباه گرفتین آقایون.من کارمندم.به شدت هم از سیستم و نوع رفتار دکتر یوردخانی انتقاد دارم.چون به ایشون انتقاد دارم پس دارم از کس دیگه حمایت می کنم؟چه بی ربط.چه بی منطق.کارمند قدیمی دانشکده
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
با سلام
پیشنهاد میشود بحث های این چنینی و دعواهای داخل دانشکده ای را در سایت قبلا معتبر حکیم مهر قرار ندهید
کارمند بومی
|
-
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
مشکل اینجاست که تمام روسا و مسوولان دانشگاه و دانشکده غیر بومی هستند و اگر ضعف یا نقصی در سیستم هست که متاسفانه زیاد هم هست،انها باید پاسخگو باشند، نه این که این مشکلات را که خود پدید اورده اند ناجوانمردانه به گردن افراد بومی بیندازند و کی بود کی بود من نبودم راه بیاندازند.در کل اساتید دانشکده فقط دو استاد بومی داریم که انها هم هیچ سمتی ندارند،حال چطور می شود که اینها می شوند عامل مشکلات؟؟ این دقیقا نقشه کسانی است که حالا که دانشگاه را خاکسترنشین کرده اند ،دارند از دانشگاه می روند و چون می دانند که در نهایت اگر همه هم بروند افراد بومی از دانشگاه نمی روند،پیشدستی می کنند و مشکلات را عمدا به گردن انها می اندازند.امروز دانشکده مثل یک خانه روی ابه،و مقایسه ان با دوران های قبل بسیار اشتباه و توهین به تمام کسانی است که قبل از این در دانشکده مسوولیت داشته اند از دکتر بهادری و دکتر لطف الله زاده و دکتر محمد صادق بگیرید تا دکتر منصوری و دکتر یوردخانی.
سروش یوردخانی
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
0
مدیر محترم سایت حکیم مهر،ضمن عرض تشکر از درج جوابیه حقیر،به اطلاع تمام عزیزانی که در ذیل ان کامنت گذاشته اند می رسانم تمام توفیقات مورد اشاره -البته اگر توفیقی بوده-بدون همکاری و پشتیبانی دکتر منصوری سرپرست وقت دانشگاه و دکتر مسلمی رییس محترم دانشکده امکانپذیر نبوده است،تنها دلیل پاسخگویی بنده درج دور از انصاف و هدفدارکلمه بومیدر ان مطلب بود. بدیهی است همان طور که عرض کرده ام رسانه ای کردن مسائل دانشکده نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه باعث لکه دار شدن افتخارات چندین ساله آن نیز می شود. ادامه اتهام زنی به این و آن هم فقط باعث تکدر خاطر و ازردگی و بی انگیزگی می گردد. لااقل برای چند صباحی به این سایت اجازه دهیم تا فارغ از مسائل دانشگاه گرمسار به مشکلات دیگر دانشکده ها هم بپردازد. در خاتمه عرض می کنم که در بین کارمندان و اساتید دانشکده کسی را نمی شناسم که دلسوز و غمخوار دانشکده نباشد چه عزیزان گرمساری و چه غیر آن. جسارتا اگر کسی باز هم به این توضیحات نقد،ایراد و یا حتی توهینی داشت استدعا دارم مانند حقیر خودش را معرفی نماید.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
2
2
عاجزانه از همتون خواهش میکنم التماس میکنم بعنوان کسی که 4 ساله از این رشته مثلا دکتری از گرمسار فارغ التحصيل شدم و الان با هزار جور بدبختی دست و پنجه نرم میکنم و الان فهمیدم که اشتباه کردم توی این رشته درس خوندم ازتون خواهش میکنم عمر و جوانی و وقت و هزینتونو توی این رشته هدر ندید . با این بحثای الکی هم وقتتون رو تلف نکنید . به فکر جوانی خودتون باشید که بیخودی داره تلف میشه . از ما گفتن بود . خدا آخر و عاقبت همه رو بخیر کنه. دامپزشک جویای کار با معدل 18
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
0
با سلام و احترام،
با توجه به مطرح شدن نظرات مختلف و با توجه به اینکه رفته رفته نظرات جنبه شخصی و توهین به خود گرفته است، از درج کامنت جدید در ذیل این خبر معذوریم.
- مدیر مسئول حکیم مهر


نظر شما
ادامه