کد خبر: ۲۲۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

جلسه پیگیری مشکلات بخش دامپزشکی شهرستان سمنان با حضور فرماندار سمنان و مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان در محل فرمانداری سمنان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، دانایی فرماندار و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی سمنان در این جلسه با اشاره به اهمیت عملکرد دامپزشکی در حوزه ارتقای سلامت و امنیت غذایی مردم گفت: تنوع و گستردگی و تخصصی بودن وظایف دامپزشکی به گونه ای است که باید پیشگیری و نظارت و کنترل مستمر بر تولیدات دام و طیور و بیماریهای مشترک بین انسان و دام به صورت روزانه و مستمر و برنامه ریزی شده استمرار داشته باشد که با ارائه این خدمات شبانه روزی ما شاهد امنیت روانی بالا در بخش امنیت غذایی و سلامت جامعه هستیم.

فرماندار سمنان در ادامه به نقش دامپزشکی در رونق اقتصادی شهرستان اشاره و بیان داشت: مشاوره، راهنمایی و هدایت تولیدکنندگان بخش دام و طیور ضمن افزایش تولیدات شهرستان از بروز خسارات مالی به تولید کندگان این بخش نیز جلوگیری می کند.

دانایی تصریح کرد: تلاش های وسیع و همه جانبه کارکنان خدوم اداره دامپزشکی در کنترل، پیشگیری، درمان و ریشه کنی بیماریهای دامی که منجر به تولید فرآورده های خام دامی سالم شده و بطور مستقیم در تغذیه و بهداشت مردم نقش دارد، بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار سمنان در ادامه با بیان مشکلات کشتارگاه سمنان گفت: در چند سال اخیر با تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط، شاهد رفع بخشی ازاین مشکلات هستیم که با توجه به اعلام بخش خصوصی و ورود سرمایه گذار جدید جهت گسترش فعالیت این کشتارگاه بخش دیگری از مشکلات آن نیزمرتفع خواهد شد.

دکتر سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به رسالت دامپزشکی در کشور گفت: استان سمنان از نظر تولیدات داروهای دامی رتبه دوم کشوردر بخش صنعت طیور رتبه 14 و فراورد های خام دامی رتبه 17 و صنعت دام رتبه 27 کشور را به خود اختصاص داده است که ما شاهد فعالیت 9 واحد تولید داروهای دامی در استان هستیم که 30 تا 40 درصد داروهای مورد نیاز کشور را تولید می کنند و همچنین محصولات این واحدها به کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی و کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

وی با اشاره به کنترل و نظارت از مزعه تا سفره در بخش تولیدات دام و طیور گفت: استان سمنان بواسطه قرار داشتن در کریدور شرق به غرب همواره در معرض قاچاق دام بوده و در این بخش نیاز به تقویت ایستگاه های قرنطینه دام در شمال و شرق و غرب استان هستیم.

دکتر قدس رئیس دامپزشکی شهرستان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به قرار داشتن 65 واحد تولیدمرغ گوشتی تخمگذار و مادر با ظرفیت جوجه ریزی هر دوره قریب به یک ملیون و هفتصد هزار قطعه و وجود 9هزار راس دام سنگین و 75 هزار دام سبک گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و افزایش بروز بیماریهای نوپدید، مجموعه دامپزشکی با توجه به مشکلات و کمبود نیروی انسانی نزدیک به 300 درصد در برخی از عملکرد ها پوشش نظارتی و پیشگیرانه خود را افزایش داده که نتیجه آن کاهش 65 درصدی شیوه بیماری های دام درشهرستان سمنان بوده است.

تشکیل کارگرده سلامت و امنیت غذایی، تشکیل کمیته پیگیری مشکلات کشتارگاه سمنان، دعوت از سرمایه گذار متقاضی فعالیت در کشتارگاه سمنان و تلاش بیشتر برای رفع موانع اداری موجود در سرمایه گذاری جدید، افزایش نظارت بر توزیع گوشت و مرغ و تولیدات دامی بخشی از مصوبات این جلسه بود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
0
بله! 30 تا 40 درصد داروهای دامی مورد نیاز را تولید می کند . آن هم چه تولیدی ! با آن کارخانه رو.. دارو که دیگر صدای همه را درآورده .
نظر شما
ادامه