کد خبر: ۲۲۵۳۸

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت اهواز گفت: ظرفیت کشتارگاه صنعتی اهواز بسیار پایین است و توان تامین گوشت این شهرستان را ندارد.

«سیداصغر حسینی بهارانچی» در گفت و گو با ایسنا منطقه خوزستان، اظهارکرد: ما همواره مشکلات این کشتارگاه را به مسئولین مربوطه اطلاع می‌دهیم، اما ارگان‌هایی همچون دامپزشکی و سایر بخش‌ها ما را مقصر این مشکلات می‌دانند و می‌گویند که اتحادیه خواهان تعطیلی این کشتارگاه است.

وی افزود: کشتارگاه دام سبک اهواز به دلیل اینکه مشکلات فراوانی داشت، مدتی تعطیل شد که با کاهش میزان کشتار، این مشکلات ملموس‌تر و برای رفع آن‌ها تذکرات فراوانی داده شد که به هیچ کدام از آن‌ها توجهی نشد.

حسینی بهارانچی تصریح کرد: پیمانکار این کشتارگاه باید عوض شود و دست‌های پشت پرده‌ای که از این پیمانکار حمایت می‌کنند و به دنبال منافع خود هستند، باید کنار روند تا مشکلات این کشتارگاه حل شود.

وی عنوان کرد: اگر چه اهواز از نظر میزان کشتار چهارمین شهر کشور است اما کشتارگاه صنعتی اهواز برای تامین گوشت مورد نیاز یک منطقه بسیار کوچک، پاسخگو است و نمی‌تواند نیاز یک شهر بزرگ را برطرف کند.

حسینی بهارانچی اظهار کرد: افرادی در شهرستان اهواز به دنبال احداث کشتارگاه‌های بزرگ صنعتی هستند تا بتوانند گوشت کلان شهر اهواز را تامین کنند اما از آن‌ها هیچ حمایتی نمی‌شود و هیچ مجوزی برای احداث کشتارگاه به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی افزود: اگر دامپزشکی و سایر بخش‌های مربوطه مجوزهای لازم را برای ساخت این کشتارگاه‌ها بدهند به راحتی نیاز گوشت شهرستان تامین خواهد شد.

بهارانچی با بیان اینکه قیمت گوشت در شهرستان اهواز رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: دست‌های پشت پرده به دنبال آن هستند تا قیمت گوشت در اهواز بالا برود اما اتحادیه با تامین گوشت دام سبک و سنگین شهرستان مانع این امر خواهد شد و در این زمینه هیچگونه کمبودی نیز وجود نخواهد داشت.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت اهواز گفت: اگر مشکلات داخلی کشتارگاه صنعتی اهواز حل شود و گوشت‌ها به موقع، بدون کمبود و مشکلی به دست قصابان برسد، خواهان فعالیت این کشتارگاه هستیم و اتحادیه هیچ مشکلی با ادامه فعالیت آن نخواهد داشت.

 

خبر مرتبط:

جوابیه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان درباره خبر «وضعیت بهداشتی اسفبار کشتارگاه اهواز»

وضعیت بهداشتی اسفبار کشتارگاه اهواز (تصاویر)

 

 

نظر شما
ادامه