کد خبر: ۲۲۵۴۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

«دکتر مرتضی اکبری» از بینندگان محترم حکیم مهر در نامه ای به این پایگاه خبری - تحلیلی نوشت:

 

باسلام

احتراماً به استحضار می رساند در راستای اجرای ماده 19 سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور در حرکت جالب و تامل برانگیز جهت حمایت از صنف مسئولین فنی بهداشتی و حمایت از مصرف کننده اقدام به ارسال نمونه قرارداد از اداره کل استان قزوین به نظام دامپزشکی سایر استان ها تحت عنوان قرارداد چهار جانبه نموده که نمونه قرارداد در ذیل آمده است. کسی نیست از این آقایون سوال کنداین قرارداد جهت حمایت از مسئولین فنی بهداشتی  و مصرف کننده است یا حمایت از کارفرمایان و حفظ میز؟

و از جهت دیگر اهداف تعیین شده در ماده 19 آئین نامه اجرائی نظارت بر بهداشت دامپزشکی اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولین فنی بهداشتی و عدم ایجاد وابستگی مالی آن با صاحبان و متصدیان واحد تحت نظارت می باشد که در این قرارداد عملاً ترویج ارتباط مستقیم مالی بین مسئولین فنی بهداشتی و کار فرمایان می نماید.

همچنین طبق قانون، بیمه باید بر اساس پایه حقوق تعیین شده هیئت وزیران واریز گردد که هیچگونه اشاره ای به بیمه نشده و دست کارفرمایان را برای  پرداخت حق بیمه بر اساس پایه کارگری بازگذاشته است که این خود عین تخلف و قانون گریزی می باشد.

متن نمونه قرارداد مذکور به شرح ذیل می باشد:

 

اداره کل دامپزشکی استان قزوین

قرار داد استخدام مسئول بهداشتی واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی

کد مدرک: 2102 FM 12

 

این قرارداد فی  ما بین آقای /خانم                     فرزند                متولد                      به شماره شناسنامه            صادره          دارای دانشنامه تحصیلی                   از دانشکده/دانشگاه                     و شماره نظام دامپزشکی                  به آدرس (محل سکونت)                                            تلفن       

از یک طرف و آقای/خانم         متصدی/مدیر عامل/شرکت            دارای پروانه بهداشتی بهره برداری بشماره           مورخ    به آدرس                    تلفن   

 

الف) موضوع قرارداد

1- کارخانجات

نظارت فنی بهداشتی بر مجموعه عملیات انجام شده ،کنترل بهداشتی فرآورده های تولیدی استحصالی و کلیه امور بهداشتی مربوط به واحد  کنترل بهداشت محیط ،کنترل بهداشتی وسائط حمل ونقل دام وفرآورده های استحصالی واجرای قوانین ومقررات ودستورالعملهای بهداشتی ارجاعی از سوی سازمان دامپزشکی کشور.

2- دامداریها

نظارت بهداشتی درمانی بر مجموعه عملیات انجام شده، کنترل بهداشت محیط، کنترل بهداشتی وسائط حمل ونقل دام و اجرای قوانین و مقررات و دستورالعملهای بهداشتی ارجاعی از سوی سازمان دامپزشکی کشور.

ب) وظایف مسئول بهداشتی (دامپزشکی)

1- اعلام نظر کارشناسی به طور کتبی در خصوص رفع نواقص واشکالات کار در اسرع وقت به متصدی واحد وارسال رونوشت آن ضمائم گزارش هفتگی به اداره کل دامپزشکی استان قزوین وانجام دستورات صادره از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عندالزوم.

2- مسئول بهداشتی (دامپزشکی) حق واگذاری و مسئولیت خود را به شخص دیگر (حتی اشخاص واجد الشرایط) را ندارد مگر در صورت داشتن عذر موجه (مرخصی و...) با اعلام کتبی موضوع (حداقل سه روز قبل) و معرفی جانشین صلاحیت دار با نظر اداره کل دامپزشکی استان قزوین و اعلام آمادگی وی صورت پذیرد.

*تبصره: بدیهی است تعهدات مندرج در این قرارداد نسبت به جانشین موقت مسئول بهداشتی (دامپزشکی) تا زمان حضوری وی جاری است (که ضمن تعهد نامه رسمی از مشارالیه اخذ خواهد شد).

3- مسئول بهداشتی (دامپزشکی) موظف به اجرای قوانین و مقررات و دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان می باشد.

4- در صورتیکه مسئول بهداشتی (دامپزشکی) خواهان فسخ قرارداد باشد، می بایستی موضوع را حداقل یکماه قبل به طور کتبی به اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان قزوین اعلام و پس از اخذ موافقت اداره کل طبق مقررات اقدام نماید.

5- مسئول بهداشتی (دامپزشکی) موظف است انجام وظایف محوله را با سپردن تعهد طبق فرم موجود در سازمان در سه برگ مخصوص دفاتر استناد رسمی تعهد نماید.

ج) وظایف متصدی کارخانه/دامداری

1- ایجاد تسهیلات لازم جهت اجرای قوانین ومقررات سازمان دامپزشکی کشور و نیز دستورالعملهای اداره کل دامپزشکی استان  و مسئول بهداشتی (دامپزشکی) که به طور کتبی اعلام می گردد.

2- در مورد کارخانجات فعالیت واحد بدون حضور مسئول بهداشتی (دامپزشکی) ممنوع می باشد.

3- متصدی واحد موظف به پرداخت حقوق مسئول بهداشتی (دامپزشکی) به ازاء هر ماه               ریال (در اول هر ماه) بوده و ضمن اعطای مزایای متعلق از قبیل عیدی، حق اضافه کار، حق بیمه و.... موظف به رعایت قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی  نسبت به مشارالیه خواهد بود.

4- هزینه ایاب و ذهاب و تسهیلات لازم جهت حضور به موقع مسئول بهداشتی (دامپزشکی) در محل به عهده متصدی واحد می باشد.

5- متصدی واحد بدون نظر اداره کل دامپزشکی استان قزوین و تأیید نهایی سازمان دامپزشکی حق فسخ قرارداد را ندارد، مگر در موارد قهری مانند: انحلال و ورشکستگی که در این مورد بایستی موضوع به همراه مدارک رسمی به اداره کل دامپزشکی استان قزوین جهت بررسی منعکس گردد.

6- متصدی واحد موظف است انجام وظایف محوله و موارد مندرج در این قرارداد را باسپردن تعهد در سربرگ دفاتر اسناد رسمی تعهد نماید.

د) وظایف نظام دامپزشکی به نمایندگی اداره کل دامپزشکی

1- تنظیم قرارداد استخدام مسئول بهداشتی  واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی در استان قزوین و ارسال یک نسخه از قرارداد مذکور به اداره کل دامپزشکی استان.

2- نظارت بر رعایت تعرفه های مصوب از سوی مسئولین بهداشتی و متصدی واحدهای مربوطه.

3- معرفی دامپزشکان دارای پروانه اشتغال در سطح استان به عنوان مسئوولین بهداشتی به واحدهای مربوطه جهت انعقاد قرارداد.

ه) نظارت اداره کل دامپزشکی استان

1- اداره کل دامپزشکی استان بر حسن اجرای مقررات بهداشتی در واحد و فعالیت مسئوول بهداشتی (دامپزشکی) اعمال نظارت می نماید.

2- در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عملکرد مسئوول بهداشتی (دامپزشکی) اعم از غیبت یا عدم حضور به موقع یا عدم نظارت صحیح و یا هر نوع تخلف مربوط به وظایف محوله اداره کل دامپزشکی استان ضمن تنظیم صورتجلسه وی را به هئیت بدوی انتظامی مستقر در نظام دامپزشکی استان معرفی و در صورت احراز تخلف یا تخلفات ارتکابی قرارداد مشارالیه را ملغی خواهد نمود.

3- چنانچه متصدیان واحد از مقررات بهداشتی تخلف نمایند، اداره کل دامپزشکی استان محق خواهد بود تا پس از کسب نظر سازمان دامپزشکی به استناد قانون سازمان دامپزشکی کشور از ادامه فعالیت واحد جلوگیری به عمل آورده و موضوع را از طریق مراجع قضائی پیگیری نماید.

و) اعتبار این قرارداد از تاریخ                  تا تاریخ                  به مدت یکسال می باشد و تمدید قرارداد برای یکسال دیگر منوط به توافق طرفیت قرارداد و تأیید اداره کل دامپزشکی استان و تنظیم قرارداد مجدد و مراحل کاری است.

ی) این قرارداد در چهار نسخه تنظیم که دارای اعتباری واحد است به ترتیب در اختیار اداره کل حقوقی و قراردادها اداره کل نظارت بر بهداشت عمومی سازمان، اداره کل دامپزشکی استان، نظام دامپزشکی قزوین، مسئول بهداشتی (دامپزشکی) و متصدی واحد قرار خواهد گرفت.

مراتب فوق مورد تأیید می باشد.

     مهر وامضاء                       مهر وامضاء                                   مهر وامضاء                             مهر وامضاء

متصدی کارخانه/دامداری     مسئول بهداشتی (دامپزشکی)        رئیس نظام دامپزشکی قزوین        مدیر کل دامپزشکی استان

 

- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نگهبان فنی
|
-
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
متاسفانه تمام واحدهای کل کشور بیمه مسوول فنی را کارگری واریز می کنند و این موضوع جدیدی نیست.قانون که اجرا می شود اما انتظار بر این است که حقوق مسوول فنی در شان یک دکتر باشد،حالا قرارداد دو جانبه باشد یا صد جانبه.متاسفانه ارتباطات .............. بعضی از کارمندان و روسای ادارات با بهره برداران بخش خصوصی زندگی این قشر بدبخت را تحت تاثیر قرار داده.مورد داشتیم که در یکی از کشتارگاههای استان .........، رییس شهرستان پدر یک مسوول فنی را با توهمش در آورده و وی را رسما عین زندانیان گوانتانامو شکنجه داده است.توهم رییس شهرستان این بوده که فکر می کرده مسوول فنی برای ................ جاسوسی می کنه!!!! و جالب اینجاست که وی را تهدید کرده که اگر استعفا ندهد از طریق معاون فنی مدیر کل استان کاری خواهد کرد که برای ابد اجازه اشتغال در استان را نخواهد داشت و نیز وی را تهدید کرده که از طریق صاحب کشتارگاه در ماشینت مواد مخدر می گذاریم و سر از زندان در می آوری.جالب اینجاست که رییس شهرستان به صاحب کشتارگاه گفته که برو چو بنداز که مسوول فنی در کشتارگاه شیشه مصرف می کنه و هر شب صد هزار تومن شیتیل می گیره.حتی همین رییس شهرستان یک مسوول فنی کشتارگاه طیور را که 15 سال سابقه داشته خواسته اخراج کنه فقط بی این دلیل که از قیافه اش خوشش نمیومده .بخدا اینها قصه و داستان نیست بلکه پرده کوچکی از بدبختیهای همکاران مسوول فنی است.اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
در تکميل سخنان آقاى دکتر نگهبان فنى
مورد داشتيم رئيس شهرستان مورد ذکر جهت شناسايى جاسوس دکتر....... اقدام به استخدام جن گير با کمک کارفرما نموده اند …
dvm
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
1
تو ............ هم رییس دامپزشکی سابقش (دکتر ........) همچین بلایی رو سر یکی از مسئولان فنی کشتارگاه آورده بود و اون دامپزشک رو مجبور به استعفا کرد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
1
یک مورد هم در شهرستان ............. داشتیم که کارمندان و راننده اداره به کارفرمایی میگن که چرا واسه مسوول فنی 1500 حقوق میدی؟ بهش 500 بده و ماهی یکبار بیاد سر کار،300 هم به ما بده و همانروزی که ما می خواهیم بیاییم به شما اعلام می کنیم.
واسطه ........
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
0
با کمال تاثر زندگی ........... بر روابط بین کارفرما،مسوول فنی و دامپزشکی حاکم شده است و در تمام حالات مسوول فنی محکوم است چرا که نظر اداره بر انسانیت،اخلاق و خدا و پیغمبر و ... ارجح است.حالا این رابطه .......... سه گانه تبدیل به چهار منظوره شده است.بالاخره .................... هم زندگی دارند دیگه.حالا ............ هم نشد با ..................... زندگی بعضیها باید بچرخه دیگه.در جایی که قانون وجود ندارد باید بخدا پناه برد
كاظمي
|
-
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
0
دوستي دارم از دامپزشكان دولتي كه دريافتي ماهيانش از بعضي همكاران خصوصي كمتره و بوضوح حسادتش از اين جريان پيدا بود، اگر سازمان ميتونست حق و حقوق پرسنل خودشو بگيره،اين دوستان دولتي بخصوص شبكه ها نسبت به همكاران خصوصي و دريافتي ناچيزشان حس حسادت پيدا نميكردن، خدا پدر آمرزيده ها ضرايب حقوقي هيئت وزيران هم براي يك دامپزشك كمه در شرايطي كه بدونيم كمترين دريافتي پزشكان در پزشكي قانوني معادل ٣ ميليون و ٦٠٠ هزار تومانه....
میلاد
|
-
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
0
سلام تقریبا مطمئنم نظرات ما اینجا تاثیری در گرفتن حق وحقوقمون نداره ولی خوب نظره شخصیم اینه که از سازمانی که هنوز بعد ۵ ماه از سال اشل های حقوقی که کار خیلی سختیم نیست رو به دفاتر نظام ارسال نکرده و تمام مسئولین فنی پا در هوا موندن تا ببینن چی میشه دیگه از این سازمان میشه انتظار حمایت داشت
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
0
0
در جواب کاظمی عزیز بایستی عرض کنم که اولا دریافتی دولتی ها بسیار بالاتر از فیش حقوقیشان می باشد و همکاران مسوول فنی کاملا در جریان اوضاع نابهنجار هستند،ثانیا اگر کسی حس حسادت داره میتونه از شغل دولتی به بخش خصوصی بیاید.چرا محکم به اون میز چسبیده اند؟ ثالثا:یعنی اگر مشکلات ناظرین بخش خصوصی بیشتر شود و حقوقشان کمتر شود مشکلات همکاران دولتی حل می شود یا حقوقشان بیشتر می شود؟؟!!!!!
مسوولان فنی می دانند که در آمد یک راننده بخش دولتی حداقل 3 تومن است چه برسد به اینکه کسی رییس اداره شود.جالب اینجاست که در این اوضاع نابسامان حقوق مسوولان فنی بیزینسی برای ................ شده است،بدین ترتیب که مسوول فنی را به بهره بردار معرفی می کنند و به بهره بردار می گویند ......................... به مسوول فنی هم می گویند که روزی چند ساعت برو واحد سری بزن و ..................... در مواقع خطر هم مسوول فنی را قربانی می کنند و دوباره نفر دیگری وارد این چرخه می شود.البته موضوع فوق الذکر را روسای کم هوش اجرا می کنند و روسای باهوش(هوش منفی) دست به ............... می زنند که آدم حیران می ماند.این نکته را متذکر شوم که در قانون کار فقط یک مدل قرارداد داریم که مبتنی بر کارگر و کارفرماست و این مدل قراردادهای چندگانه من در آوردی و غیر قانونی است
مسئول بهداشتی
|
-
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
0
با سلام خدمت همکاران عزیز
از همکاران محترم درخواست میکنم برای اعتلای جایگاهمون، بجای این اظهارات که در شان دامپزشکان نیست؛ همه در استان محل خدمتشون انجمن صنفی مسئولین بهداشتی رو تشکیل داده و با بقیه انجمن ها هماهنگ شده و در راستای احقاق حق خودشون تلاش کنند. کسانی که زمانی قرارداد توافقی با مسئولین بهداشتی امضا میکردن الان راضی به مذاکره هستند. الان 5 انجمن صنفی کشور (تهران؛ اصفهان؛ شیراز ؛ آذربایجان غربی؛بوشهر) ارتباط نزدیک با هم دارن و در واتسپ هر لحظه در ارتباطند.مطمئن باشین اگه همه مسئولین بهداشتی کشور با هم باشند، سازمان مجبوره حق و حقوقشون رو تامین کنه. کافیه یه روز کل مسئولین بهداشتی کشور جمع بشن جلو سازمان برای دیدن رئیس سازمان!!!!
ანდრუ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
قانونگذار خودش دوست داره این نحوه ی ارتباط بین دامپزشک و کارفرما رو، پس من دامپزشک هم دوست داریم.
البته با شرایطی که قانونگذار ما رو فرستاده در آغوش کارفرما، دیگه حرص و جوش و ناراحتی نداره
نظر شما
ادامه