کد خبر: ۲۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان با محوریت بیماری تب مالت در همدان با بیان اینکه موارد تب مالت همیشه در استان همدان زیاد بوده است، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش بیماری تب مالت در منطقه غرب و استان همدان هستیم.

«دکتر حسین عرفانی» با بیان اینکه بیشترین میزان بروز بیماری در عشایر است، افزود: کنترل بیماری تب مالت در انسان و دام نیاز به بودجه دارد و هنگامی که واکسیناسیون دام به طور متوالی دنبال شده میزان بیماری کاهش یافته است.

وی وجود دام های کوچ و عدم تامین اعتبار برای اجرای طرح گام به گام بروسلوز را از جمله موارد موثر بر شیوع بیماری عنوان کرد و گفت: مشخص نبودن میزان شیوع، اسکان عشایر در مناطق صعب العبور و ناکافی بودن کشتارگاه های صنعتی در استان همدان از دیگر عوامل موثر بر بیماری تب مالت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی دیگر از دلایل شیوع بیماری را عدم کیفیت محصولات لبنی عنوان کرد و افزود: قیمت مواد لبنی باید با توجه به اقتصاد خانواده تعیین شود تا افراد به استفاده از مواد لبنی پاستوریزه روی بیآورند.

عرفانی نبود سیاست های منطقه ای را دلیل افزایش بروسلوز دانست و ابراز داشت: هیچ گونه کانون آنفولانزای مرغی در استان همدان وجود ندارد.

وی از افتتاح آزمایشگاه مولکولی در همدان خبر داد و گفت: با افتتاح این آزمایشگاه آزمایش هایی مانند آنفولانزا به راحتی انجام می شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ي دلسوز
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
اين مشكلات به خاطر عدم استقلال سازمان دامپزشكي است. اگر به سلامت خود و جامعه خودمان اهميت ميدهيم از كار هاي خيلي خيلي ضروري استقلال سازمان دامپزشكي است
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
اشكالات مديريتي مهمترين مشكل بروسلوز امروز كشور است.
نظر شما
ادامه