کد خبر: ۲۲۵۷۴

انجمن یوزپلنگ ایرانی در ادامه سلسله سمینارهای تخصصی خود این بار به سراغ « دلبر و کوشکی» رفته است.

به گزارش زیست بوم، کوشکی و دلبر دو یوزپلنگی هستند که تا سال گذشته، دور از هم در دو استان متفاوت و در اسارت نگهداری می شدند. زمستان ۱۳۹۳ در نهایت تصمیم برآن شد که این جفت یوزپلنگ به تهران منتقل شوند. به گفته مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، مرکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ با همت سازمان حفاظت محیط زیست و پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با اهداف مهمی چون تکثیر و پرورش یوزپلنگ آسیایی در شرایط نیمه اسارت، انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی پیرامون این گونه ارزشمند و در معرض انقراض، نگهداری دائمی از یوزپلنگ هایی که امکان رهاسازی مجدد آنها در زیستگاه طبیعی وجود ندارد و … راه اندازی شده است.

حضور کوشکی و دلبر در تهران نظرها رو بسیار به سمت خود جلب کرده و سوالات زیادی در ذهن علاقمندان شکل گرفته است. بدین منظور بیست و دومین سمینار حیات وحش به موضوع «تکثیر یوزپلنگ آسیایی در اسارت و بررسی آخرین وضعیت کوشکی و دلبر در تهران» اختصاص یافته است که با حضور مهندس هومن جوکار، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و مسول مرکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آسیایی تهران برگزار خواهد شد.

مهندس جوکار از این دو یوزپلنگ و موضوع مهم تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی صحبت کرده و به سوالات حاضرین پاسخ خواهند داد.

این سمینار در روز یکشنبه ۱۱ مردادماه ۱۳۹۴ در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد.

از علاقمندان درخواست می شود تا حضور خود را درتماس با شماره تلفن ۸۸۹۰۳۵۱۳ (دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی) در ساعت اداری و یا ارسال ایمیل به info@wildlife.ir اعلام نمایند.

علاقمندان عنوان ایمیل را «سمینار ۲۲» قرار داده و نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را در متن وارد نمایید.

«سرانجام کوشکی و دلبر» در بیست و دومین سمینار حیات وحش

 

نظر شما
ادامه