کد خبر: ۲۲۵۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 52 درصد ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی کشور خالی است، گفت: با توجه به بعد اختصاصی که مدنظر سرمایه‌داران قرار دارد، جمعیت دامی ما از 50 میلیون تجاوز نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «دکتر عباس عباسی» ظهر امروز در سومین مجمع انجمن صنعتی کشتارگاه‌های کشور که در محل هتل لاله برگزار شد، اظهار کرد: نگاهی که در فرهنگ به صنعت می‌شود مقبول نیست و باید با یک الگوی مدرن کشتار و تهیه گوشت را در کشتارگاه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: در منابع پروتئینی الگوی مصرفی به شکلی است که علاوه بر هزینه‌ای که در بر دارد هدررفت نیز داریم؛ بنابراین باید مصرف و ارائه خدمات را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: کشتارگاه‌های صنعتی کشور بجز کشتارگاه مشهد اشکالاتی دارند، اما کشتارگاه‌های مشهد نمره قابل قبولی می‌گیرند چون مدرن ساخته شده‌اند.

عباسی تصریح کرد: کشتارگاه‌های صنعتی به لحاظ ماهیتی و قانونی کاملا وابسته به سازمان دامپزشکی کشور هستند و با اقداماتی که در سال 94 پیش‌بینی کرده‌ایم امیدواریم وضعیت کشتارگاه‌های کشور بهبود یابد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 واحد کشتارگاه صنعتی در کشور وجود دارد که 304 واحد آن سنتی است و عمدتا با مالکیت شهرداری‌های کشور اداره می‌شوند اما باید توجه داشت که کشتارگاه‌های سنتی برای سلامت جامعه مخاطره ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این 75 واحد در سال 93 حدود 75 درصد دام کشور را تولید کردند، همچنین 2 میلیون و 200 هزار رأس دام را در سال می‌توانند در خود جای دهند.

عباسی تصریح کرد: 52 درصد ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی کشور خالی است و افق کشتارگاه‌های صنعتی برای آینده زیاد رضایت‌بخش نیست و با توجه به بعد اختصاصی که مدنظر سرمایه‌داران قرار دارد، جمعیت دامی ما از 50 میلیون تجاوز نمی‌کند، در سال گذشته یک میلیون رأس دام سنگین و 10 میلیون دام سبک کشتار کردیم و کل تولید ما 500 هزار تن گوشت قرمز بوده که به دست مردم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 300 هزار تن گوشت وارد کرده‌ایم و این نشان می‌دهد منابع داخلی حدود 300 هزار تن کسری دارد و افت در تولید را داشته‌ایم.

 

برچسب ها: عباسی، کشتارگاه،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
0
من متوجه نشدم از 75 واحد کشتار گاه صنعتی که در کشور وجود دارد 304 واحد آن سنتی است!!جل الخالق
امیرعلی
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
0
اشتباه تایپیه.... بابا یکم به جای حاشیه به اصل بپردازید....
نظر شما
ادامه