کد خبر: ۲۲۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک، از اواخر خردادماه سال جاری تاکنون صدها کل و بز و قوچ و میش وحشی در این منطقه تلف شده اند.

بر همین اساس ششمین مرحله پایش منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک روز گذشته (جمعه۹۴/۵/۹) با حضور بیست نفر از محیط بانان و همیاران محیط زیست استان مرکزی برگزار شد.

در جریان پایش روز گذشته ۲۵ لاشه جدید در نقاط مختلف منطقه حفاظت شده هفتاد قله کشف گردید و اکیپ ها در طول مسیر حرکت خود به جستجوی لاشه های حیات وحش پرداخته و نسبت به دفن و معدوم سازی آنها اقدام نمودند.

به این ترتیب تعداد تلفات حیات وحش از ابتدای شیوع بیماری طاعون در این منطقه تاکنون به بیش از ۴۰۰ کل و بز و قوچ و میش وحشی رسیده است.

البته این تعداد لاشه هایی است که کشف شده و مشخصات آنها قبل از معدوم سازی به ثبت رسیده است. بطور حتم تعدادی از حیوانات مبتلا به ویروس، در نقاط صعب العبور منطقه تلف شده و لاشه آنها توسط اکیپ های پایش مشاهده نشده است.

با اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای محیط زیست و شبکه دامپزشکی استان مرکزی ازجمله معدوم سازی لاشه ها به روش اصولی و ضدعفونی نمودن آبشخورها روند تلفات تا حدودی کنترل شده است و اکثر لاشه هایی که روز گذشته کشف شده مربوط به قبل بوده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
مگه دیگه کل یا قوچی هم باقی مونده.
وقتی یک نفر بچه بی تجربه را میکنن مدیرکل دامپزشکی نتیجه اش میشه همین
نظر شما
ادامه