کد خبر: ۲۲۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: عملیات پرورش میگو بدون هیچ مشکلی و با موفقیت ونظارت های مستمر قرنطینه ای - بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در این استان در دست اجراست.

«دکتر مرتضی بحرانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای فصل تکثیر و پرورش میگو نظارت های قرنطینه ای - بهداشتی از سوی کارشناسان دامپزشکی در سایت های استان بوشهر به صورت مستمر انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دراین ارتباط از مراحل مختلف نمونه برداری، پایش و آزمایش های لازم انجام و ویروس بیماری لکه سفید در یکی از سایت های پرورشی استان ردیابی و پس از آن رعایت شرایط امنیت زیستی در این سایت تشدید شد.

بحرانی ادامه داد: با توجه به تلاشهای انجام شده ضریب رشد میگوها در طول دوره پرورش روند مطلوبی داشته و پیش بینی می شود مانند سال گذشته با رعایت همه موارد قرنطینه ای و بهداشتی از سوی پرورش دهندگان سال خوبی برای تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر شاهد باشیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: با همکاری کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و پرورش دهندگان بیماری لکه سفید که در یکی از سایت های پرورش میگوی این استان شایع شده بود کنترل شد و اکنون مشکلی دراین زمینه درسایت های پرورش این استان وجود ندارد.

حسین بهمنیاری افزود: روند پرورش میگو در استان بوشهر با موفقیت در دست اجراست و افراد ناآشنا با اظهار نظرهای غیرکارشناسی باعث ایجاد مشکل برای پرورش دهندگان نشوند.

وی بیان کرد: همه پرورش دهندگان پیش از آغاز فعالیت پرورش میگو آموزش های لازم درزمینه پیشگیری از ویروس بیماری لکه سفید و دیگر بیماریها را فرا گرفته اند ولی برخی از پرورش دهندگان نسبت به این موضوع بی توجهی کرده اند.

بهمنیاری گفت: با توجه به این که هم اینک دما به بالای 32 درجه رسیده ویروس بیماری لکه سفید پیشرفتی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: امسال تاکنون در سطح سه هزار و 780 هکتار استخر بچه میگو ذخیره سازی شده و پیش بینی می شود تا سه هزار و 800 هکتار افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همچنین یک میلیارد قطعه بچه میگو نیز تاکنون تولید شده که از این تعداد 150 میلیون قطعه به خارج از استان صادر و مابقی در داخل استان ذخیره سازی شده است.

وی اضافه کرد: کار ذخیره سازی میگو در استان بوشهر تا هفته آینده ادامه دارد.

بهمنیاری افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 18 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شود.

70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دک خادمی
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
آفرین بر دکتر بحرانی وهمکارانتان -خداقوت
نظر شما
ادامه