کد خبر: ۲۲۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نبود سلاخ در کشتارگاه دام شهرضا یک معضل است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: روزانه بیش از 50 نفر برای کشتار دام در کشتارگاه هستند که خود سبب افزایش بیماری می‌شود.

به گزارش شهرضانیوز، «دکتر حمیدرضا امیری» در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، با اشاره به میدان فروش دام شهرضا، اظهار کرد: برای بهره‌برداری میدان فروش دام باید از شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان پروانه بهره‌برداری گرفته شود تا هرگونه عیب توسط کارشناسان برطرف شود تا با مشکلات کشتارگاه روبه‌رو نشویم.

وی افزود: اتاق پیش سرد کشتارگاه باید راه‌اندازی شود تا اگر دام آلوده باشد و مشخص نباشد در اتاق پیش سرد ویروس موجود از بین برود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: دام علاوه بر اینکه باید در محیط بهداشتی کشتار شود نیاز است ۱۲ تا ۲۴ ساعت در اتاق پیش سرد نگهداری شود.

وی گفت: دامداران ،چوبداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارکنان بیمارستان، کارکنان رستوران‌ها و کبابی‌ها در معرض بیماری تب کریمه کنگو هستند.

امیری بیان کرد: بهسازی جایگاه دام جهت جلوگیری از تخم‌گذاری و تکثیر کنه‌ها، سمپاشی بدن و جایگاه دام بخصوص در فصل فعالیت کنه ها، جمع آوری کود و فضولات دامی و خارج نمودن از دامداری،

پاکسازی دامداری از اشیاء متفرقه جهت جلوگیری از تخمگذاری کنه، عدم خرید دام از کانون‌های بیماری و دامداریهایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند از راه‌های پیشگیری از بیماری در دام است.

وی با اشاره به سم پاشی بدن دام‌های خریداری شده و قرنطینه به مدت ۱۴ روز، افزود: پوست فروشی‌ها در سطح شهر یک معضل هستند و باید جمع‌آوری شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: باید تغییر ساختار در قصابی‌ها داشته باشیم و ضمائم دیگر گوشت نظیر کله پاچه و دل و جگر جدا فروخته شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل ستاد سالم سازی گوشت متشکل از اصناف، شبکه بهداشت و دامپزشکی تشکیل شد و لیبل گذاری گوشت انجام شد.

امیری افزود: در این ستاد مشکلات احصا و ابلاغ می‌شد اما با تغییر مدیریت‌ها این ستاد در حدود یکسال غیرفعال شده است.

وی با اشاره به اینکه نبود سلاخ در کشتارگاه یک مشکل اساسی است، بیان کرد: قصاب‌ها به صورت خودکار کشتار را انجام می‌دهند و روزانه بیش از ۵۰ نفر برای کشتار دام در کشتارگاه هستند که خود سبب افزایش بیماری می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: به خاطر بی‌نظمی در کشتار، گوشت دیر توزیع می‌شود و اگر اتاق پیش سرد راه‌اندازی شود در عرضه گوشت مشکلی نداریم.

وی اظهار کرد: کشتارگاه نیمه صنعتی دام شهرضا به دلیل عدم نگهداری صحیح، دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی آن از بین رفته است

امیری بیان کرد: کشتار گوشت باید در شرایط بهداشتی باشد و نیاز به سردخانه دارد و دام‌ها قبل از کشتار باید قرنظینه شوند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
با سلام ، بهتر است ايشان به جاي پرداختن به موضوعات حاشيه اي ، به فكر بهتر كردن رياست خود باشند
نظر شما
ادامه