کد خبر: ۲۲۶۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

پایگاه خبری «وقت نیوز» در مطلبی با عنوان «دکتر انگجی معارفه شد و سلطه منادی بر دانشگاه آزاد پایان یافت» نوشت:

 

آیین معارفه دکتر سید جواد انگجی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و رییس واحد های استانی این دانشگاه درآذربایجان شرقی امروز شنبه با حضور معاونان حمید میرزاده و استاندار آذربایجان شرقی و دانشگاهیان استان برگزار شد و همزمان به سلطه علیرضا منادی بر این دانشگاه پایان داده شد.

به گزارش وقت نیوز، با معرفی و آغازبه کار دکتر جواد انگجی در ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و واحدهای استانی این دانشگاه ، حاکمیت چندین ساله دکتر علیرضا منادی بر این دانشگاه به طور رسمی پایان یافت و دکتر علی رضایی و شمار زیادی از عوامل وی از سمت های خود کنار گذاشته شدند.

منادی پیش از نماینده تام الاختیار این دانشگاه در منطقه بوده و بسیاری از آگاهان سیاسی بخش عمده موفقیت های وی در دو دوره انتخابات مجلس از حوزه تبریز ، اسکو و آذرشهر را مدیون این پست و ظرفیت های دانشجویی و اجتماعی این دانشگاه می دانند.

در آیین معارفه دکتر انگجی، حجت الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : با توجه به اینکه دکتر منادی و شماری دیگر از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی درسایر استان ها نامزد نمایندگی مجلس دهم هستند لذا مدیریت دانشگاه آزاد تاکید داشتند که نمایندگان تام الاختیار مناطق حذف و از هرگونه شائبه های بعدی استفاده احتمالی از امکانات دانشگاه جلو گیری شود.

بسیاری از آگاهان محلی بر این عقیده هستند خالی شدن دست منادی از دانشگاه آزاد اسلامی به شدت موقعیت و آینده سیاسی و اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار داده و موفقیت وی در انتخابات پیش روی مجلس را با شک و تردید های فراوان رو به رو کرده است.

دکتر سید جواد انگجی هم در آیین معارفه خود تنومند شدن دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و توسعه واحد های استانی را مدیون تلاش و همت جمعی همه مدیران و کارکنان از گذشته تا کنون بیان کرد و گفت : زمانی که در اوایل دهه 60 به همراه دکتر زارع کلنگ اولیه واحد تبریز را زدیم اطمینان داشتیم که در آینده نه چندان دور این نهال نو پا به درخت تنومند و ثمرده تبدیل خواهد و به حمدالله ما امروز شاهد شکوفایی و برکات این دانشگاه بزرگ در جامعه هستیم.

وی گفت : در ساخت و شکل گیری این دانشگاه در استان درآن دهه همه به ویژه روحانیت معظم و خیرین نیکوکار همت کردند و من در همین جا یاد آن ها را گرامی می داریم و به وجود شان و روانشان درود می فرستم .

دکتر انگجی افزود : انگیزه خدمت به مردم و دیار خود همه اشتیافی بود که مرا در قبول مسوولیت دوباره این دانشگاه مصمم کرد و اطمبنان می دهم از همه توان و تجارب خود برای ارتقا جایگاه علمی این دانشگاه استفاده خواهم کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و استان با اشاره به نیروی انسانی خوب موجود دراین دانشگاه اعلام کرد : همه تلاش ما در دوره جدید متمرکز به این رویکرد خواهد بود که با همکاری کارکنان و اساتید دلسوز و مجرب و با استفاده از ظرفیت های محلی جایگاه علمی این دانشگاه را ارتقا دهیم و ان را به یکی از دانشگاه های برتر منطقه تبدیل کنیم .

دکتر انگجی استفاده از توان نمایندگان استان در مجلس ، تقویت همکاری های محلی با مراکز ونهادهای علمی و دانشگاهی و تبدیل نخبگان به شخصیت های ملی و محلی برای قبول مسوولیت های بزرگ اجتماعی و سیاسی آینده کشور را از دیگر رویکردهای خود در آذربایجان شرقی اعلام کرد.
دکتر سید جواد انگجی از شخصیت های شناخته شده در سطح ملی و آذربایجان شرقی است که خود از بانیان و موسسان دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز و استان به شمار می رود .

او در اوایل دهه 60 به مدت 11 سال ریاست دانشگاه واحد تبریز را برعهده داشته و بعد از آن چه در کسوت نمایندگی مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس و چه در رده های مسوولیتی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز همواره از نزدیک در جریان پیشرفت و تحولات این دانشگاه بوده است .

سفیر ایرن در کره جنوبی در اوایل دهه 80 و معاونت وزارت کشاورزی در دهه 60 از دیگر سوابق و مسوولیت های دکتر انگجی است .

آخرین سمت وی قبل از انتصاب به ریایست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصدی معاون امور بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بود که با اجرای طرح تجمع دو و ادغام معاونت های این دانشگاه حذف شد.

در این مراسم از زحمات 'علی رضایی' سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تقدیر و 'سید جواد انگجی' با حکم حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی منصوب شد.

براساس ساختار جدید تمامی ساختار و پست های سازمانی نمایندگان تام الاختیار مناطق و معاونان هماهنگی استان ها را حذف و رییس بزرگترین واحد مرکز استان به عنوان دبیر هیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان عهده دار مدیریت واحد های دانشگاهی استان شد.

کاهش بوروکراسی، چابک سازی سیستم اداری، صرفه جویی هزینه‌ ها و آمادگی بیشتر مجموعه دانشگاه آزاداسلامی برای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه و اسناد بالادستی و اثر بخشی بیشتر در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی به عنوان اهداف اجرای طرح تجمیع دو دانشگاه آزاد اعلام شده است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
دانشگاه آزاد در زمانی که به نمایندگان نیاز داشت اکثر مسوولین واحدهای استان را از نمایندگان انتخاب کرد،حالا که نزدیک انتخاباته دارد یک بازآرایی تو کارها انجام میده و نیروهای خودشو می چینه.یعنی شهریه از مردم،سیاسی بازی از دانشگاه.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
خوب دیگه دانشگاه آزاد استفاده ابزاریش تمام شده نوبت خونه تکانی هاش فرارسیده...
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
1
1
نوجوان بودم دکتر انگچی تو دانشگاه آزاد پست و مقامی داشت، وارد دانشگاه که شدم رئیس مرکز آزمون بود، میانسال هم که شدم باز تو دانشگاه آزاد صاحب پست و مقام شده! کاری ندارم که چطور مدیری است اما تو هیچ کشور متمدنی قحط الرجالی تو سیستم مدیریت به این شیوه نداشته اند و نخواهد داشت!
نظر شما
ادامه