کد خبر: ۲۲۶۶۸

کشتارگاه صنعتی دام

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال در کشتارگاه‌ها، کشتارگاه‌های قزوین به نرم‌افزار حذف دام‌های مشکوک به‌بیماری مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» صبح امروز در دومین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق دام، اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های قابل انتقال در کشتارگاه‌ها، کشتارگاه‌های قزوین به نرم‌افزار حذف دام‌های مشکوک به بیماری مجهز می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با قاچاق دام در استان قزوین، بیان کرد: کارگروه مبارزه با قاچاق دام در استان قزوین تشکیل شده و دستگاه‌های اجرایی مربوط در این زمینه تعامل و همکاری لازم را انجام داده‌اند.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط در زمینه مبارزه با قاچاق دام باید تعامل و مشارکت لازم را داشته باشند، زیرا بدین ترتیب از شیوع بسیاری از بیماری‌های جلوگیری می‌شود.

اکبرشاهی با بیان این مطلب که دام‌های توقیفی به کشتارگاه‌ها منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: دام‌های توقیفی توسط نیروی انتظامی پس از انجام آزمایش‌های و تائید سلامت دام‌ها و همچنین نگهداری 14 روزه در قرنطینه دامپزشکی، به‌کشتارگاه‌ها منتقل می‌شوند.

وی عنوان کرد: بازرسان دامپزشکی باید در زمینه نظارت و بازرسی بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی و جدی صورت می‌گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: مدیران و مسئولان دامپزشکی در زمینه حمل غیرمجاز و بدون پروانه حمل دام و طیور باید اقدامات لازم را انجام دهند، چرا که این امر سبب شیوع بیماری‌های دامی می‌شود.

 

نظر شما
ادامه