کد خبر: ۲۲۷۲۵
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
«دکتر مهدی خلج» در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: حداکثر توان سازمان دامپزشکی برای خرید واکسن و خدمات رایگان 35 میلیارد تومان است ...
321

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی از بهبود پوپشش واکسیناسیون تب مالت در دام های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گپ و گفت صمیمی به مناسبت روز خبرنگار به بیان اقدامات انجام‌شده در حوزه دامپزشکی پرداخت و گفت: این سازمان نقشی اساسی در اقتصاد ملی، تجارت بین‌الملل و بهداشت عمومی دارد و در صورت توجه بیشتر به روستاها و دام و طیور آنها، از مهاجرت معکوس جلوگیری خواهد شد.

«دکتر مهدی خلج» افزود: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به دام‌های عشایری و روستایی، ضریب امنیت ملی را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 34 تا 35 میلیارد تومان حداکثر توان این سازمان برای خرید واکسن و خدمات رایگان است و اگر به‌دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید این خدمات را افزایش دهیم.

خلج با اعلام اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: به گفته مراجع بین‌المللی، 75 درصد بیماری‌های انسانی از دام‌ها منتقل می‌شود و در این راستا باید تلاش کنیم بهداشت در جامعه افزایش یابد.

وی به بیماری تب کریمه کنگو و اقدامات انجام‌شده این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: برخی بیماری‌ها همچون تب کریمه کنگو به اقتصاد دامداران و مردم جامعه لطمه وارد می‌کند و در این راستا باید تلاش شود راه‌های ریشه‌کنی آن اجرایی شود.

خلج یادآور شد: علاوه بر آن، آلاینده‌های دیگری همچون سموم و باقیمانده‌های دارویی برای انسان‌ها در بلندمدت مشکل‌ساز است و تجارت بین‌الملل و صادرات و واردات محصولات دام، طیور، آبزیان و... را به خطر می‌اندازد.

صدور بیش از 31 هزار مجوز برای صادرات 70 کالا توسط دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور در سال گذشته 31 هزار و 120 مجوز برای صادرات 70 کالا صادر کرد.

وی اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو در دام‌ها علائم خاصی ندارد، اما از آنجا که در تمامی نقاط جهان این بیماری استعداد شیوع دارد، لازم است مردم نسبت به روش‌های اشاعه آن آگاه‌تر شوند.

خلج همچنین گفت: منشاء این بیماری نوعی ویروس است که در بیشتر حیوانات و کنه‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید اقداماتی انجام شود که ریشه‌کنی با کنه‌ها و جلوگیری از دستکاری آنها توسط مردم روستایی ترویج شود.

وی در ادامه افزود: دام‌های کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان و عمان در معرض این ویروس هستند و کنه‌های آلوده نیز در طبیعت چرخش می‌کنند.

خلج به مردمی که قصد گذراندن در طبیعت را دارند، خاطرنشان کرد: از پشه‌بند یا داروهای دورکننده حشرات و کنه استفاده کنند و علاوه بر آن دامداران در زمان پشم‌چینی از دستکش استفاده کنند و به فرزندان خود آموزش دهند که از له کردن کنه‌ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: کشتار دام در مرحله بعدی اشاعه ویروس بوده که لازم است آموزش‌های لازم داده شود که در ابتدا در کشتارگاه‌ها اقدام به ذبح دام‌ها کنند و مردم نیز دام خود را از محل‌های صنعتی مجاز تهیه کنند.

تدوین کتاب ساماندهی کشتارگاه‌ها در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تدوین کتاب ساماندهی کشتارگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا کشتارگاه‌های صنعتی را در سازمان دامپزشکی توسعه دهیم و در این راستا تاکنون 74 کشتارگاه صنعتی دام فعال در کشور داریم و 48 کشتارگاه دیگر نیز در حال تأسیس است.

خلج یادآور شد: از تعداد 370 کشتارگاه سنتی، به‌صورت تدریجی تبدیل آنها به واحدهای صنعتی انجام شده و در حال حاضر 304 کشتارگاه سنتی در کشور باقی مانده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر تغییر وضعیت آنها انجام شود.

وی تأکید کرد: در کشور 120 کشتارگاه وجود دارد که پس از ذبح دام گوشت را در اتاق سرد قرار می‌دهند و در استان‌های تهران، البرز، گیلان، سیستان و بلوچستان، زنجان و قم نیز کشتارگاه‌ها مجهز به اتاق پیش‌سرد هستند.

خلج اظهار داشت: حدود 95 درصد کشتارگاه‌های سنتی در کشور تعطیل شده و آن تعدادی نیز که باقیمانده از حداقل امکانات بهداشتی برخوردار هستند.

وی همچنین گفت: بیش از 70 درصد دام‌هایی که کشتار می‌شوند، در کشتارگاه‌های صنعتی بوده و حدود 25 تا 30 درصد در کشتارگاه‌های غیرصنعتی ذبح می‌شوند.

تب کریمه کنگو در ایران تنها هفت قربانی گرفت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره تب کریمه کنگو نیز افزود: این بیماری در سال 2014 میلادی در ترکیه 967 مورد ابتلای انسانی داشت که 44 نفر آن تلف شدند.

خلج خاطرنشان کرد: در کشور عمان 16 نفر از مبتلایان جان باختند، اما در ایران در همین مدت 43 نفر ابتلای انسانی گزارش شد که تنها هفت مورد آنها جان باختند.

وی ادامه داد: تلاش‌های بالای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاه‌ها و مبارزه با انگل‌های خارجی باعث شده است که آمار مبتلایان نسبت به سایر کشورهای منطقه کمتر باشد.

مالاشیت‌گرین دیگر در ماهی قزل‌آلا نیست، مردم با آسودگی مصرف کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از پایش فرآورده‌های خام دامی در کشور خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که سم مالاشیت‌گرین برای مقابله با انگل‌های خارجی در ماهی قزل‌آلا کاربرد داشت، سازمان دامپزشکی کشور با معرفی جایگزین این ماده بسیار سمی، تلاش کرد که این آبزی را سالم‌تر عرضه کند.

خلج یادآور شد: از 15 فروردین‌ماه سال جاری اعلام شد که ماهیانی که آلوده به سم مالاشیت‌گرین باشند و استفاده‌کنندگان از این سم حق ورود محصولاتشان به بازار سلب خواهد شد.

وی تأکید کرد: در 12 استان کشور نمونه‌برداری شد و 362 مورد به‌صورت تصادفی تحت بررسی قرار گرفت و تنها دو مورد از این تعداد دارای نتایج مثبتی بود که معدوم‌سازی آنها انجام شد.

خلج اظهار داشت: با مشارکت پرورش‌دهندگان و سرمایه‌گذاران در بخش ماهی قزل‌آلا، مردم می‌توانند بدون نگرانی قزل‌آلا مصرف کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که طی شش ماه تا یک سال آینده شرایطی به‌وجود آید که 100 درصد مزارع کشور در 22 استان پرورش‌دهنده این ماهی عاری از هرگونه سم مالاشیت‌گرین باشند.

واکسیناسیون علیه تب مالت دچار نقصان شد، اما بیماری طغیان نکرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به آمار بررسی‌های انجام‌شده در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی 214 هزار و 235 بازدید انجام شد که منتج به آن شد که 430 تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شود، زیرا دارای مشکلات بهداشتی بودند.

خلج همچنین افزود: سل گاوی از بیماری‌هایی است که طی 9 سال گذشته آمار ابتلای انسانی آن از 90 هزار به 16 هزار نفر هکتار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اعتبارات وسیعی در این بخش وجود داشت و گارد جاویدان مقابله با آن را در سراسر کشور انجام می‌داد، اما در حال حاضر دامپزشکی با حداقل امکانات توانسته این بیماری را مهار کند.

خلج ادامه داد: در پایان سال 1387 واکسیناسیون علیه تب مالت دچار نقصان شد و در سال‌های 88 تا 90 به حداقل خود یعنی پوشش 25 درصدی دام‌ها رسید.

وی تصریح کرد: در سال‌های 92 تا 93 وضعیت واکسیناسیون بهبود پیدا کرد و در سال 93 نیز 104 درصد واکسیناسیون بیشتر از سال پیش از آن انجام شد.

خلج یادآور شد: در چهارماهه ابتدای امسال، 17 میلیون و 140 هزار مورد واکسیناسیون علیه تب مالت به انجام رسیده، در حالی که در مدت مشابه گذشته، 12 میلیون و 900 هزار دُز واکسیناسیون انجام شده بود.

وی آموزش افراد در معرض خطر و جلوگیری از اشاعه واحدهای سنتی را از دیگر اقدامات دامپزشکی در این بخش برشمرد.

امیدواری برای صادرات گوشت طیور به عراق

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره بیماری آنفلوآنزا در کشور تأکید کرد: کمیته علمی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ستاد ملی مبارزه با این بیماری تشکیل شده و حضور جهاد کشاورزی در این بخش بسیار پررنگ است.

خلج اظهار داشت: با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی توانستیم تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را در حوزه انسانی و طیور به حداقل ممکن برسانیم.

وی همچنین گفت: در حالی که 22 ایالت آمریکا مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده و 48 قطعه مرغ معدوم شده است، در کشور ما به‌دلیل پایش‌هایی که در گذشته انجام شده، در حال حاضر می‌توان گفت که به‌جز چند مورد ناچیز، کشور از آلودگی پاک است.

خلج در ادامه افزود: در سال 2015 میلادی که آلودگی کشورهای همسایه را فرا گرفته بود، بیش از 33 هزار نمونه از یک‌هزار و 400 واحد پرورش صنعتی و طیور روستایی انجام شد و بیش از 92 هزار مورد آزمایش به انجام رسید و مشخص شد که ویروس در گردش آنفلوآنزای فوق‌حاد نداریم.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌باش سازمان دامپزشکی کشور در حالی که در جهان آنفلوآنزا بیداد می‌کرد، باعث شد که نخستین نمونه موجود در تالاب‌های مازندران به سرعت شناسایی و معدوم شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در بازدید وزیر کشاورزی عراق به ایران، امیدواری برای صادرات دوباره گوشت طیور فراهم شد.

خلج تصریح کرد: در فصل سرد نیز سازمان دامپزشکی کشور آماده است تا اقدامات کنترلی خود را افزایش دهد.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از اشاعه ویروس آنفلوآنزا، سازمان دامپزشکی کشور 208 هزار خودروی موجود در سراسر کشور که محصولات زنده دامی و فرآورده‌های آن را حمل می‌کردند، شستشو و ضدعفونی کرد و علاوه بر آن، خدمات بخش غیردولتی را نیز خریداری کردیم تا بتوانیم این بیماری را در کشور مهار کنیم.

پایش کارخانه‌های تولیدکننده خوراک طیور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: برای تولید محصولات خام دامی سالم‌تر، پایش شیرخام، عسل و تخم‌مرغ در حال انجام است و در بخش غذای دام نیز آلودگی به فلزات سنگین در این بخش تحت بررسی است و شرکت‌های تولیدکننده آن پس از اخطار، برای رفع نقص با اقدام جدی دامپزشکی در جلوگیری از تولید روبه‌رو خواهند شد.

خلج درباره بیماری شاربن نیز اظهار داشت: در سال گذشته تعداد کانون‌های این بیماری به هفت عدد رسید، در حالی که در برخی مناطق کشور واکسیناسیون قطع شده بود.

وی درباره مبادله‌نامه‌هایی که با کشورهای همسایه داریم، گفت: برای واردات و صادرات فرآورده‌های خام دامی با کشورهای پاکستان، آذربایجان و ارمنستان به مرحله نهایی برای توافق موافقت‌نامه رسیده‌ایم و با کشور روسیه نیز تمامی اقدامات لازم انجام شده و در مرحله آن هستیم که بخش خصوصی و تجار دو کشور برای مبادله باید آماده شوند.

انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
حال ببینیم شما برای این همه تب مالت انسانی وبروسلوز گوسفد وبز چه برنامه ای دارید؟ وچه کارها می کنید؟
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
گارد جاویدان !!!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
همیشه روسا در مصاحبه ها سرشار از موفقیت اند و مردم مبتلا به تب مالت . مگر خود ایشان معاون بهداشتی سازمان در همان سالها نبوده ؟ فراموش نکرده ایم !!!
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
در حالی که 22 ایالت آمریکا مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده و 48 قطعه مرغ معدوم شده است، در کشور ما به‌دلیل پایش‌هایی که در گذشته انجام شده، در حال حاضر می‌توان گفت که به‌جز چند مورد ناچیز، کشور از آلودگی پاک است. در گذشته اعتبارات وسیعی در این بخش وجود داشت و گارد جاویدان مقابله با آن را در سراسر کشور انجام می‌داد، اما در حال حاضر دامپزشکی با حداقل امکانات توانسته این بیماری را مهار کند.این بیماری در سال 2014 میلادی در ترکیه 967 مورد ابتلای انسانی داشت که 44 نفر آن تلف شدند.
خلج خاطرنشان کرد: در کشور عمان 16 نفر از مبتلایان جان باختند، اما در ایران در همین مدت 43 نفر ابتلای انسانی گزارش شد که تنها هفت مورد آنها جان باختند.
جالب است مطالب ایشان بسیار اغراق گونه است مقایسه ایران و کشورهای دیگر به این شکل بدون دادن آدرس آمارها خیلی ............ است . الحمد ... ایشان با تعدادی کارمند با حقوق پایین که همه همیشه در سایت ها فریاد عدم توجه به زحمات شان را دارند کاری کرده که از زمان گارد جاویدان تا امریکا و ترکیه نکرده اند . با ایستاد تا رئیس بهدی بیاید و بگوید چه ویرانه ای تحویل گرفته .
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
بی تدبیری های دولت نهم داره روز به روز بیشتر واسه مردم آشکار میشه
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
لطفا ماخذ امارهای امریکا و ترکیه را ایشان اعلام کنند.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
واکسیناسیون علیه تب مالت دچار نقصان شد، اما بیماری طغیان نکرد؟ یک نگاهی به آمار تب مالت در جمعیت انسانی و دامی بیاندازید در طول سال 88 تا 90 آمار مبتلایان چندین برابر شد. اسم این طغیان نیست؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
آقای دکتر خلج، جنابعالی در آن سال‌ها به عنوان معاون بهداشتی پیشگیری. و یا در دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی مشغول به فعالیت بودید ..................................................
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
گارد جاویدان!!! ........فشار کار زیاده یا ............؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
در سال‌های 92 تا 93 وضعیت واکسیناسیون بهبود پیدا کرد و در سال 93 نیز 104 درصد واکسیناسیون بیشتر از سال پیش از آن انجام شد.. اولا واکسیناسیون کور مشکل همیشگی سازمان بوده . 104% اضافه با کدام بودجه ؟ امار سیاسی ...
محمد رفیعی
|
-
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
آقاي دكتر خلج از كارشناسان دلسوز و زحمتكش دامپزشكي بوده و از كارشناس سل و بروسلوز شروع كرده و به رياست سازمان رسيده است.مقايسه عملكرد برخورد با انفلوانزا نشان از مواجهه فني و غيرسياسي يك كارشناس بود كه جاي تقدير داشت.كاش نيروهاي جهادي ورشكسته كه با كامنت گذاري سعي در تخريب سازمان و برگشتن به سازمان را دارند درس برخورد علمي با بيماريها را مي گرفتند و دست از سياسي كاري بر مي داشتند.براستي ايا رياست سازمان اينقدر ارزش سنگ اندازی و كارشكني را دارد؟مگر شما ريس سازمان نبوديد ايا جز اينكه بيماري انفلوانزا را امنيتي كرديد جز اينكه دام قاچاق در كشور براحتي جابجا مي شدو.......
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
اگه واقعا اینطوره،پس کاسیان مالاشیت گرین بفکر کار دیگری باشند!!! و نبایستی این ماده بصورت بسیار گسترده در بازار وجود داشته باشد، ولی میبینیم که هست
همکار
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
وقتی کیفیت واکسن موسسه رازی خراب است معاون بهداشتی چه کاری از دستش بر می آید
همكار
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
ضمن تشكر از همه كاركنان زحمتكش سازمان دامپزشكي كه به حق زحمات زيادي را جهت حفظ اين سرمايه ملي انجام مي دهند توقع ما از رياست محترم سازمان اين بود كه اولا حداقل از زحمات اين قشر عزيز و گرامي تشكر بعمل مي اوردند و ثانيا در خصوص اقداماتي كه در جهت رفع مشكل مادي اين عزيزان اگر طي اين مدت مديريتي بر داشته اند حداقل چند جمله اي بيان مي نمودند
دامپزشک خسته
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
چرا امارها اینجوری میشن دولت قبل که افزایش داشتیم در هر سال رییس سازمان قبل افزایش داشت الان کاهش ان شا الله رییس سازمان بعدی دوباره افزایش میدهد
دامپزشک خسته
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
دکتر خلج اون چند سالی که میگی خودتون در کدام حوزه بودین
محمد مهدی
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
نمیدانم در سایر حرفه ها هم اینگونه با مسئولین و پیشکسوتهای زحمتکش خود برخورد می کنند یا خیر ریاست محترم سازمان در سالهای 68 به بعد مدیر کل دامپزشکی استان تهران بوده ا ند یعنی 3تا4 سال بعد از فارغ التحصیلی وبه مدت چند سال هم در این پست خدمت کرده اند قبل از مسئولیت دکتر خلج محل کار دامپزشکان بیغوله ای به نام کلینیک جنوب بود اما ایشان اداره کل دامپزشکی استان تهران را با شکل آبرومندانه ای در محل فعلی احداث کرد تا جایی اینجانب با 30 سال سابقه کار از جناب دکتر خلج شناخت پیدا کرده ام ایشان همواره جهت اعتلای حرفه دامپزشکی زحمت کشیده و زحمت می کشند
اگر چنانچه هر فارغ التحصیل دامپزشکی به اندازه دکتر خلج برای دامپزشکی کشور زحمت بکشد یقینا وضعیت دامپزشکی کشور به گونه ای دیگر خواهد شد پیش به سوی اعتلای دامپزشکی کشور با انتقاد صحیح وتلاش و کوشش هرچه بیشتر
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
بعضی از دوستان انتظار دارند مثل قبل سیاسی کاری شود تا به منافع شخصی شان لطمه وارد نشود، ریاست فعلی سازمان در بطن کار قرار داشته و تجربه کار در فیلد را دارد و کاملا علمی با موضوعات برخورد میکند و منافع کشور را در نظر میگیرد، اظهارات مغرضانه افرادی که از کینه شخصی منشا میگیرد نمیتواند کارهای انجام شده در سازمان دامپزشکی را زیر سوال ببرد.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
شخصی به حضرت علی گفت یک طرف شما و طرف مقابل طلحه و زیر که پیامبر همه را تایید کرده پس حق با کیست حضرت فرمودند مرد را با حق بسنج نه حق را با مرد!
همین پیش کسوتی و عمر خدمتی را باید دید چه عملکردی دارد وگر نه عمر خدمتی یک رئیس ملاک عملکرد نیست .مشکلات سازمان زیاد است ........................ مانند:
مشکل کنترل واکسن رازی ،
مشکل رابطه مالک و مملوک کارفرما و مسئول فنی ،
حقوق پایین پرسنل دامپزشکی در مقایسه با کسانی که به تحقیقات و یا دانشگاه رفتند، کارمند شدن دامپزشکان و بروز نبودن اموزش!! تغییر بدنه سازمان از فنی به اداری،
عدم پایش واقعی مواد خام دامی ،
مشکل تشکیلات با جهاد و نبود اختیارات با مسئولیت ها ،
مباحث دارو و درمان ،
تسلط مافیا ی واردات بر سازمان(واردات گوشت هندی) کهالان
عدم کنترل زنجیره تولید
واستفاده از عناصر سیاسی در پست های سازمان
عدم کنترل مرغ با وزن استاندارد و انتشار بیماری ها ،
آمار ناصحیح ،
عدم تاثیر در دانشگاهها برای کنترل فارغ التحصیلان دامپزشکی
عدم پایش مواد غذائئ وگزارش به تولید کننده ها وکنترل انها .
قاچاق دام از مرزها بخصوص سیستان و بلوچستان .
عدم اجرای طرح هویت دارنمودن دام مملکت
تب مالت تب کنگو انفلوانزا و...
ساختار مستندات عهد قدیم سازمان
حبس اطلاعاتی سازمان در مقابل ارباب رجوع
عدم استفاده از موقعیت های آموزشی بین المللی پرسنل سازمان و دامپزشکی ( جالب است رووسا خارج میروند کارشناسان برای واردات گوشت میروند ولی بحث استفاده از فرصت های آموزشی و مطالعاتی برای کارشناسان محدود به افراد خاص وبسیار محدود است است .
عدم استفاده از قابلیت های مرگز تشخیص و باقیمانده ها
روزمره گی سازمان
طول کشیدن طرح های سازمان (گلمکان )چند سال است می خواهد راه بیفتد تا واکسن را کنترل کند
خروج نیروهای توانمند به خارج از سازمان و به زور جلوی ایشان را گرفتن
نهایت متفاوت بودن انچه در سامان میگذرد با آنچه در بیرون است مثل خمیر مرغ
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
تازه داره خرابکاریها و ........................ دولت قبل و ظلمی که به سلامت کشور شد خودشو نشون میده !!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
............................. الان در سازمان چه کاره است؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
مگه الان سیاسی کاری نیست؟ .................... این را که همه میدانیم. مگر الان پنهان کاری نیست؟ کی ادعا میکند کشور از آنفلوآنزا پاک شده؟ آیا شده؟ اگر شده پس این اخبار که در همین سایت هم منتشر میشود چیست؟ .......................... خیلی جاگیر نباشیم و پای این اون رو وسط نکشیم. بهتر نیست این افرادی که سینه چاک میدهند کمی آرام تر و با درایت بیشتری اظهار نظر کنند. ماشاءالله ادعای اعتماد به نفس و راستی و صداقت دارید، پس نگرانی چرا؟ اگر کمی فکر کنید تحلیل فضایی امنیتی دوره قبل هم خیلی سخت نیست. ضمن اینکه در پنهان کاری های این دوره هم معلوم نیست آسیب کمتر نسبت به دوره های قبل داشته باشه. پس بایستی صبر کرد و جوجه ها رو آخر پائیز شمرد. دستپاچه نباشیم و زود به قضاوت نشینیم و اگر فشار افکار عمومی و دستگاه های نظارتی زیاده این رو به پای همکاران خودی نگذاریم، این فشارها همیشه بوده و خواهد بود و فرار به جلو هم فایده ای نخواهد داشت
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی باید علیه ............................. به جرم آسیب به سلامت عمومی جامعه اعلام جرم بکنند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
ماخذ آمارهای امریکا و ... چی شد . روابط عمومی سازمان دست بجنبان کجائی ؟ ماخذ !
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
حدود 34 تا 35 میلیارد تومان حداکثر توان این سازمان برای خرید واکسن و خدمات رایگان است و اگر به‌دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید این خدمات را افزایش دهیم. . این جمله رئیس یک سازمان است به جای بیوسکیوریتی و ... واکسیناسیون آن هم به شکل کور و ...انجام شود .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی توانستیم تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را در حوزه انسانی و طیور به حداقل ممکن برسانیم
مگر مورد ابتلای انسانی داریم که به حداقل رسانده شده؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
جالبه ایشان امار صادرات را میدهد ولی اماری از واردات را فراموش می کند. جالب نیست؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
سال 88تا 90 خود ايشان معاون سازمان در پيشگيري بوده اند و دستور توقف توليد واكس مصرف دامهاي بالغ گوسفند و بزكشور را به دليل عوارض ناشي ازسقط جنين متعاقب واكسناسيون دامهاي آبستن در شش ماه دوم سال86 و 87در سال 88تا 90نموده اند با وجود مخالفت مسؤلين موسسه رازي. شايان ذكر است كه ميزان آمار توليد و درخواست واكسن بروسلوز بالغين گوسفند و بز كشور از ميزان بقيه واكسنهاي بروسلوز بيشتر است.ازطرفي آمار ارائه شده از طرف مسؤلين رسمي وزارت بهداشت كشور افزايش مبتلايان بروسلوز انساني را ( عموما تاريخ كمون بروسلا يك هفته تا سه ماه هست) در سالهاي 92 تا 94 اعلام نموده اند حالا شما پيدا كنيد خرما فروش را براي افزايش تب مالت در سالهاي اخير ؟مسؤلين سازمان از بودجه سازمان امسال مي نالند ولي در گفتارشان عملكردشان افزايش نشان ميدهد .باز هم بگرديد دنبال خرما فروش!!!!! كاملا با مردم صادقند!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
معاون بهداشتی فعلی نیز سالها در مبارزه بودند و مثل رئیس . چرا سکوت کردند
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
باعرض سلام خدمت آقای دکترخلج،قانون می گوید واکسن مستقیم توسط دکتر دست دامدارداده نشود مانند واکسن قانقاریا و... ولی دامداران به خاطر هزینه واکسیناسیون تمایل دارند که خودشان واکسن را بزنند نه واکسیناتورها وهمین امر سبب بازار داغ واکسن های خارج ازشبکه وغیرمجاز خارج ازمطب های دامپزشکی شده آیا بهترنیست واکسن مجاز همان توسط دامپزشک دراختیار دامدارقراربگیرد تا واکسن تقلبی برچیده شود؟!دراستان لرستان این امر بیداد می کند لطفا رسیدگی فرمایید
نظر شما
ادامه