کد خبر: ۲۲۷۵۴

در اولین جلسه مجمع هماهنگی مدیران کل دامپزشکی منطقه 3 کشور در مشهد، بر لزوم تنظیم سند همکاری در بخش فنی دامپزشکی تاکید شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی و رئیس مجمع هماهنگی مدیران کل منطقه 3 کشور با اعلام این موضوع در نشست یادشده افزود: جلب مشارکت های عمومی در بحث صنایع جانبی و تکمیلی فرآورده ها و هویت دار نمودن دام و فرآورده های دامی، رفع چالش های مشترک منطقه ای در بحث خدمات دامپزشکی، نقاط مشترک در بحث قرنطینه ها، نظارت بر سلامت دام و فرآورده های خام دامی، استفاده از توان و ظرفیت های کل منطقه، بررسی آموزش های تخصصی و عمومی و ... از جمله نکاتی است که در تنظیم این سند بر آنها تاکید خواهد شد.

«دکتر مجید روحانی نژاد» اظهار داشت: بررسی و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات نقل و انتقال دام و طیور و فرآورده های خام دامی، مسائل مرتبط با بهداشت شیرخام، ارزیابی عملکرد و تحلیل برنامه پنجم توسعه دامپزشکی در کشور، بحث و بررسی پیرامون ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی و ... از جمله مواردی است که علاوه بر تنظیم سند همکاری در مورد آنها نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: استان های مستقر در منطقه 3 کشور با اشغال 45 درصد مساحت کشور، بیشترین مساحت مناطق را به خود اختصاص داده و از نظر پراکندگی دام و نیز مرز مشترک با سایر کشورها رتبه اول را در بین مناطق دامپزشکی دارند که این موارد اهمیت مباحث این منطقه را بیش از پیش افزایش می دهد.

 

 

نظر شما
ادامه