کد خبر: ۲۲۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: به دنبال گزارش های تلفات ماهیان در سواحل شهرستان پارسیان، گروه های کارشناسی به منطقه اعزام شده اند و بر اساس بازدیدهای میدانی، هیچ گونه آلودگی نفتی در منطقه یاد شده دیده نشده است.

«مجید وفادار» در گفت و گو با ایرنا افزود: نمونه برداری از آب و ماهیان تلف شده به صورت جداگانه توسط شیلات، دامپزشکی و محیط زیست انجام شده و انتظار می رود در 48 ساعت آینده علت مرگ ماهیان مشخص شود.

وی ادامه داد: ماهیان تلف شده بیشتر از گونه های ساردینی بوده اند و برخی منابع محلی اعلام کرده اند هر سال در چنین مواقعی از سال تلفات این گونه ماهی دیده می شود، اما امسال حجم آن بیشتر بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان اضافه کرد: بیماری های خاص آبزیان و گرم شدن آب دریا و تاثیر آن بر این گونه حساس سطح زی می تواند از دیگر دلایل این رویداد باشد.

به گفته وفادار تلفات ماهیان از اولین ساعات بامداد جمعه 23 مرداد در چهار روستای زیارت، بُستانو، شیو و مغدان دیده شده اما تراکم آن در روستاهای مغدان و بُستانو بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: کار جمع آوری و دفن ماهیان تلف شده با همکاری داوطلبانه سازمان های مردم نهاد زیست محیطی امروز (شنبه) انجام می شود.

پارسیان با حدود 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس و در مرز هرمزگان و بوشهر در مجاورت عسلویه (میدان نفت و گاز پارس جنوبی) قرار گرفته است.

 

خبر مرتبط:

مرگ میلیون‌ها قطعه ساردین در سواحل پارسیان (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
ماهی ها دلشون برا مدیر کل دامپزشکی سابق تنگ شده. شاید هم از خوشحالی دست به خودکشی جمعی زدن.
نظر شما
ادامه