کد خبر: ۲۲۸۱۹

یک گرگ با ورود به باغی در یک منزل مسکونی در روستای قزلجه از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رزن ۱۹ راس گوسفند را درید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن همدان در این باره گفت: یک قلاده گرگ حدود ساعت دو بامداد روز یکشنبه ۹۴/۵/۲۵ وارد یک منزل مسکونی شده و تمامی گوسفندان را از پای درآورد.

جواد نوری اظهار داشت: اعضای این خانواده صبح هنگام متوجه جاری شدن خون در حیاط منزل شده و از مرگ گوسفندان خود مطلع شدند.

به گفته این دامدار ۱۷ راس گوسفند تلف شده و دو راس از آنها نیز جراحت برداشته بود که به علت شدت جراحات تلف شدند.

با توجه به اینکه ارتفاع دیوار این منزل مسکونی بیش از دو متر است ورود گرگ از روی دیوار امری ناممکن است. پس از بررسی های صورت گرفته احتمال داده می شود این گرگ از پله مشترکی که بین دیوار دو همسایه وجود دارد وارد منزل شده است.

گله گوسفندان در فنس داخل حیاط نگهداری می شدند که گرگ از این مانع نیز عبور کرده و تمام گوسفندان داخل فنس را دریده اما با توجه به بلند بودن ارتفاع فنس موفق به بیرون بردن لاشه ها نشده است.

باغ این منزل مسکونی بیش از چهارهزار متر مساحت دارد و محل قرار گرفتن گله گوسفندان نیز از ساختمان مسکونی دور بوده و به این دلیل ساکنان خانه متوجه سر و صدای گوسفندان نشدند.

مادر خانواده قبل از حادثه سگ نگهبان گله را به علتی تنبیه و از خانه بیرون کرده بود. در صورتیکه اگر سگ نگهبان حضور داشت این اتفاق روی نمی داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: به منظور جلوگیری از ورود گرگ به منزل باید منفذهای ورودی به خانه را کنترل و برای آنها حفاظ قرار داد.

برای هر ۴۰۰ راس گوسفند باید دو چوپان به همراه چند سگ گله پیش بینی کرد در حالیکه اهالی روستا معمولا از کودکان و افراد سالخورده به عنوان چوپان و از سگهای ولگرد بعنوان سگ گله استفاده می کنند.

افراد سالخورده و کودکان درمقابل حملات گرگ آسیب پذیر تر هستند و سگ های ولگرد نیز با دیدن گرگ فراری می شوند.

اواسط تیرماه سالجاری گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شده و در دو حادثه که در دو روز متوالی رخ داد یک دختر و یک پسر حدود چهار ساله توسط گرگ از ناحیه گردن و صورت زخمی شدند که با حضور به موقع اعضای خانواده گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین بار در روستای ملابداغ رخ داد یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه ها گرگ پا به فرار گذاشت.

 

 

برچسب ها: گرگ، رزن، گوسفند،
نظر شما
ادامه