کد خبر: ۲۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاههای خودگردان فقط از طریق کنکور صورت می‌گیرد،گفت: در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاهها با رانت‌هایی همراه بود.

به گزارش فارس، سید حسن هاشمی در نشست با دانشجویان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به منظور اصلاح فرهنگ در میان دانشجویان می توان اداره خوابگاههای دانشجویی را بر عهده دانشجو گذاشت.

وزیر بهداشت هدف از راه اندازی دانشگاه های خود گردان در نظام آموزشی را جلوگیری از مهاجرت افراد به منظور ادامه تحصیل در خارج از کشور بیان کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه های خودگردان تنها از طریق کنکور صورت می گیرد، افزود: ممکن است در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاه ها با رانت هایی همراه بود اما خوشبختانه این موضوع در حال حاضر در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و تاکید وزارت بهداشت بر توانایی های علمی دانشجو است.

وی با اشاره به گزارش امسال سازمان سنجش از رتبه های داوطلبان، گفت: پایین ترین رتبه قبول شده در دانشگاه خودگردان 2 هزار و 400 بوده است و رتبه های بالاتر از آن نتوانستند در این دانشگاه ها قبول شوند. بنابر این سطح علمی دانشجویان خودگردان با روزانه تفاوت چندانی ندارد.

وزیر بهداشت همچنین، بر متناسب سازی و یکسان سازی آموزش برای دانشجویان مختلف تاکید کرد و گفت:  لازم است اساتید دانشگاه اقناع شوند و تفاوتی در تدریس خود برای این دو گروه دانشجو قائل نشوند.

تاکید وزیر بهداشت بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی

هاشمی با تاکید بر عدم گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی، افزود: گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی باعث شد تا در تربیت و آموزش گروه پزشکی با مشکلاتی روبرو شویم.

وی افزود: همچنین عدم توجه و سرمایه گذاری در بخش درمان باعث شد تا بیمارستان های آموزشی به سمت بیمارستان های درمانی بروند که خود این مسئله باعث بروز مشکلاتی در آموزش گروه های مختلف پزشکی است.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 12 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 17 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به کمبود بیمارستان و تخت بیمارستانی در شهر تهران، بیمارستان هایی که باید در حوزه آموزش فعال باشند برای درمان بیماران استفاده می شوند.

هاشمی در ادامه، یکی از معضلات حوزه آموزش در دانشگاه ها را دخالت برخی از مجموعه های غیر مرتبط دانست و گفت: متاسفانه  اداره دانشگاه ها صرفا با دانشگاهیان نبوده و دخالت در امر آموزش موجب بروز مشکلات در این حوزه می شود.

تصویب سند آمایش سرزمینی یک از مهمترین تصمیمات آموزشی بود

وزیر بهداشت همچنین، یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه آموزش را تصویب سند آمایش سرزمینی بیان کرد و گفت: این سند باعث می شود تا دانشگاه های علوم پزشکی براساس نیاز های خود و منطقه دانشجو بپذیرند.

وی افزود: همان گونه که از ابتدای مسئولیت خود تا به حال بر تقویت کیفیت آموزش و نه گسترش بی رویه مراکز آموزشی تاکید داشته و دارم، براساس این سند نیز اجازه نخواهیم داد حتی یک دانشکده پزشکی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها در کشور ایجاد شود.

به گفته هاشمی، وجود دانشکده های پزشکی در مناطقی که حتی بیمارستان ندارند به خاطر فشارهای سیاسی در سالیان گذشته بوده است.

لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات جوانان و دانشجویان

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، به عدم سطحی نگری به مسائل جوانان تاکید کرد و گفت: به منظور اصلاح مسائل فرهنگی حتی می توان اداره خوابگاه های دانشجویی را به دست خود دانشجویان سپرد تا که خود دانشجویان برای اداره خوابگاه تصمیم بگیرند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل شورای صنفی دانشجویی گفت: لازم است در این نوع امور به دانشجو اعتماد شود و کارها را به عهده دانشجو بسپاریم. چرا که دانشجویان تاثیرگذار زیادی هستند که می توانند دانشجویان دیگر را در هر زمینه ای متقاعد کنند.

وزیر بهداشت همچنین، با بیان این که در حال حاضر دیگر علم به مفروضات متکی نیست، گفت: ضروری است تا  دانشجویان ضمن آموختن مهارت و حرفه، همواره اخلاق حرفه ای را مدنظر داشته باشند.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
چه میشد دکتر هاشمی وزیر ما دامپزشکان هم بود. هر چه کشیدیم از بیکفایتی مسئولان وزارت علوم و ((نا))سازمان دامپزشکی است!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
این قانون رو برای دانشکده های دامپزشکی هم قایل شوید
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
اکه دامپزشکی هم این جوری بود خوب بود
دانشجو دامپزشکی
|
-
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
امیدوارم روزی این وزیر توانمند و دانا برای رشته ما هم فکری بکنه و مارو ازین منجلاب تولید دانشجو‌دامپزشکی نجات بده‌واقعا وحشتناکه اخه مسیولین سازمان و نظام که منچ بازی میکنند و اصلا کاری با این کارا ندارن
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
همکاران آینده من، خودتونو ناراحت نکنید. مسئولان وزارت بهداشت دلسوزند نسبت به بهداشت جامعه و صنف خودشون و بجای رابینهود بازی بهای کارشونم از دولت میگیرند. امری که مسئولان دامپزشکی توانایی اونو ندارند.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
بیایید از این به بعد بجای واژه نامأنوس ((سازمان دامپزشکی)) از واژه صحیح ((ناسازمان دامپزشکی)) استفاده کنیم چون واقعا زیبنده این بخش است!
همكار
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
سازمان دامبزشكي يه سازمان ضعيف زير نظر وزارت جهادكشاورزي و تاموقعي كه اين سازمان جايكاه خودس بيدا نكرده وضع همينه سازمان قدرت مخالفت با افزايش ظرفيت بذيرش دامبزشكي نداره بايد هر دانشكاهي قبل از اينكه رشته دامبزشكي بياره يا افزايش ظرفيت بده مجوز سازمان داشته باشه درحالي كه اينطور نيست
نظر شما
ادامه