کد خبر: ۲۲۹۰۴

حجتی نشست3

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت گسترش آبزی پروری به عنوان یک فرصت مهم توسعه ای تاکید کرد و بیان داشت: دولت از طرح های پرورش ماهی در قفس در دریا و پرورش ماهیان خاویاری حمایت جدی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که مازندران ۲۰ درصد مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند، بیان کرد: ضرورت دارد در این استان نسبت به احداث و توسعه کشتارگاه های صنعتی و مجهز نهایت اهتمام صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از جهاد کشاورزی، محمود حجتی با بیان اینکه مازندران و گیلان پرباران ترین استان های کشور از کم آبی رنج می برند ، تصریح کرد: این درحالی است که سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب آب سطحی این دو استان به صورت هرز وارد دریای خزر می شود.

وی با اشاره به این که تنها ۹ تا ۱۰ درصد از آب های سطحی در مازندران مهار و مدیریت می شود، عنوان کرد: باید سیکل منابع آب استان در برنامه ششم گنجانده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این که وزارت نیرو برنامه های ویژه ای را برای تامین آب در کشور دارد، گفت: در مازندران نیز با اجرای سدها، کنترل روان آب ها و استحصال آب چاه ها و استفاده از رودخانه ها این روند دنبال خواهد شد.

حجتی، با اشاره به این که طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری استان در سال های اخیر در برنامه قرار داشته است، افزود: در ۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران کشت دوم صورت می گیرد که با اجرای کامل طرح تسطیح می تواند به ۲ برابر افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت گسترش آبزی پروری به عنوان یک فرصت مهم توسعه ای استان مازندران تاکید کرد و بیان داشت: دولت از طرح های پرورش ماهی در قفس در دریا و پرورش ماهیان خاویاری حمایت جدی دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست مازندران در تولید برنج، کیوی، مرکبات و… خاطر نشان ساخت: در این استان ظرفیت های دیگرِ توسعه ای نیز در بخش کشاورزی وجود دارد که از جمله می توان به طرح کاشت گیاهان مثمر در زمین های شیب دار در راستای اشتغالزایی اشاره کرد که تهیه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد: امسال پیش بینی می شود در مازندران، شاهد تولید مرکبات به میزان ۲ برابر سال گذشته باشیم.

 

 

نظر شما
ادامه