کد خبر: ۲۲۹۰۸

مقامات سعودی ذبح شتر در موسم حج امسال را ممنوع اعلام کردند

روزنامه عکاظ از ممنوعیت ذبح شتر در موسم حج امسال خبر داد و این تصمیم را در ارتباط با جلوگیری از شیوع ویروس کورونا اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، خالد الفالح وزیر بهداشت سعودی از منع ذبح شتر در موسم حج امسال به عنوان قربانی یا هر مورد دیگر و برخورد با چنین اقداماتی و تشدید نظارت برای اینکه فردی به ویروس کورونا مبتلا شود، خبر داد.

وی از هماهنگی با شهرداری مکه مکرمه برای تشدید تلاشها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کورونا در خلال موسم حج خبر داد و از تدابیری برای مهار این ویروس و جلوگیری از خروج این ویروس از ریاض پایتخت عربستان سخن گفت.

وی به تلاش برای اطلاع رسانی به حجاج و معاینه های پزشکی و واکسیناسیون لازم در این زمینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا اشاره کرد.

این وزیر سعودی شفاف سازی در اعلام موارد مبتلا به کورونا را با هدف جلوگیری از شایعه سازی ها دانست و گفت: وزارت بهداشت، آزمایشگاههایی را برای رسیدگی به حالتهای ابتلا به کورونا درموسم حج اختصاص داده است که یکی از این آزمایشگاهها در مشعر عرفات دایر می شود.

الفالح گفت: وزارت بهداشت به همه اطمینان می دهد که جای هیچ گونه نگرانی شدیدی نیست و مقامات به بستن مدارس یا جلوگیری از رفتن به اماکن عمومی فکر نمی کنند.

 

 

نظر شما
ادامه