کد خبر: ۲۲۹۴۲

دامداران

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: اقدامات دادگستری و نیروی انتظامی در جهت جلوگیری از ورود دام‌های قاچاق به استان کرمان موثر واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، «دکتر مهدی رفیعی» با اشاره به اهمیت صادرات دام و فراورده‌های خام دامی در چارچوب‌های قانونی اظهارداشت: کنترل صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از جمله دغدغه‌های مدیران سازمان دامپزشکی است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه دام‌هایی که به شکل غیر قانونی واردکشور می‌شوند به علت عدم واکسیناسیون از ایمنی لازم برخوردار نیستند تاکید کرد: اغلب دام‌های قاچاق باعث انتشار بیماری و تهدید جدی برای سلامتی جامعه است.

رفیعی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری متقابل و تعامل مناسب بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره کل دامپزشکی استان، دادگستری و نیروی انتظامی در جهت جلوگیری از ورود دام های قاچاق به استان کرمان موثر واقع شده و طبق آمار موجود در طول 3 ماهه نخست تعداد 16 راس گاو و گوساله ، 67 نفر شتر و تعداد 305 راس گوسفند و بره کشف و به نفع سازمان اموال تملیکی کشتار شدند .

وی قاچاق دام و سوخت را از پدیده‌های نوظهور قاچاق ارزیابی کرد و گفت: آسیب‌های قاچاق دام دراقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار است زیرا صنعت دام علاوه بر تولید فرآورده‌های دامی و لبنی درتولید برخی مایحتاج زندگی انسان مانند چرم ، لباس و کفش نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

 

نظر شما
ادامه