کد خبر: ۲۲۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از وظایف نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عملیاتی کردن انتظار عمومی مردم در خصوص عرضه غذای پاک و حلال به مردم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، «آیت‌الله حسن عالمی» در شورای هماهنگی مدیران و ناظرین ذبح شرعی دامپزشکی استان مرکزی، کشتار دام بدون حضور ناظر شرعی در کشتارگاه ها را ممنوع دانست و گفت: هیچ کشتارگاهی حق ندارد بدون حضور ناظر شرعی کشتار کند.

وی افزود: به کار گرفتن ناظر شرعی در کشتارگاه ها امری مهم و ضروری است و کسی که از این مسئله استنکاف کند، نسبت به خوراک حلال و پاک و سالم مردم بی توجهی می کند.

عالمی با بیان اینکه ناظران ضامن اجرای ذبح شرعی در کشتارگاه ها هستند، گفت: ناظران از اولین ساعت شروع ذبح در کشتارگاه حضور یافته و با دقت بر کشتار نظارت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ناظران باید خط تولید را نظارت کرده و نسبت به جداسازی اجزای حرام از لاشه ها در کشتارگاه حضور داشته باشند.

وی گفت: ناظرین شبکه دامپزشکی در کشتارگاه ها باید تضمین کنند که غذای حلال و پاک در اختیار مردم قرار گیرد.
عالمی با بیان اینکه مردم انتظار دارند غذای سالم، پاک و با رعایت شرایط ذبح اسلامی را مصرف کنند، تصریح کرد: ناظران دامپزشکی موظفند غذای سالم، پاک و حلال را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه سلاخ بدون داشتن کارت بهداشت اجازه کار ندارد، گفت: غذای مردم نباید با بی تقوایی برخی افراد تهیه و دچار اشکال شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: امری که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه توسط ناظرین شبکه دامپزشکی باید اجرا کند این است که نظارت کند غذای حلال و پاک در اختیار مردم قرار گیرد.

عالمی گفت: بکارگیری کارگران مسلمان ایرانی برای ذبح دام در خارج کشور در اولویت است و در غیر این صورت اگر کارگر ایرانی نبود، باید حتما مسلمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی کردن انتظار عمومی مردم در خصوص عرضه غذای پاک و حلال به مردم است.

آیت‌الله عالمی پس از ارائه گزارش عملکرد اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و شهرستانهای تابعه در یکسال اخیر توسط دکتر علی رضائی پور ازعملکرد دامپزشکی استان و شهرستان های تابعه تقدیر نمود.









 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
خانه از پای بست ویران است //// خواجه در بند نقش ایوان است...
نظر شما
ادامه