کد خبر: ۲۲۹۶۹

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان کرمانشاه با استاندار، رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، نظام دامپزشکی و مدیرکل دامپزشکی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامزشکی طی سخنانی گفت: این سازمان از سال 77 به صورت رسمی آغاز به کار کرده و یک سازمان غیر دولتی مستقل است.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به امور صنفی از وظایف سازمان نظام دامپزشکی بوده که در سنوات اخیر برخی از فعالیت‌های بخش دولتی مانند صدور پروانه‌ها به این سازمان واگذار شده که با بررسی عملکردها، نتایج بدست آمده رضایت بخش بوده و سعی داریم نقش همکاران بخش دولتی را سامان دهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی بیش از 32 هزار نفر عضو دارد تصریح کرد: این اعضاء نقش‌ها و فعالیت‌های متنوعی را دنبال می‌کنند.

دکتر صفوی در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی به عنوان متولی بخش غیر دولتی حمایت کننده سیاست‌های بخش دولتی است، گفت: مجموعه فعالیت‌های ما تعمیق سلامت دام و فراورده‌های غذایی با منشاء دامی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور سپس به مجموعه‌ای از اقدامات این سازمان پرداخته و افزود: اقدامات بسیار موثر و خوبی تدوین شده است، به ویژه ساماندهی ناظرین بهداشتی در واحدهای تولیدی بخش دامپروری که وظیفه مهمی را در این خصوص بر عهده دارند.

دکتر صفوی اقدام دیگر این سازمان را نظارت بر سلامت غذا با کمک واحدهای تولیدی، ارتقاء نرم افزاری مدیریت قرنطینه دامپزشکی، توسعه آزمایشگاههای دامپزشکی در کشور برای تشخیص عوامل آلودگی و حفظ سلامت دام، توسعه کلینیک‌های دامپزشکی، توسعه مراکز واکسیناسیون و توسعه فنی بخش دامپزشکی و... برشمرد.

وی از حضور موثر همکاران به عنوان دامپزشک و همکارانی که در همراه با دامپزشک ها در فارم‌های تولیدی کمک کننده هستند، تصریح کرد: قطعاً این تلاش و همکاری به بهبود سلامت و تقویت اقتصاد سلامت خواهد انجامید.

وی صادرات محصولات سالم را در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه تاثیرگذار دانسته و خاطرنشان کرد: صادرات محصولات سالم به کشورهای همسایه بویژه عراق از جایگاه خاصی برخوردار بوده و دامپزشکی در خدمت سلامت و اقتصاد کشاورزی است تا گام‌های اساسی در این راه بر‌داشته شود.

در ابتدای این دیدار مهندس علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم به دکتر صفوی و همراهانشان به این استان طی سخنانی گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن 912 واحد مرغداری صنعتی و نیمه صنعتی، واحدهای پرورش گاوشیری، پرواربندی گاو و گوساله و... یکی از استان‌های مستعد در زمینه دامپزشکی بوده و بدون شک عملکرد مناسب اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی می‌تواند نقش مهمی در تامین سرنوشت سلامت و بهداشت جامعه داشته باشد.

وی با تشکر از عملکرد اداره کل دامپزشکی گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای مرز مشترک با کشور عراق است محل عبور و مرور دام از کشورهای همسایه بوده و از طرفی واردات و صادرات قاچاقی دام را نیز داریم و باید مسئولان کشور توجه بیشتری به دامپزشکی این استان داشته باشند.

در ادامه دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: نظام دامپزشکی استان کرمانشاه دارای یک‌هزار و 100 نفر عضو، 50 داروخانه، 34 درمانگاه، 20 مرکز مایه‌کوبی و 4 آزمایشگاه بوده و یک بیمارستان دامپزشکی نیز احداث شده که تا چند روز آینده در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با تشکر از حمایت‌ها و همکاری های مناسب مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه بدلیل هم مرز بودن با کشور عراق و صادرات و واردات دام، در موضوع قاچاق همیشه در معرض خطر ورود بیماری های دامی است به شکلی که در سال گذشته بیماری وی اچ اس، لمپی اسکین و تب مالت خسارت‌های زیادی را به این استان وارد کرد، لذا اگر می‌خواهیم کرمانشاه سپری برای جلوگیری از ورود بیماری ها به سایر استان‌ها شود باید توجه خاصی به این استان داشته باشیم.

شایان ذکر است دکتر صفری در این سفر با مهندس ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه نیز دیدار و گفت و کرد.

 

 

 

 

 

نظر شما
ادامه