کد خبر: ۲۲۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران آخرین آمار جمعیت موش های پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رضا قدیمی در نشستی که صبح امروز برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: بر اساس ماده 31 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، مبازره و کنترل جمعیت جانوران مضر باید در دستور کار قرار می گرفت.

وی افزود: در همین رابطه برای حفظ بهداشت و جلوگیری از افزایش جمعیت حیوانات بدون واحد، برنامه ریزی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر لزوم رفع نگرانی شهروندان در رابطه با حیوانات مضر شهری خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین اهداف ما در طرح مبارزه با حیوانات مضر شهری برطرف کردن نگرانی شهروندان در رابطه با این حیوانات بود که خوشبختانه تاکنون توانسته ایم در این مسیر موفق عمل کنیم.

قدیمی با اشاره به روش های در نظر گرفته شده برای از میان بردن جمعیت موش های شهر تهران اذعان کرد: در حال حاضر روش های پیشرفته جایگزین روش های سنتی شده است و اکنون شاهد هستیم برای مقابله با جانوران مضر از جمله موش از روش های جدیدی استفاده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت موش ها 50 درصد از طریق کنترل شیمیایی و 25 درصد از طریق کنترل های فیزیکی انجام می شود.

مدیر عامل شزکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای از میان بردن سگ های ولگرد بیان کرد: از سه سال گذشته تاکنون هیچ یک از سگ های ولگرد شهر تهران با روش مستقیم کشته نشده اند و برای کنترل جمعیت آنها از روش زنده گیری استفاده کرده ایم.

وی از ساخت آزمایشگاه و کلینیک موش در شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر مقدمات ساخت آزمایشگاه و کلینیک موش در شهر تهران در حال انجام است و این آزمایشگاه در آینده نزدیک ساخته خواهد شد.

قدیمی با ارائه آماری از جمعیت موش های گرفته شده طی پنج ماهه نخست سال 94 اظهار کرد: شش هزار لاشه موش به صورت مبارزه شیمیایی و سه هزار لاشه نیز از طریق مبارزه مکانیکی در شهر تهران جمع آوری شده اند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
حالشون خوبه؟!
نظر شما
ادامه