کد خبر: ۲۲۹۸۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه تخلفات و سرقت علمی به تصویب دولت تدبیر و امید رسیده و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

محمد فرهادی، عصر روز سه شنبه در دیدار با هیات رییسه دانشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به مسائل موجود در موضوع مقالات علمی و پژوهشی، افزود: تخلفات علمی دردی است که وجود دارد و ما برای مقابله با آن، آیین نامه هایی درون دانشگاهی و برون دانشگاهی اتخاذ کرده ایم که با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تخلف کنندگان به مجازات خواهند رسید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بازبینی در رتبه بندی دانشگاه ها، ادامه داد: این موضوع با توجه به تمام ابعاد علمی و آموزشی صورت خواهد گرفت و تخصیص بودجه هم براساس همین رتبه بندی ها انجام خواهد شد.

فرهادی با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی اظهار کرد: برای دست یابی به نتیجه مطلوب، سعی کرده ایم تا بر اساس ضرورت ها، اهمیت و نیاز منطقه، آمایش ها صورت گیرد.

وی با مهم شمردن جایگاه پارک های علمی و فناوری در استان ها گفت: معتقد هستیم که هر استان تنها باید یک پارک داشته باشد و این پارک ها باید با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تعرض به زمین دانشگاه ها نیز اظهار کرد: قصد تعرض به زمین دانشگاه ها مساله ای است که گریبانگیر برخی دانشگاه ها شده و اخیرا نیز در وزارت علوم، گروه حقوقی تشکیل داده ایم تا به مسایل مربوطه رسیدگی شود.

 

 

نظر شما
ادامه