کد خبر: ۲۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

انجمن علمی بیماریهای داخلی دامهای بزرگ ایران

گزارش عملکرد انجمن علمی بیماری های داخی دام­های بزرگ

 

انجمن علمی بیماری­های داخلی دامهای بزرگ ایران زیر نظر کمیسیون انجمن­های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به منظور گسترش و پیشبرد، ارتقای علمی طب داخلی دام­های بزرگ، توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی ، پژوهشی فنی و مشاوره‌ای در زمینه‌های بهداشت و بیماری­های دام­های بزرگ تأسیس گردیده است.

پیشنهاد اولیه تشکیل این انجمن همزمان با ششمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی تبریز در مرداد ماه سال  1388مطرح و در پی آن برای تشکیل هیئت مؤسس، طبق اساسنامه کمیسیون های انجمن های علمی وزارتخانه متبوع از متخصصین و اعضاء هیئت علمی رشته طب داخلی دام­های بزرگ در دانشکده­های دامپزشکی سراسر کشور دعوت بعمل آمد. لذا اولین مجمع عمومی این انجمن بدلیل همزمانی و حضور جمیع اساتید در تهران (دومین کنگره بین المللی کلینیسین­های دام­های بزرگ مورخ اسفند ماه سال1391) و متعاقباً مجمع دوم آن در اردیبهشت ماه سال 1392 در محل ساختمان جامعه دامپزشکان ایران تشکیل و پس از طی مراحل قانونی در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و اداره ثبت شرکت­ها، سرانجام در تاریخ 19/3/92 به ثبت نهایی رسید. همچنین دفتر مرکزی انجمن در شهر تهران واقع می باشد و شعب آن نیز پس از موافقت کمیسیون انجمن‌های علمی می‌تواند در هر منطقه از کشور ایجاد گردد.

وظایف و فعالیت‌های انجمن طبق اساسنامه شامل اقدامات ذیل خواهد بود:

1- انجام تحقیقات علمی پژوهشی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصان برجسته که بطور مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می نمایند.

2- همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارائه مشاوره و اطلاع رسانی، ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح­ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن.

3- همکاری با سایر نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی که در زمینه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، انتقال تکنولوژی و تهیه دستورالعمل‌ها و مقررات و قوانین مربوطه در زمینه‌های علمی موضوع فعالیت انجمن.

4- ترغیب و تشویق کلیه همکاران به امور پژوهشی و بروز نمودن اطلاعات

5- تجلیل از پیشکسوتان، محققان و اساتید ممتاز

6- ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فنی

7- برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی

8- انتشار مجله تخصصی و کتب مربوطه

9- تأسیس مراکز آموزشی و آزمایشگاهی در زمینه موضوعات مورد نیاز انجمن

انواع و شرایط عضویت اعضای انجمن به شرح ذیل میباشد:

عضویت پیوسته

مؤسسان انجمن و کلیه افرادی که حداقل دارای درجه دکترای حرفه­ای دامپزشکی و نیز متخصصین بیماری­های داخلی دام­های بزرگ و رشته‌های وابسته باشند، می‌توانند به‌عضویت پیوسته درآیند.

عضویت وابسته

اشخاصی که به مدت 5 سال به نحوی در رشته ‌بیماری­های داخلی دام­های بزرگ شاغل باشند.

عضویت دانشجویی

کلیه دانشجویانی که در رشته‌ دامپزشکی به تحصیل اشتغال دارند.

عضویت افتخاری

شخصیت­های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه‌های بیماری­های داخلی دام­های بزرگ حائز اهمیت خاص باشد، یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک­های مؤثر و ارزنده‌ای نموده‌ باشند.

اعضای مؤسسات (افراد حقوقی)

سازمان­هایی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی مربوط فعالیت دارند، می‌توانند به عضویت انجمن درآیند. ضمناً هر یک از اعضاء سالانه مبلغ 500000 ریال به عنوان حق عضویت پرداخت می کنند که میزان آن سالانه و توسط اعضاء مجمع عمومی تعیین می گردد.

مجمع عمومی عادی بصورت سالانه تشکیل و با حضور یا رأی کتبی نصف به­علاوه یک کل اعضای پیوسته انجمن رسمیت می‌یابد و تصمیمات مربوطه با اخذ اکثریت آرا اتخاذ می گردد.

اهم فعالیت­های انجمن علمی بیماریهای داخلی دامهای بزرگ ایران

1- برگزاری اولین کارگاه آموزشی انجمن علمی بیماری­های داخلی دام­های بزرگ با عنوان «عوامل تلفات پس از تولد در نوزادان دام­های علفخوار» با سخنرانی دکتر محمد نوری، اردیبهشت­ماه سال 1392 در محل انجمن

2- جلسه پرسش و پاسخ با موضوع «بیماری تب سه روزه یا تب بی دوام» با حضور آقایان دکتر نادعلیان، دکتر سخا و دکتر بدیعی، مهرماه سال 1392 در محل انجمن

3- کارگاه آموزشی کبد چرب با سخنرانی دکترحسام الدین سیفی، اردیبهشت­ماه سال 1393در محل هتل المپیک

4- جلسه پرسش و پاسخ در خصوص بیماری لمپی­اسکین با حضور آقایان دکتر ورشویی و دکتر باران، خردادماه سال 1393 در محل هتل المپیک

5- کارگاه «بیماری های قلب اسب و اثرات آن بر توانایی ورزش»، با سخنرانی دکتر مهدی سخا و دکتر اسماعیل­زاده، خردادماه سال 1394 در محل انجمن

6- برگزاری نشست تخصصی وضعیت هاری در کشور با همکاری سازمان نظام دامپزشکی و حضور مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهریورماه سال 1394 در محل سازمان نظام دامپزشکی

همچنین علاقمندان محترم می توانند با مراجعه به سایت isslim.ir ما را از نظرات خود بهره­مند سازند. امید است با حضور هرچه بیشتر فعالان در این عرصه زمینه همکاری­های­ گسترده­تر بوجود آید.

 

شهریورماه سال 1394

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم حکیم مهر
انجمن علمی بیماری های درونی دام برزگ که در سال 93 در کنگره دامپزشکان ایران (تهران) برگزار گردید هزینه 10 هزار تومان را برای عضویت دانشجوها از من و چند تن از دوستانم گرفت ولی هنوز یک کارگاه مفید برگزار نکرده است .
عضو انجمن
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
0
با سلام
اهم فعاليت هاي انجمن بطور كامل در گزارش ارائه شده است. لذا عدم اطلاع اعضا از برنامه ها را نميتوان به حساب عدم فعاليت انجمن گذاشت. البته در اين خصوص لزوم اطلاع رساني بيشتر و بموقع احساس ميشود. همچنين حضور فعال اعضا ميتواند سبب رونق برنامه ها گردد كه بدين منظور مراجعه به وب سايت انجمن روند اطلاع رساني را تسريع مي نمايد.
نظر شما
ادامه