کد خبر: ۲۳۰۰۸

«دکتر حسین طرق» رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان البرز گفت: استان البرز با دارا بودن 3 مرکز بهداشتی قرنطینه ای تنها استان در کشور می باشد که اسبهای وارداتی در آن قرنطینه و پس از طی مراحل لازم به مراکز پرورش و نگهداری اسب وارد می گردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، ورود هرگونه محموله شامل دام زنده و فرآورده های خام دامی به کشور مستلزم دریافت مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور بوده و در صورت اخذ مجوزهای قرنطینه ای و بهداشتی محموله مورد نظر ترخیص می گردد.

در همین رابطه دکتر حسین طرق افزود: ورود هرنوع اسب وارداتی تحت نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می پذیرد و اسب های وارد شده پس از نگهداری 21 روزه در قرنطینه و اعمال نظارتهای بهداشتی لازم توسط دامپزشکی از جمله واکسیناسیون (مشمشه، کزاز و ... ) و خونگیری جهت تایید سلامت، به مقصد منتقل می گردند.

وی ادامه داد: استان البرز با داشتن 3 مرکز قرنطینه تنها استان دارای قرنطینه مورد تایید سازمان دامپزشکی در کشور بوده و تمامی اسب های وارداتی از کشورهای مختلف وارد قرنطینه های استان شده و پس از تایید دامپزشکی ترخیص می گردند.

 

 

نظر شما
ادامه