کد خبر: ۲۳۰۱۵
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
بزودی با برگزاری نشستی با کارفرمایان، شرایط استقلال مالی دامپزشکان ابلاغ می‌شود/ حکم دیوان عدالت اداری بر کار قانونی سازمان دامپزشکی تاکید کرد/ جلوی امضاء‌فروشی و عدم حضور مسئولین فنی بهداشتی را خواهیم گرفت ...
159

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه به‌زودی با برگزاری نشستی با کارفرمایان، شرایط استقلال مالی دامپزشکان ابلاغ می‌شود، گفت: با جدّیت دامپزشکی، ناظران بهداشتی امضاء‌فروش اخراج می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر مهدی خلج در نشست دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دولت، با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه‌های سازمان دامپزشکی در جهت ارتقاء کیفیت بهداشت دام و فرآورده‌های آن با حضو مسئولین مستمر و مستقر مسئولین فنی بهداشتی (ناظرین دامپزشکی) در مراکز پرورش خواهد بود و سازمان دامپزشکی جلوی هر گونه امضاء‌فروشی و عدم حضور را خواهد گرفت و در صورت عدم حضور، برخورد قانونی با ناظران دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برای بهبود فضای کسب کار، موانع زائد در سال جاری برداشته شده است و وزیر محترم برای اینکه صادرات را روان کند به سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که در کمیّت صادرات، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و متقاضیان تنها باید از لحاظ بهداشتی مجوّز بگیرند.

در جریان شکایت کارفرمایان، حکم دیوان عدالت اداری بر کار قانونی سازمان دامپزشکی تاکید کرد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ناظران بهداشتی داریم که در مراکز پروش یا در صنایع وابسته مستقر هستند. سیاست ما برای مدیریت بهداشتی خوب آن است که بر اساس جدیّت دامپزشکی نیروی‌های ناظر باید به‌صورت مستمر مستقر شوند.

خلج اظهار کرد: در صورتی که مسئول دامپزشکی به‌صورت مستمر مستقر نیست، حتما از چرخه این شغل وی را حذف می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص استقلال مالی ناظران بهداشتی دامپزشکی گفت: کارفرمایان در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که نهایتا حکمی صادر شد که بر کار قانونی سازمان دامپزشکی تاکید کرد.

خلج اضافه کرد: بر اساس دستور العملی که صادر شده است، این پول باید در ابتدا به صندوقی رفته و بعد بین ناظران توزیع شود تا به این نحو وابستگی مالی دامپزشکان از کارفرمایان قطع شود، اما به‌دلیل اینکه مالیات مضاعفی بر این پول وارد می‌شد، این مهم به کندی پیش می رود.

به‌زودی شرایط استقلال مالی دامپزشکان از کارفرمایان ابلاغ می‌شود

این مقام مسئول تاکید کرد: با تفاهم‌های با کارفرمایان برای رفع مشکلات موجود امروز و فردا برگزار می‌شود تا این موضوع نهایی و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: مجلس نیز در این باره حساس است و این پیشنهاد را دارد که همه تعرفه‌هایی که کشتارگاه‌ها و صنایع مرتبط می پردازند، در حسابی در خزانه جمع شود و از خزانه‌داری کل در اختیار دامپزشکی قرار بگیرید تا این سازمان این پول را در اختیار ناظران قرار دهد.

از آبان ماه سربازان امریه دامپزشکی می‌گیرند

خلج گفت: در سال گذشته بر اساس مذاکرات سازمان دامپزشکی با ستاد کل نیروهای مسلح، طرح تحول سلامت را ارائه دادیم و 300 سهیه سرباز امریه را گرفتیم ولی به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشته، اولین گروه از آبان ماه امسال امریه خود را دریافت می‌کنند که در قرنطینه‌های مرزی به ویژه سیستان و بلوپستان خدمت خواهند کرد.

وی همچینین با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی ادامه داد: در پنج ماهه امسال 124 میلیون و 600 هزار نوبت پوشش واکسیناسیون انجام شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد واکسیانسیون 124 هزار و 400 نوبت بود.

خلج تاکید کرد: برای کنترل بیماری های سریع‌الانتشار، تنها تا مرداد ماه حدود 92 میلیون و 700 هزار نوبت واکسیناسیون انجام شده که این میزان در مجموع در سال جاری 102 میلیون و 500 هزار مورد بوده است.

وی تصریح کرد: بیماری ویروسی تب برفکی کاهش 68 درصدی و بیماری شاربون کاهش 20 درصدی داشته و طاعون نشخوارکنندگان نیز 55 درصد کاهش یافته است.

اعتبار کافی برای مبارزه با تب مالت نداریم

خلج درباره بیماری تب مالت گفت: برای مبارزه همه جانبه با بیماری تب مالت نیازمند نیروی انسانی کافی با 123 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: با این وجود در پنج ماهه سال 94 ، 25 میلیون و 650 هزار نوبت واکسیناسیون برای بیماری تب مالت انجام شد که نسبت به مدت مشابه 36 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با اشاره به لزوم اختصاص یارانه سلامت به این سازمان گفت: امیدواریم که از طریق تعامل‌های انجام شده از سال آینده شاهد این باشیم که بخشی از یارانه سلامت به سازمان دامپزشکی برای پیشگیری اختصاص یابد.

 

خبر مرتبط:

پاسخ حکیم مهر به نامه استنکاف کارفرمایان و صاحبین سرمایه از اجرای ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی

کارشکنی کارفرمایان و صاحبین سرمایه در اجرای ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی

ناکامی انجمن های صنفی کارفرمایی برای ابطال مصوبه تعرفه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی

 

 

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dvm
|
-
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
فدات بشم دکتر.یعنی میشه ما درآمدمون بالا بره
رضا
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
با سلام .رییس دامپزشکی کشور خیلی نگران کارفرمایان نیستند بیشتر فکر نهادهای خصوصی مثل نظام سبز غیر سلامت هستند که اتفاقا دوستان و مدیران نهاد دامپزشکی در ان عضوند و این روزها کارو بارشان حسابی کساده.متاسفم واسه اقایان .
همکار
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
جناب دکتر، کنترل تب مالت در حیوانات اعتبار نمی خواهد .شما واکسن به درد بخور پیداکن که بتونه پوشش بالای عمده دامهای آبستن را انجام بده ، بعدش می بینی که چه ایمنی گله ای ایجاد می شه و چه جور بیماری کنترل می شه.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
دکتر رابطه مالی ما رو قطع کن همه چیز درست میشه
دامپزشك
|
-
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
دامپزشكى كه تازه از دانشگاه فارغ التحصيل شده كه امضا فروشى بلد نيست ، اين كار سورى رو هم اداره دامپزشكى باب كرد
همکار دامپزشک
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
واقعابه چه علت برخی کارفرمایان و صاحبان سرمایه مرتبط با فعالیتهای دامپزشکی باید این جرات و جسارت راپیدا کنند که به رییس محترم سازمان دامپزشکی نامه نوشته و رسما استنکاف خود را از اجرای ماده19 اعلام کنند؟و با توجه به اینکه استنکاف از قانون جرم محسوب میشود چرا علیه آنها در مراجع قضایی اعلام جرم نمیشود؟تا چه زمانی باید حقوق مسولین دامپزشکی توسط کارفرمایان ضایع شود؟
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
با سلام اگر اظهارات ریاست محترم سازمان مثل شش سال گذشته جنبه تبلیغاتی نداشته باشد باید به ایشان واقعا دست مریزاده و خسته نباشيد گفت بنده به عنوان مسئول بهداشتی که درهمین امسال دو بار تهدید به اخراج شده ام خواستارم این حرکت دکتر خلج باقی صالحات برای ایشان بوده باشد.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
از زمان قدیم یادمان است این مسئله بیان شده وشده وشده الان دنبال عمل هستیم اگر عمل کردید دست مریضاد دارد و اگر فقط طرح مسئله باشد که نگهبان دامپزشکی هم می تواند به عنوان سخنگو روزی یکبار از مسائل ظاهرا ساده وباطنا بسیار پیچیده بیان کند .
به عمل کار براید به سخندانی نیست !
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
ما بعد از ده سال نفهمیدیم چرا باید از کسی حقوق بگیریم که قراره اشکالات کارش رو به اداره دامپزشکی گزارش کنیم (مگه میشه مگه داریم)
حسام
|
-
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
از سال 88 گوشمون از این حرفا پر شده ولی چشممون هیچ عملی را ندیده دکر جان باید برخورد جدی قانونی را انجام بدی تا ماده 19 اجراء بشه چراغ قرمز بدون جریمه و خواباندن ماشین که چراغ را رد کرده که چراغ قرمز نشده
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
دکتر خلج سالها مدیر دفتر نظارت و معاون بود و هیچ کاری برای این مسئله نکردند این خط این نشان الان هم مثل قدیم اتفاقی نمی افتد ...........
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
متاسفانه در حال حاضر حضور مسئول فنی تو کارخانه ها فقط جنبه اشتغاله کاذب داره بهتر نیست رئیس محترم سازمان بجای این خط و نشان کشیدن برای افراد با تحصیلات دکترا یه کمی هم به فکر حل مشکلاتی که خودشون باعث ان هستن باشن یه جور صحبت میکنند مثل اینکه با یه دنیا امید و ارزو و کلی هزینه مالی و صرف بهترین سالهای جوانی دامپزشک شدیم که طبق دستورات صاحب کار یا بقول خودشون کارفرما عمل کنیم الان چند ساله وقتی می خواهیم تو اداره قرار داد بنویسیم همه چی طبق نظر کارفرماست (حالا پیدا کنیم کی داره امضا میفروشه اونهائی که سرنوشته زندگی همکاراشون رو میدن دست کارفرما یا اون تازه فارق التحصیلهائی که نا خاسته تو این سیکله از پیش طراحی شده قرار میگیرند )واسه اطلاعات خودم میپرسم مگه اجرای قانون ماده 19 چقدر سخته؟حداقل اگه نمیتونن اجرا کنن ما رو به حال خودمون بذارن اینقدر خط و نشون نکشن واسمون
مسئول فنی
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
از دکتر خلج بخاطر پیگیری حق و حقوق مسئولین فنی تشکر می کنم و ما مسئولین فنی امیدواریم این قضیه را تا اجرای کامل پیگیری کنند
دامپزشك
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
جناب آقاي دكتر خلج رياست محترم سازمان دامپزشكي كشور
با سلام و عرض احترام و ضمن تقدير و تشكر از تلاشهاي شما و كليه همكاران محترم به استحضار ميرساند جنابعالي كه با قاطعيت مي فرماييد مسئول دامپزشكي كه مستقر نيست حتما از چرخه اين شغل حذف ميشود آيا با همان قاطعيت هم در خصوص نامه جمعي از كارفرماها و صاحبان سرمايه مبني بر استنكاف از اجراي ماده قانوني 19 كه خود جرم محسوب ميشود اقدام قاطعي انجام داده ايد؟شما كه اينگونه با استحكام و قاطعيت از اخراج همكار دامپزشك خود ميگوييد آيا اطلاع داريد برخي همكاران مسئول دامپزشكي جنابعالي ماهيانه 1.200.000 تومان حقوق ميگيرند در حاليكه شغل رانندگي تاكسي بدون نياز به مدرك دانشگاهي ماهيانه 3 مليون تومان درآمد دارد ؟ مسئول دامپزشكي كه حقوق اوليه و ابتدايي اش از حقوق پايه گرفته تا عيدي سنوات و مرخصي پايمال ميشود و فاقد امنيت شغلي نيز هست آيا مي تواند با انگيزه بالا و اعمال قدرت كه لازمه اين شغل حساس است كارش را انجام دهد؟اگر اطلاع نداريد كه قطعا بي اطلاعي از وضعيت شغلي همكاران و اظهار نظر در اين مورد كار منطقي و درستي نيست و اگر اطلاع داريد قطعا انتظار نخواهيد داشت دكتر مسئول دامپزشكي شما با حقوق و شرايط كاري كه مطلقا در شان يك دكتر مملكت نيست هر روز مستمر مستقر باشد . خودتان بهتر ميدانيد تنها زماني كه ماده 19 به طور كامل و جامع اجرا شود همه اين مشكلات اعم از بهداشتي و حقوقي و... تا حد بسيار بالايي مرتفع خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
جناب دامپزشک عزیز
تمای حرفهای شما را تصدیق می نمایم چون خود من هم با حقوق 1000000 کار کرده ام ولی این آقایی که شما این موارد را از ایشان مطالبه می کنید زیر مجموعه تحت امرشان در حال پرداخت حقوق 900 تومانی در قالب قرارداد کار مشخص به دامپزشکانی با سابقه کار 8 ساله می باشند آنوقت چگونه انتظار دارید که پیگیر احقاق حقوق شما باشند متاسفانه بخش دولتی خودش بیشتر از بخش خصوصی در حق همکاران اجحاف می نماید و به هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست
دامپزشک قرارداد کار مشخص
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
تاکید کار بزرگی است که نشان از اهمیت موضوع دارد . وقتی مسئولی تاکید می کند یعنی موضوع مهم است !! وقتی ما تاکید می کنیم واقعا موضوع مهم است !!!! کافی است روی موضوعات مهم تاکید کنیم ....
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
ا با همان قاطعيت هم در خصوص نامه جمعي از كارفرماها و صاحبان سرمايه مبني بر استنكاف از اجراي ماده قانوني 19 كه خود جرم محسوب ميشود اقدام قاطعي انجام داده ايد؟شما كه اينگونه با استحكام و قاطعيت از اخراج همكار دامپزشك خود ميگوييد .... زور اداره به کی میرسد؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
کاش رئیس سازمان اعتراف می کرد واقعیت های روابط کارفرما ومسئول بهداشتی چیست . البته اگر ایشان بداند !!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
همه میدونن چه خبره ولی این صحبتها فعلا مد شده فکرم نمیکنم اخرش از توش چیزه دراد جز اینکه ما رو یکم امیدوار کنن تا امروز که فقط گذشت زمان رو حقوق ما تاثیر گذاشته سال 87 حقوق 300000 تومان بود کارگرا 80000 میگرفتن الان حقوق دکتر شده 1500000تومان کارگر 800000تومان میگیره چند سال بگذره ما هم با کارگرها حقوق برابر میگیریم دیگه خیالمون راحت میشه خوش به حال مهندسای کشاورزی از همون دانشجوئی میدونستن موقعیت شغلشونو زدن تو کارای دیگه ما بعد 15 سال امیدواری داریم میفهمیم از دکترا فقط اسمشو داریم و دردسراشو
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
کاش ایشان کمتر صحبت !!!!!!!!!!!!1 می کرد . از شعار خسته هستیم
سعيد
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
از بهداشت حرفه اي، پرستاري، علوم آزمايشگاهي، بينايي سنجي و...درآمد و امنيت شغلي پايينتري داريم. وزارت بهداشت يادتون باشه اين وضعيت ما دودش به چشم جامعه هم ميره....از ما گفتن
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
ایکاش قبل از این حرکت شعارگونه تعرفه سال 94 را به کارفرمایان ابلاغ می کردید.در ضمن امضا فروشی وجود ندارد،وقتی مسوول بهداشت استان ........ به کارفرما دکتر معرفی می کند با حقوق یک تومن که سر کار هم نرود فاتحه مسوولان فنی خوانده شده و یا مسوول فنی که فامیل یک رییس اداره است و خودش مالزی تشریف دارد میشه نتیجه گرفت که این امضا فروشان محصول تفکر دوستان سیستم دولتی است.در ضمن همکاران اجرای ماده 19 را جدی نگیرند!!
r.sh
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سلام بر دکتر خلج عزیز
دکتر جان هر گلی زدی به سر خودت زدی بیایید همه با هم دست به دست هم دهیم و اعتبار این رشته رو تو ایران بالا برده و زبان زد عام و خاص کنیم.
دکتر در امدمون خیلی کمه به خاطر همین مشکلات زیادی تو زندگیمون داریم این موضوع رو زود حلش کنین.مسئول فنی
مسئول بهداشتي
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
شما كه هنوز با گذشت 6 ماه از سال تعرفه حقوق و مزاياي سال 94 مسئولين فني را اعلام نكرده ايد!! فعلا مرحمت و لطف و محبت فرموده و تعرفه را اعلام كنيد تا بعد برسيم به استقلال مالي مسئولين بهداشتي!!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
طبق آخرین 94/6/18خبر،جلسه دکترخلج با انجمن صنفی مسوولین بهداشتی استان تهران، وزات جهادکشاورزی با اجرای ماده19 مخالفت کرده.
ضمنا دکتر ........... هم رسما طرف کارفرماها را گرفته وحتی گفت همون تعرفه 93 زیادتون هم هست!!!
همکاران گرامی امیدی به سازمان ونظام نیست.
از دکتر خلج هم میخواهیم شعار ...... نده و با این وضع موجود مسوولین فنی بهداشتی را تهدید نکنه.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
به آقای رئیس بگین با خیال راحت با آنفولانزا و تب مالت و تب ... مبارزه کنن!
نظر شما
ادامه