کد خبر: ۲۳۰۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

گوسفند قربانی

هیات ها و جمعیت های اسلامی بلژیک در اعتراض به تصمیم دو وزیر مسوول "مدارا با حیوانات" در دو منطقه فرانسوی زبان این کشور در خصوص اعمال قوانین جدید ذبح حیوانات برای قربانی کردن، خواستار تحریم خرید گوسفند برای عید قربان شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اتحادیه مساجد بروکسل، هیات اجرایی مسلمانان بلژیک، انجمن اروپایی همزیستی در بلژیک و اقلیتهای مسلمان با صدور بیانیه مشترکی در اعتراض به تصمیم دو وزیر بلژیکی به نامهای "بان ویس" و "کارلو دی انتونیو" خواستار تحریم خرید گوسفندان برای قربانی روز عید قربان شدند.

گفتنی است دو وزیر نامبرده طرح بیهوش کردن حیوانات قبل از ذبح و جلوگیری از ذبح حیوانات برای قربانی کردن در کشتارگاههای موقت، را ارایه کرده اند.

در این بیانیه از مسلمانان بلژیک خواسته شده است بر اساس معیارهای علمی و دینی نذر خود را با پرداخت کمک مالی به مسلمانان در کشورهای فقیر ادا کنند.

در این بیانیه آمده است: عقیده بیهوش کردن حیوان قبل از قربانی شدن را نمی پذیرند مضاف بر این که پژوهشهای علمی ثابت کرده است که ذبح بدون بیهوشی، مهمترین وسیله برای جلوگیری از درد کشیدن حیوان در زمان قربانی شدن است.

چند هفته قبل از فرارسیدن عید قربان، در محافل سیاسی و دینی بلژیک بحثهایی درباره قوانین قربانی کردن حیوانات به خصوص در منطقه فلمیش (نیمه شمالی منطقه هلندی زبان بلژیک) مطرح شده است و مقامات محلی در این منطقه سعی دارند ذبح حیوان بدون بیهوش کردن آن را ممنوع کنند.

رسانه های بلژیکی گفته اند "بان ویس" وزیر مسوول مدارا با حیوانات در منطقه فلاندر به تازگی قربانی کردن گوسفندان بدون بیهوش کردن آنها را ممنوع کرده است وی این تصمیم را به موجب قانون اتحادیه اروپا مبنی بر منع شکنجه حیوانات اتخاذ کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
.......................... مسئله این است!!!
نظر شما
ادامه