کد خبر: ۲۳۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

کشتارگاه دام کلاردشت با حکم قضایی و توسط مامورین دامپزشکی پلمپ و برای پیمانکار آن قرار وثیقه صادر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ابراهیم حسین زاده، رئیس دادگستری کلاردشت اظهار داشت: قطعا این کار در جهت حفظ بهداشت عمومی و سلامت مردم انجام شده است، چرا که طبق گزارش های مستند و موثق استانداردهای بهداشتی در این کشتارگاه بسیار پایین و حتی در مرز بحران است.

وی ادامه داد: موارد تخلف در این کشتارگاه زیاد است که از آن جمله می توان به پرسه زدن سگ های ولگرد در محوطه باز کشتارگاه،عدم وجود چاه استاندارد برای امحاء لاشه های غیرقابل استفاده و چند نمونه ذبح غیر شرعی اشاره کرد.

حسین زاده تصریح کرد: متولی اصلی کشتارگاه شهرداری است که بر همین اساس از مدت ها پیش تذکرات لازم هم به شهرداری و هم به پیمانکار داده شده بود و از آنها تعهد گرفته شد تا معیارهای بهداشتی مد نظر را رعایت و فضای فیزیکی کشتارگاه را بهینه سازی نمایند و اخطار کردیم که اگر اقدامات مقتضی صورت نگیرد،قطعا برخورد لازم انجام خواهد شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: در آخرین مورد طی جلسه ای فرصتی یک ماهه برای جلب نظر مراجع بهداشتی و دامپزشکی به آقایان داده شد، اما اکنون حدود سه ماه از آن تاریخ گذشته ولی هیچ اتفاقی نیافتاده است. و لذا بنا بر لزوم حفظ امنیت بهداشتی مردم شریف کلاردشت ، این کشتارگاه پلمپ و تا زمانی که اقدامات مثبت و رضایت بخش صورت نپیذیرد بازگشایی نخواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت اظهار داشت: این اقدام قطعاً مشکلاتی را برای واحدهای صنفی قصابی و همچنین مردم برای تهیه مایحتاج دامی به وجود می آورد، اما شکی نیست که شهروندان کلاردشتی نیز حفظ سلامت خود را به هرچیز دیگری ترجیح می دهند.

بنابراین از قصابان عزیز نیز تقاضا داریم فارغ از هرگونه پیگیری های غیرقانونی و تنش زا، تا زمان ساماندهی این کشتارگاه از کشتارگاه های شهرهای مجاور استفاده نمایند. از شهرداری هم انتظار می رود که هرچه سریعتر به وظایف قانونی خود در قبال شهرداری که طی این سال ها معطل مانده است، عمل نماید.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
چرا واقعيت رو نگفتي؟! علت تعطيلي عدم پرداخت حقوق ناظر شرعي بوده!
نظر شما
ادامه