کد خبر: ۲۳۱۰۵

وزیر بهداشت در پیامی که به همایش تولیدات ارگانیک دام،طیور و آبزیان صادر کرده، آورده است: همایش تولیدات ارگانیک دام و طیور می‌تواند دریچه‌ای نو و تأثیرگذار بر سلامت جامعه باشد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان، دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی که به همایش تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان صادر کرده، آورده است: همایش تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان می‌تواند دریچه‌ای نو به وجوه گوناگون این موضوع مهم و تأثیرگذار بر سلامت جامعه باشد.

در پیام وزیر بهداشت آمده است:افزایش تصاعدی جمعیت جهان در یکصد سال گذشته لزوم اتخاذ روش‌هایی به منظور افزایش تولید مواد غذایی را به ضرورتی غیرقابل انکار بدل نمود. در همین راستا و به موازات استفاده از راه‌حل‌های صنعتی، راهکارهای استفاده از سموم دفع آفات و اصلاح ژنتیک گونه‌های گیاهی نیز مورد توجه قرار گرفت.

در پیام دکتر هاشمی تصریح شده است: هر چند استفاده از این روش‌ها در کوتاه‌مدت باعث حل برخی مشکلات فراروی تأمین تغذیه جوامع بشری شد،اما به تدریج زیان‌های استفاده نادرست از این شیوه‌ها و تأثیرات مخربی که بر سلامت بشر می‌گذارند، آشکار شد. در پی این مسأله و ایجاد موج گسترده ابتلا به بیماری‌های گوارشی، سرطان و ناهنجاریی از این قبیل در چند دهه پیش، فرآوری محصولات ارگانیک را به عنوان یک راهبرد موثر در ارتقای سلامت جامعه مطرح کرد. چنان که امروزه بسیاری از کشورهای صنعتی، شاهد استقبال گسترده مردم از این نوع محصولات هستند.

در پیام وزیر بهداشت گفته شده است: با توجه به شعار سال سازمان جهانی بهداشت "بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره" برگزاری همایش تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان به همت مسئولان دانشگاه گیلان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بحث و تبادل نظر اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه، دریچه‌ای نو به وجوه گوناگون این موضوع مهم و تأثیرگذار بر سلامت جامعه بگشاید.

 

خبر مرتبط:

همایش ملی تولیدات ارگانیک دام، طیور و آبزیان؛ 11 و 12 شهریور- دانشگاه گیلان

 

 

نظر شما
ادامه