کد خبر: ۲۳۱۱۱

«دکتر مهدی خلج»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور و «مهندس محمد وکیلی»، استاندار سمنان تفاهم نامه همکاری ایجاد آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی داروهای دامپزشکی در استان سمنان با حضور مهندس محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، با توجه به توانمندی ها و قابلیت های استان در خصوص تولید داروهای دامی که این استان را به یکی از قطب های تولید داروهای دامی تبدیل کرده است.به منظور ارتقاء کیفیت و تضمین بی خطری و اثر بخش داروهای تولید داخل از طریق ایجاد آزمایشگاه منطقه ای کنترل کیفی داروهای دامپزشکی این تفاهم نامه فی مابین استانداری سمنان و سازمان دامپزشکی منعقد گردید.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود:این تفاهم نامه با هدف اهتمام در اجرای قوانین و آئین نامه های جاری و ضوابط و مقررات بهداشتی از تولید تا مصرف داروهای دامپزشکی و فراهم آوردن زمینه لازم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از جمله ضوابط G.M.P در کارخانجات داروسازی پنجشنبه 12 شهریور ماه در استان سمنان امضاء شد.

دکتر خلج ادامه داد: تولید داروهای دامپزشکی طی سالهای اخیر توسعه چشمگیری داشته است و تا به حال 2080 پروانه تولید دارو در داخل، 1500 مجوز ثبت داروهای وارداتی توسط سازمان دامپزشکی کشور صادر شده است.

در حال حاضر لزوم تمرکز بیشتر بر ارتقاء کیفیت اثربخشی این مواد به منظور اطمینان هرچه بیشتر از مصرف آن در داخل و مستند سازی آن برای صادرات ضرورت دارد، آزمایشگاه مذکور ابزاری برای تحقق این مهم است.

 

 

نظر شما
ادامه