کد خبر: ۲۳۱۲۷
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
امتناع سازمان دامپزشکی کشور از ابلاغ تعرفه سال 94 و یا تعیین تکلیف ادارات کل دامپزشکی مشکلات زیادی را برای مسئولین فنی و همچنین کارفرمایان در عقد و یا تمدید قراردادها ایجاد کرده است ...
hoghoogh9493

حکیم مهر - امتناع از ابلاغ تعرفه 1394 و یا تعیین تکلیف ادارات کل دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی کشور مشکلات بسیاری را برای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی و همچنین کارفرمایان در عقد و یا تمدید قراردادها ایجاد کرده است.

به گزارش انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، بر اساس ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی، در مورخ 2/12/90 هیئت محترم وزیران طی ابلاغیه شمارۀ 237409/ت 46657ه در خصوص تعرفه اشتغال بکار مسئولین فنی، حق الزحمه کادر بهداشتی دامپزشک را با لحاظ ضرایب مدرک تحصیلی، سختی کار و منطقه ای در حداقل مزد روزانه مصوب شورای عالی کار در هر سال تعیین نموده و به سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ کرده است.

بر همین اساس سازمان دامپزشکی کشور از سال 91 تا سال 93 حقوق و مزایای مسئولین فنی را طی جداولی محاسبه و جهت راهنما به ادارات کل دامپزشکی استان ها ابلاغ کرد:

       - سال 1391: تاریخ ابلاغ 8/3/1391

       - سال 1392: تاریخ ابلاغ 26/1/1392

       - سال 1393: تاریخ ابلاغ 28/3/1393

       - سال 1394: تا به امروز ابلاغ نگردیده است.

با وجود اینکه شش ماه از سال 1394 گذشته است، متاسفانه سازمان دامپزشکی کشور، ادارات کل دامپزشکی استان ها را در خصوص تعرفه سال 1394 تعیین تکلیف نکرده و در این بین اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز مستثنی نبوده است و بنابراین این اداره به عنوان ناظر عالیه در قراردادهای فی ما بین مسئول فنی/ناظر بهداشتی و کارفرما، بر خلاف مصوبه هیئت وزیران تعرفه سال 1393 را به رسمیت می شناسد و آن را به مسئولین فنی و کارفرمایان دیکته می نماید.

در بند 3 ماده (ج) قرارداد استخدام مسئول فنی آمده است:

 

با توجه به این بند، مسئول فنی و کارفرما هر دو موظف هستند مبلغ قرارداد را مطابق مصوبه هیات وزیران محاسبه و در قرارداد درج نمایند و اداره کل دامپزشکی نیز بعنوان ناظر عالیه وظیفه نظارت به این بند قرارداد را دارد و لذا بعنوان نماینده دولت در قراردادهای بخش خصوصی بایستی مصوبه هیئت دولت را در قراردادها جاری ساخته و از قانون گریزی در این خصوص جلوگیری نماید.

در ابلاغیه حقوق و مزایای مسئول فنی/کادر بهداشتی 3 سال گذشته (91، 92 و 93) سازمان دامپزشکی کشور به ادارات کل دامپزشکی آمده است:

 

جمله مشخص شده در نامه سازمان دامپزشکی که در بالا آمده است، گویای این مطلب می باشد که جداول منتشر شده در سالهای قبل، فقط جنبه راهنما داشته و ضمن نپذیرفتن بار حقوقی اشتباهات احتمالی در جداول حقوق و مزایا از طرف سازمان دامپزشکی، به ادارات کل توصیه کرده است که خود با توجه به ضرایب و حداقل دست مزد کارگری اقدام به محاسبه مجدد نمایند.

در این نامه بر خلاف نامه های جاری سازمان دامپزشکی که طی صدور ابلاغیه ای جدید، ابلاغیه های مشابه گذشته را باطل اعلام می کند، چنین مطلبی درج نشده است و هیچگونه الزامی برای بخش خصوصی و ادارات کل دامپزشکی مبنی بر لزوم به ابلاغ سازمان دامپزشکی برای اجرای تعرفه های جدید آورده نشده است.

لازم بذکر است، مصوبه هیئت وزیران نیز وظیفه محاسبه و ابلاغ جداول حقوق و مزایا را بر عهدۀ سازمان دامپزشکی کشور نگذاشته و اجرای تعرفه های جدید را منوط به ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور نکرده است.

بنابراین از ابتدای هر سال با توجه به مشخص بودن حداقل حقوق کارگری و همچنین ضرایب مرتبط در مصوبه هیئت وزیران، اجرای تعرفه مسئولین فنی/کادر بهداشتی سال جاری لازم الاجراست.

در همین راستا انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران طی مکاتبات متعدد با سازمان دامپزشکی کشور، ضمن اطلاع رسانی در خصوص ایجاد نرم افزار آنلاین محاسبه حقوق و مزایای مسئولین فنی و ارائه جداول حقوق و مزایای مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی سال 1394، از آن سازمان مکرراً درخواست نموده است که اداره کل دامپزشکی استان تهران را در خصوص حقوق و مزایای بخش خصوصی تعیین تکلیف نموده تا به روال جاری که خلاف مصوبه هیات وزیران می باشد، پایان داده شود، ولی متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی از طرف سازمان دامپزشکی کشور به این انجمن داده نشده است و همچنان اداره کل دامپزشکی استان تهران حقوق و مزایای سال 1393 را در قراردادها اعمال می نماید! و این شبهه در اعضای این صنف ایجاد شده است که سازمان دامپزشکی با داشتن این چنین عملکردی ضمن ایجاد فشار مالی مضاعف به مسئولین فنی/ناظرین بهداشتی، بین ناظرین بهداشتی (نمایندگان سازمان دامپزشکی در واحدها) و کارفرمایان، جانب کارفرمایان (منظور) را اختیار کرده است.

لازم به توضیح است قراردادی که در مرداد ماه سال 1394 بین مسئول فنی/ناظر بهداشتی و کارفرما با تعرفه سال 1393 بسته می شود، مسئول فنی/ناظر بهداشتی را ملزم به دریافت تعرفه سال 1393 تا مرداد ماه سال 1395 می نماید و در صورت ایجاد اختلاف مالی بین مسئول فنی و ناظر بهداشتی با کارفرما و مراجعه به هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آن هیات ملاک را مبلغ درج شده در قرارداد (که تعرفه 93 می باشد) قرار می دهد و مبادرت به صدور رای بر اساس آن می نماید و در نتیجه مسئول فنی/ناظر بهداشتی متحمل ضرر و زیان مالی فراوان و غیر قابل جبران می گردد.

برای مسئولین فنی/ناظرین بهداشتی سوالات ذیل مطرح است و امیدواریم مسئولین ذیربط سازمان دامپزشکی پاسخگوی آن باشند:

- چرا سازمان دامپزشکی مصوبه ای که خود متولی تهیه و پیگیری تصویب آن در هیئت وزیران بوده است، پس از 3 سال اجرا به یکباره در سال چهارم از اجرای آن امتناع ورزیده است؟

- اگر سازمان دامپزشکی پس از گذشت 5 ماه خود فرصت محاسبه حقوق و مزایا را ندارد، چرا این وظیفه را به بخش خصوصی واگذار نمی کند و به ادارات کل دامپزشکی نیز آن را اعلام نمی نماید؟

- آیا این رفتار سازمان دامپزشکی در قبال مسئولین فنی/ناظرین بهداشتی، جایگاه آنها را در واحدها برای اجرای قوانین سازمان دامپزشکی بیش از پیش تضعیف نمی کند؟

- آیا بی اعتنایی سازمان دامپزشکی به مصوبه هیئت دولت، زمینه را برای قانون گریزی و تخلفات بهداشتی متصدیان واحد ها و کارفرمایان بیش از پیش مساعد نمی کند؟

- آیا بی اعتنایی مسئولین سازمان دامپزشکی نسبت به مسئولین فنی باعث جسارت بیش از پیش کارفرمایان در انتشار نامه استنکاف از اجرای ماده 19 آیین نامه بهداشتی دامپزشکی نبوده است؟

- آیا سازمان دامپزشکی کشور با بی اعتنایی به این صنف زحمتکش که در مخاطره انواع بیمارهای مشترک می باشند، خود به تنهایی قادر به اجرای قوانین در تمامی واحدهای تحت نظارت سراسر کشور می باشد؟

- آیا سازمان دامپزشکی که مسئولین فنی را ملزم به رعایت شرح وظایف می داند و در صورت تخطی از قوانین، مسئول فنی را از کار معلّق و یا به هیات انتظامی معرفی می نماید، خود را بعنوان مجری قانون ملزم به رعایت مصوبات هیئت دولت اعم از ماده 18 و 19 آیین نامه نظارت بهداشتی می داند؟

- آیا این رفتار سازمان دامپزشکی نتیجه ای جز لطمه به بهداشت عمومی و سلامت جامعه که رسالت اصلی آن سازمان می باشد، خواهد داشت؟

 

منبع : انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكار دامپزشك
|
-
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
متاسفانه سازمان دامپزشكي از خودش هيچگونه اختياري نداره و دست بسته مطيع أوامر ديگران است؛ يكي از اون ديگران ، كارفرمايان محترم هستن ............................................
تنها راه ايجاد امنيت شغلي براي دامپزشكان ، تنظيم قراردادي بسيار جامع از طرف سازمان دامپزشكي و نظام است كه با پشتوانه اي قوي ، راه را براي دور زدن قوانين توسط كارفرمايان ببندند و اين ميسر نميشود مگر از طريق مجلس شوراي اسلامي و تصويب طرح يا لايحه اي براي صنف مسئولين فني بهداشتي.
نگهبان فنی
|
-
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
درج این خبر توسط مدیریت حکیم مهر قابل تقدیر است.واقعا باید تاسف خورد که عده ای جهت حفظ کرسی ریاست موقتی کارشکنی می کنند تا عده ای متخلف بعلت وضعیت ناهنجار مسوولان فنی کمال سو بهره برداری را بکنند.اون مضرب 3 اولش مضرب 4 بود اما بعلت .............. آن دوره ...... برای کارفرمایان مضرب 3 مقبول شد. و اونهم وضعیتش بود.همه چیز و همه کس را میشه دور زد اما خدای این همکاران مظلوم را نمیشه دور زد.وقتی مسوول بهداشت یک ابر استان ....................... امیدی برای بهبود وضعیت مالی همکاران و بهداشت غذای مردم وجود ندارد.سخن آخر با مدیرانی که صندلیها را بعنوان سرقفلی شخصی تسخیر کرده اند این است:اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید.
سعيد
|
-
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
متاسفم براي خودم كه با يك رتبه بسيار خوب، رشته هاي پرستاري، علوم آزمايشگاهي، فيزيوتراپي را انتخاب نكردم و 6 سال عمرم رو بخاطر اسم دكتري تباه اين رشته كردم. الان هم كه سال دوم دكتراي تخصصي هستم. كاشكي بجاي Ph.D از همون اول يك ليسانس در زير محموعه وزارت بهداشت ميگرفتم و اينقدر بدبختي نداشتم.
دامپزشك
|
-
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
١) در تمام اين سال ها ادارات دامپزشكى در امور مربوط به حقوق مسئول فنى دخالت نكرده و تعيين ميزان حقوق را به نظام دامپزشكى پاس داده است ٢) دامپزشك كارفرما اداره دامپزشكى و نظام همه واقفند كه مبلغ اگر بر اساس تعرفه در قرارداد درج گردد سورى بوده و ان سوى پرده دامپزشك در قبال دريافت مبلغى اندك و عدم حضور در واحد راضى مى گردد اين پديده نيز نو ظهور نبوده و در گذشته توسط بخش دولتى و زير گوشى به بخش خصوصى ديكته شده است ٣) به همين دليل اداره دامپزشكى از عدم حضور مسئول فنى آگاه است اما عكس العملى نشان نمى دهد ٤) پرسنل اداره دامپزشكى در بازديد هاى دوره اى خود نسبت به خلفاتى كه به چشم ديده مى شوند حساسيت لازم را ندارند لذا گزارش هر گونه تخلفى از سوى مسئول فنى كارى عبث بود و تنها به دستاوردى جهت تمسخر تبديل مى گردد، ٤) به عمل كار برايد به سخن دانى نيست ، تعرفه ها ، دستوالعمل ها ، صورت جلسه هاى زيادى روزانه ماهانه و سالانه نوشته مى شود ولى در مرحله اجرا هميشه پاى مجرى مى لنگد ٥) دامپزشك هنگام فارغ التحصيلى قسم نمى خورد كه هواى جيب كارفرما را داشته باشد .............. !!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سازمان دامپزشکی خیلی ظعیفه و اختیاری از خودش نداره
از سال 91 تا به حال هیچ کدام از تعرفه های مصوبات هیئت وزبران را اجرا نکرده و با توجه به عواملی که آنجا حضور دارند نخواسته اجراء بکنه
باران
|
-
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سلام دوستان کسی که شرایط گرفتن مجوز داروخانه را داره گلشهر گلپایگان استان اصفهان یه مجوز ازاد شده سریع اقدام کنید اینم یه خبر خوب
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
بازهم خبری جالب ناک از خفتگان محترم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
..... سازمان دامپزشکی باید منحل شود و اختیاراتش تحت یک معاونت به وزارت بهداشت سپرده شود برای بخش خصوصی چه توفیری دارد با مدیریت و آقا بالا سری پزشکان کار کند یا توسط ..... سازمان دامپزشکی و مدیران ..................... شود و توهین ببیند.
بخش خصوصي
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سازمان ................ به همه عالم و ادم پاسخگو هستن الا زيرمجموعه خودشون از بخش خصوصي!!!؟؟؟ آقاي دكتر شما براي پاسخ به كوچكترين سوال يك نماينده .......... مجلسين و يا اگر يك كارفرما بخواد حرفي بزنه در اولين فرصت وقت ملاقات براش تنظيمه ، اما دريغ از ديدن زيرمجموعه خودتون و جواب به كمترين نياز يا خواسته هاي صنف دامپزشكان!! آقاي دكتر اينكه مصوبه هيئت وزيران براي حقوق و اجراي ماده ١٩ براي امنيت شغلي دامپزشكان اجراء نميشه؛ نشاندهنده چه چيزيه؟ غير اينكه ............................ زور كارفرماها بشما ميچربه .......................!؟ مردانه عمل نمايين تا لااقل دل بخش وسيعي از اين صنف به شما و كارتون خوش باشه، اين صندلي براي كسي نمونده اما نتايج و برايند كاري اشخاص ميتونه سبب خير يا شر آينده اون شخص باشه؛ طوري عمل كنيد كه به نيكي ازتون ياد شه.
آشنا
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سازمان دامپزشکی عاجز از به روزرسانی تعرفه های مربوط به خود در قبال ارایه خدمات تقریبا مجانی می باشد چه رسد به اینکه تعرفه های بخش خصوصی را به روز کند. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.
همکار(مسئول فنی و بهداشتی)
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
به قول دوست و همکارم سعید عزیز، حیف اون همه وقتی که برای این رشته صرف کردیم. یادمه سال 78 که تو دانشگاه سراسری از رشته دامپزشکی قبول شده بودم با رشته دندانپزشکی 30 نفر و با رشته پزشکی فقط 6 نفر فاصله داشتم. حیف که اون موقع نمیدونستیم دامپزشکی یعنی چی!!!!!!!!!
Vet
|
-
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
مسئوليت پيگيرى حقوق دامپزشك مسئول فنى نظام دامپزشكى كه دو سال تاريخ مصرف اش گذشته !!! خيلى پر توقع هستيم ما دامپزشكا !!!پس كى قرار انتخابات نظام برگزار بشه !
میلاد
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سلام متاسفانه کسانی که در راس دامپزشکی هستند ............................. هستند خیلی ساده بگم که وقتی این حقوق رو تصویب میکنن پاش وایسن و کارفرما رو‌ملزم کنن که پرداخت کنه ودر قبال اون از ناظر فنی هم انتظار داشته باشن حضور مفید داشته باشه نه اینکه حقوق توافقی باشه وحضور ناظر هم توافقی .مطلب دوم اینکه پس این نظام دامپزشکی چه نقشی داره کلا از نظام ی توقع تو طول سال هست که موقع قراردادها سفت وسخت پا مسئولین فنی وایسه خوب اگه نمیتونه این یکارم کنه جمش کنن .مطلب سوم خدا رو شکر تو استان ما معاون نظام معاون اداره هم هست که سفت وسخت پا قراردادها وایساده وهیچ‌کارفرمارماایی جرات دور زدن نداره .کارشناس دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
اینجانب یک سوال از رئیس سازمان دامپزشکی دارم و از مدیریت این سایت خواهش میکنم این سوال را در بخشی از سایت از ریاست محترم بپرسند تا مسئولین فنی ایشان را به چالش بکشد خودشان را جای مسئول فنی بگذارند که در یک کارگاه بسته بندی با یک تخلف اشکار رو در رو میشوند از ایشان بپرسید عکس العملشان چیست تا مسئولین فنی تجربیات بعد از ان را برایشان شرح دهند یا حقوق پیشنهادی برای مسئول فنی در شهرک صنعتی عباس اباد را به ایشان اعلام کنید بعد ببینیم با این فاصله راه خودشان چند روز در هفته میتوانند حاظر شوند فقط کرایه تاکسی را محاسبه کنند ببینند چه بر سره نمایندگانشان اورده اند و چه سطح توقعاتی در مصاحبه هایشان از ما دارند
محمد
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
دلمان به چه کسی خوش باشد وقتی که رئیس نظام در استان ما کارخانجات زنجیره ای دارد و ما دامپزشکان برای ایشان کار میکنیم. نه تنها ایشان بلکه هر کارفرمایی دوست ندارد پول بیشتری از جیبش برود. گویی ما کارگرشان هستیم و هیچگونه ارزشی برای ما قائل نیستند. دور و برشان را برخی تولیدکنندگان و ثروتمندان این صنعت گرفته اند که هیچ دغدغه ای ندارند و همه ی ما میدانیم که پشت پرده چه روابطی در این رشته وجود دارد.
بله دوستان دامپزشکی ما اینگونه مدیرانی دارد و اینگونه اداره می شود. ایا از این دوستان که غرق در ..... هستند می توان انتظار داشت؟ خدا به داد همه بیچارگان برسد به داد ما دامپزشکان هم برسد انشاا...
دکتر ملک زاده عبدی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
ما تولیدکنندگان وکارآفرینان نفهمیدیم حقوق چند نفر را بدیم؟ فقط مسوول فنی نیست که بجز اون حقوق 8 نفردیگه را هم باید بدهیم.بخدا در آمد ما از ریپک و آپدیت سازی 6،7 میلیارد بود.اخیرا هم رفته اند 180 تن مرغ تاریخ گذشته مان را پودر کرده اند.یکی نیست به اینها بگه که مااشتغالزا و تولید کننده هستیم،مگر چی شده؟20 ساله اینکارها را کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد.تازه آمادگی داریم فک و فامیل و آشنایان مدیران را در مجموعه خود بکار گیریم.ما تولید کنندگان از مدیران ارشد .......... درخواست کمک داریم،ما نون رسانیم.باید بشدت با مسوولان فنی برخورد شود.6سال پیش یک مسوول فنی مرغهای سبز شده مال دو سال پیش صنعتی در لفافه خوراکی ما رابرده بود انداخته بود جلوی مدیر کل وقت که اینها چیه به خورد پادگانها میدین؟آقا فکر کرده بود رفاقت ما با رییس شهرستان بهم میخوره و دیگه از اینکارها نمی کنیم.پولشو ندادیم که هیچ کاری کردیم که سمت ............. آفتابی نشه و تا جایی که اطلاع داریم علیهاین بچه پررو بعضی از کارمندان عملیات روانی خوبی درست می کنند که نتونه جایی دوام بیاره .امثال چنین مسوولان فنی مزاحم تولید را باید اعدام کرد.خوشبختانه کار ما به لطف حمایتهای ................... رونق گرفته و با عدم بیمه و حقوق پایین چند کارگر افغانی در جهت اشتغالزایی گامهای بلندی برداشته ایم.زنده باد تولید زنده باد کارآفرینی و زنده باد اشتغالزایی
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
آقای دکتر خلج در مصاحبه چند روز پیش خود گفته بود ظرف امروز و فردا ضوابط جدید قراردادها به کارفرماها ابلاغ خواهد شد لطفا این ظرف امروز فردا را مشخص کنند کی فرا میرسد به هر حال به قول انیشتین زمان امریست نسبی.ما نه عمر نوح داریم نه صبر ایوب!
همکار
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
اینهمه سرو صدا برای حقوق مفت!!! یک خاصیت از مسئول فنی کشتارگاهها ، بسته بندیها، مرغداریهاو ... بگید لطفا. اخه مسئول فنی که تو کشتارگاه خوابش می کنه ، تو بسته بندی گیم بازی می کنه ، تو مرغداری اصلا نمی ره یا سردر نمیاره ، برای چی باید حقوق بگیره . یه آبدارچی تا چایی نیاره تا میز تمیز نکنه اخر برج حقوق می گیره!! اگر مسئول فنی خاصیت داشت کشورهای اروپایی عقلشون از ما بیشتره و قبلا این کار رو می کردن. اونا مشاور می گیرن و ماهی خداتومن پول بهشون می دن چون سواد دارند و برای شرکت سود دهی ایجاد می کنند. خیانتی که با قانون مسئول فنی به دامپزشکا شده به هیچ قشری نشده. واقع بین باشیم
دکتر مبین شهرانی
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
همکار جان
هرچند میدونم که همکار نیستی و کارفرمائی ولی محض اطلاعت باید بگم که خارج از ایران هیچ تولید کننده ای و کارفرمائی به قصد دزدی و کلاهبرداری شرکت تاسیس نمی کنه اونجا آدمهاش سعی میکنن یه تجارتی رو که ایجاد میکنن نسل به نسل ارتقاء بدن و بهش افتخار کنن و به نوعی جزو افتخارات خانوادگیشون به حساب میاد
ولی اینجا تو این مملکته که اولا طرف به قصد کلاهبرداری از مردمش تجارت تاسیس میکنه و خیلی هم که موفق عمل کنه فقط تا جایی کار میکنه که خودش و خانواده اش رو از این مملکت بکنه ببره تو یه کشور خارجی زندگی اعیانی برای خودش راه بندازه شما یه تولید کننده مثل تولید کننده های 40 سال پیش به من نشون بده تا من برم مجانی براش کار کنم
از اینها گذشته مگه کسی جلوی شما رو گرفته که از مسئول فنیت در راستای ارتقاء بهداشتی و ارزشی واحدت استفاده نکنی مشکل از ذهن خودتون بلند میشه
مهدی
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
همکار استخدام رسمی در اداره دامپزشکی هستم
خدا میدونه دارم حدود 1500 حقوق میگیرم
تازه از اضافه کاریمون هم 150 تومن کسر شده یعنی کل دریافتی در ماه با اضافه کاری که اضافه کاریمون هر دوماه پرداخت میشه 1800 میگیرم ازصبح تا 5 بعدازظهر هم کشتارگاه هستم چون ناظر کشتارگاه دام هستم
واقعا واسه ما همکارای اداری هم اوضاع خوب نیست
مسئول بهداشتي و بازرس گوشت
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
جناب آقاي واقع بين كه خودتان را همكار نام گذاشته ايد شما حق نداريد زحمات و سختيهاو اعصاب خرد شدنهايي كه مسئولين بهداشتي در واحدهاي تحت نظارت متحمل ميشوند را زير سوال ببريد اصلا اين حق را نداريد. همكاران ما در كشتارگاهها و مراكز ديگر در كمتر از يك سال به تعداد موهاي سر جنابعالي كبد و ريه و كليه و لاشه مرضي و غير قابل مصرف انساني ضبط و معدوم ميكنند كه اگر غير از اين باشد چه بسا خود شما و خانواده محترمتان از همان فرآورده هاي مرضي ميل نمايند. ضمنا شما كه ادعاي واقع بيني ميكنيد چشمانتان را به روي اين واقعيت نبنديد كه اروپا قابل مقايسه با ايران نيست و آنجا كارفرماها نه به قصد دور زدن قانون جهت كسب سود بيشتر كه براي رعايت هرچه بيشتر استانداردهاي بهداشتي كه تعهد اخلاقي و انساني به آن دارند اقدام به استخدام مشاور ميكنند نه مثل اينجا كه بعضي افراد به هر كلك و ترفند ميخواهند فرآورده خام دامي غير قابل مصرف را به خورد مردم دهند. واقعيتهاي امروز ما اينها هستند نه سطحياتي كه ارزش خواندن هم نداشته باشند.
r.sh
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
با سلام
مسئول فنی یعنی مشاور مسائل فنی اگه کارفرما حمایتش کنه میشه بهترین مشاور امر تولید میشه بهترین مدیر میشه نفر اول واحد تولیدی من دکتر دامپزشکم از بدو تاسیس یه واحد بسته بندی گوشت دوشا دوش مدیر و موسس واحد بودم حتی دنبال کارای اداری بودم الانم بعد از ۵سال مشاور مدیر تو هر زمینه هستم متعاقبا حقوق بالایی هم میگیرم یعنی ماده ۱۹ واسه من معنی نداره نتیجه اینکه پشتکار -خلاقیت-مشاوره تولید مسئول فنی به مراتب باعث حمایت کارفرما شده و این باعث ایجاد حقوق مناسب میگردد .من مسئول فنی را میشناسم که با ارائه تکنیک و شکل جدید بسته بندی باعث فروش بالای محصول شده وکارفرما بهش درصد از فروش میدهد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
ازانجمنمون بخاطرپیگیری هاش کمال تشکروداریم
همکار
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
اگه اینهمه کار دارند مسئولین فنی می کنند پس دامپزشکای دولتی چکار می کنند. اگه اینهمه کار رو با گرفته حقوق از کارفرما دارند می کنند اگه از دولت پول می گرفتند چه کار می کردند؟ توهمات ذهنی رو اینقدر تکرار کردیم خودمون هم باورمون شده. ضمن اینکه تا زمانی که فکر کنیم کارفرما که سرمایه گذاری در این بخشها کرده به هدف کلاهبرداری بوده لطفا بفرمایید دادستانی هم یک نماینده تو اینجور جاها بذارند تا از اول جلوی مشکل رو بگیرند.
Dr.s
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
جناب r.sh اولا همه کارفرماها اجازه همراهی به مسول فنی نمیدن چون اصلا فهم استفاده درست از مسول فنی را ندارند دوما جنابعالی باید بدونید دامپزشکی که از تولید درصد بگیره در امر نظارت صد درصد باید بعضی جاها چشماشو هم ببنده چون وجدان کاری در تولید کنندگان ما چیزی در حد صفره پس به جای تعریف و تمجید از خودتون واقعیات رو بیان کنید ضمنا. بین مشاور و مسول فنی فرق از اسمان تا زمینه دوستان دامپزشک در یک کلام مسولین دولتی فقط به خاطر منافع مادی خارج از عرفی که از جانب کارفرمایان بهشون میرسه تمایلی به حل مشکل ما ندارند و فقط از طریق مراجعی بالاتر از سازمان دامپزشکی باید پی گیری شود و نباید نا امید بود
DVM
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
من از استان مازندرانم ولی از پیگیری انجمن مسئولین فنی تهران تشکر می کنم که پیگیرن . ما هم تو استان خودمون انجمن داشتیم و هیات مدیره اون انجمن تلاش می کردن ولی متاسفانه صداشون به گوش مسئولین وقت دامپزشکی نرسید.امیدوارم این انجمن دوباره تشکیل بشه و کارشو شروع کنه.
مسئول فنی
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
از دکتر خلج خواهش می کنیم زودتر مساله ماده 19 رو حل و فصل کنند و به سرانجام برسونن.از دکتر صفری هم خواهش می کنیم کمک کنند تا این مصیبت برای همیشه خاتمه پیدا کنه.مسئولین محترم یا علی بگین و کارو تموم کنین.7 ساله از تصویب این آیین نامه گذشته دیگه ، با قدرت اجراش کنین.دامپزشکیو از این وضعیت در بیارین و ارتقا بدین.بذارین همه بگن که شما با بقیه فرق دارین و دارین کاری انجام میدین و شعار نمیدین.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0

همكار محترم يا كارفرماي سودجو
١- وظيفه مسول فني به هيچ عنوان مشاور كارفرما بودن نيست، زيرا اين وظيفه از سوي حاكميت در قبال انجام وظايف نظارتي به نيابت از سازمان دامپزشكي واگذار شده و مسول فني فقط به سازمان دامپزشكي بايد پاسخگو باشد.
٢- يكي از خيانت هاي صاحبين صنايع تبديلي، البته نه توليدكننده، اين بوده كه مسول فني را بعنوان مشاور تلقي نموده و با پرداخت هاي اضافي وظيفه سودآوري هم به ايشان تحميل نمودند كه باعث شده اين امر در تضاد با وظيفه نظارتي مسول فني باشد و مشكل از اين جا شروع شد.
٣- مسول فني صنايع تبديلي نبايد هيچ كاري براي صاحب واحد انجام دهد و فقط بايد تابع سازمان دامپزشكي و سرباز بهداشت عمومي جامعه باشد.
٤- بين صنايع تبديلي و توليدكنندگان يعني دامدار، مرغدار، آبزي پرور و... تفاوت زيادي وجود دارد، زيرا در مورد توليدكننده دامپزشك مسوول فني وظيفه حمايت از حقوق توليدكننده با كنترل بيماري و ارتقاء بهداشت و ارائه مشاوره درست را دارد، در واقع مسوليت حمايت از توليدكننده همانند سازمان دامپزشكي را دارد، در حالي كه در صنايع تبديلي فقط وظيفه نظارت را دارد.
٥- مشكل اصلي سازمان دامپزشكي و مصرف كنندگان نهايي و حتي توليدكنندگان در كشور ما در همه زمينه ها همين واسطه ها و صنايع تبديلي هستند كه به خاطر سود بيشتر زحمات توليدكنندگان را خراب نموده و به صنعت آسيب مي رسانند و همين گروه هستند كه با مسول فني و نظارت سازمان و توليد محصول با كيفيت مخالف هستند و سازمان بايد با اينگونه مراكز و صنايع تبديلي كه سرمايه توليدكننده و امنيت بهداشتي جامعه را بر هم مي زنند، برخورد جدي نمايد.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
دوستان عزیزم لطفابه سوالات مطرح شده پاسخ دهید......
مس؟><ء<ء
|
-
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
همکار محترم که میگویید مسول فنی یعنی مشاور امور فنی بد نیست زحمت بکشید و عنوان پروانه کاری خود را ببینید مشاهده خواهید کرد که نوشته شده مسول بهداشتی دامپزشکی نه مسول فنی، مسول بهداشتی به هیچ وجه مشاور امور فنی نیست شما درک اشتباهی از حرفه کاری خود دارید ضمن اینکه با انجام کارهای اداری و دخالت در دیگر امور واحد تحت نظارت خود نه تنها برخلاف تعهد نامه محضری خود عمل کرده اید و از سوی دامپزشکی قابل پیگرد هستید بلکه حتی شان و مقام و منزلت حرفه ای مسول بهداشتی را نیز خدشه دار کرده و در حد یک کارمند معمولی شرکت پایین آورده اید و طبیعی است در این حالت توقعاتی را در کارفرما ایجاد خواهید کرد که اصلا وظیفه وسول بهداشتی نیست و قطعا در انجام رسالت حرفه ای خود که همان ارتقاء بهداشت در واحد میباشد ناموفق خواهید بود
مسول بهداشتی دامپزشکی
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
جناب r sh بد نیست نگاهی به عنوان پروانه کاری خود بیندازید میبینید که مسول بهداشتی دامپزشکی درج شده است نه مسول فنی. مسول بهداشتی دامپزشکی مطلقا مشاور امور فنی واحد نمیباشد شما با انجام امور اداری و مشاوره به مدیر واحد نه تنها بر خلاف تعهد محضری خود مبنی بر عدم مداخله در امور واحد عمل کرده اید و از طرف دامپزشکی قابل پیگرد هستید بلکه با تن دادن به اینکار شان و منزلت و مقام دکتر مسول بهداشتی را در حد یک کارمند معمولی شرکت تنزل داده اید و واقعا جای سوال است که با چنین شرایطی چگونه رسالت حرفه ای خود را که همان ارتقاء بهداشت واحد تحت نظارت تان است را انجام میدهید؟؟ وقتی خود مسول بهداشتی منزلت و مقام خود را چنین پایین می آورد دیگر چه انتظاری از کارفرما و ... وجود دارد؟ واقعا خیلی متاسفم.
سورخای
|
-
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
مشاورات r.sh بدین شرح است:
چگونه شیتیل در ........... بدهیم و به کی بدهیم؟ قیمت پرسنل چگونه است؟چه کسی آمار میدهد که جهت بازرسی دارند میایند؟
بارهای برگشتی را چگونه قالب بسته بندی کنیم که خوشگل بنظر برسد؟ گوشتهای منجمد را چگونه دیفراست کنیم و به جای تازه به مصرف کننده قالب کنیم؟از آشغالها گوشتها و سنگدان و غیره چگونه چرخکرده باحال درست کنیم؟ گوسفندهای مریض و ماده را در کدام کشتارگاه کشتار کنیم و چگونه گوشت بز را به جای بره نر قالب کنیم؟
ایکاش r.sh اسم واحدشان را معرفی می کردند تا لیست خلافشان را واسشون مقاله میکردم و باهم سری به فروشگاهها میزدیم تا از این مشاورات شرمگین شوند.تازه از دانشگاه بیرون نیومدیم بلکه سالها با مجرمان و متخلفان سر وکله زده ایم.
سخن نهایی: وقتی خدا و اعتقادات را در نظر نگیری میتونی با این مشاورات ماهی 50 میلیون در بیاری.
نگهبان فنی
|
-
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
موردی از مشاورات sh.r اخیرا داشتیم که معاون دادستان شخصا خودش در واحد بسته بندی حضور یافته بود و 80 تن مرغ منجمد تاریخ گذشته را معدوم کرد.وی با مشاورات ویژه مثل sh.r مرغ منجمد تاریخ گذشته کپک زده رادیفراست کرده و بجای تازه به فروشگاهها بصورت بسته بندی عرضه میکرد.با این مشاورات میشه قیمت مرغ معدومی کیلویی 100 تومن را 8000 تومن فروخت.اگر روزانه سه تن به بازار روانه شود درآمد نجومی واحدهای متخلف و مسوول فنی مشاور این واحد را در یک واحد بسته بندی محاسبه بفرمایید.جالب اینجاست که یکسال اینکار صورت می گرفته و اداره دامپزشکی لالا تشریف داشتند.یعنی گند اونقدر بالا زده بود که خود معاون دادستان وارد عمل شده بود.
پس بیاییم بجای اینگونه مشاورات خائنانه در جهت احقاق حقوق حلال و حقوق مصرف کننده کوشا باشیم.در ضمن از زحمات انجمن صنفی استان تهران تشکر می شود
DVM
|
-
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
دامپزشكى لالا نبوده نگهبان فنى جان ، خودش رو به لالا مى زنه معمولا ! بازرس هاى دامپزشكى كه از اداره براى بازديد مى آيد هميشه واهمه دارند ، دامپزشكى اينقدر خطا و تخلف تو پرونده اش داره كه نمى تونه اعتماد توليد كننده رو جلب كنه. و توليد كننده اداره دامپزشكى رو به عنوان سازمانى مى بينه كه دنبال منافع خودشه ، پايين بودن سطح سواد پرسنل اداره دامپزشكى هم مزيد بر علت اين بى اعتمادى هاست ، البته بحث كشتارگاه كاملا جداست ، و جز پر تخلف ترين واحد ها محسوب مى شوند ! سازمان امنيت هم نمى تونه حريقشون بشه چه برسه به اداره دامپزشكى بس كه كارهاى پشت پرده درشون انجام مى شه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
رئیس سازمان حال دردسر ندارد . و سازمان قدرت تحلیل این مسائل را ندارد .
همکار دولتی
|
-
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
من هم موافقم رییس سازمان حال دردسر ندارد ........................... همین امر باعث محافظه کاری شدید ایشان شده است .......................... دفاع تمام قد وی از خمیر اسکلت موجب تعجب همگان گردید .................................. در مجموع مسوولان فنی متظر معجزه نباشند که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
به دوستان سلام برسونین بگین راحت بلاتکلیف باشن.
نظر شما
ادامه