کد خبر: ۲۳۱۵۵

متاسفانه مشکلات تنها کشتارگاه کاشمر به حدی رسیده که صدای اعضاء شورای سلامت را در آورده است.

به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، شاید خروج غیر قانونی گوشت از کشتارگاه یکی از چندین مشکل موجود باشد که انتقاداتی برآن وارد است. علی‌رغم اینکه پیش‌سردکن کشتارگاه بعد از چندین سال راه‌اندازی شد اما هنوز هم بعضی از قصابان تمایلی به استفاده از آن نداشته و به بهانه‌های مختلف اقدام به بیرون بردن و حمل گوشت با وسایل شخصی می‌کنند. به نوعی در این مکان سلامت مردم است که ذبح می‌شود نه دام‌ها.

توان برخورد با متخلفان را نداریم

در همین خصوص، معاون اداره دامپزشکی کاشمر با بیان اینکه دامپزشکی به تنهایی توان برخورد با متخلفان را ندارد، گفت: مشکلات کشتارگاه ناشی از بی‌نظمی و عدم مدیریت صحیح است.

حسن حسامی با اشاره به وضعیت کشتارگاه کاشمر گفت: اگرچه کارهای بسیاری در کشتارگاه کاشمر انجام شده، اما هنوز به صورت صد در صد به لحاظ بهداشتی مورد تایید ما نیست.

وی با بیان این که بحث‌های مدیریتی خود کشتارگاه یکی از مشکلات پیش رو است که امیدواریم هرچه سریع‌تر صنف قصابان با همکاری شهرداری، پیمانکاری را برای رفع مشکلات موجود در این مکان انتخاب کنند.

معاون دامپزشکی کاشمر بیان کرد: علی‌رغم اقدامات خوبی که توسط شهرداری در کشتارگاه انجام شده، اما هنوز دارای نواقصی است.

حسامی با بیان اینکه پیمانکار کشتارگاه مدعی است، چون قراردادش با شهرداری به اتمام رسیده، دیگر هیچ مسئولیتی ندارد، بیان کرد: اگرچه کشتارگاه کاشمر تا کنون تغییرات خوبی به نسبت گذشته داشته، اما هنوز هم مشکلاتی دارد که باید برطرف شود تا نیازی به قوه قهریه نباشد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تغییر مدیریت شاهد بهبود وضعیت کشتارگاه کاشمر باشیم، اظهار کرد: نماینده دامپزشکی در کشتارگاه کارش فقط بازرسی لاشه و نظارت بر وضعیت بهداشتی لاشه‌هایی است که کشتار می‌شوند نه اینکه مقابل درب خروجی بایستد و جلوی خروج لاشه‌ها را بگیرد.

کشتارگاه کاشمر نابسامان و اسفناک است

مسئول کمیسیون بهداشت شورای شهر با بیان اینکه اوضاع کشتارگاه کاشمر نابسامان و اسفناک است، گفت: اگر چه پیش‌سرد کشتارگاه کاشمر در دو سال قبل با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون تومان احداث و راه‌اندازی شد، اما متأسفانه در حال حاضر کارآیی ندارد.

دکتر محمد صادقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیازمند عوامل بازدارنده در کشتارگاه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بهم ریخته است.

وی با اظهار تاسف از اینکه جلوی چشم کارشناس دامپزشکی گوشت به‌طور غیر قانونی از محل کشتارگاه خارج می‌شود، تصریح کرد: نه تنها هیچ‌گونه برخوردی با متخلفان نمی‌شود بلکه به یک کار هرروزه و عادی تبدیل شده است.

صادقی عنوان کرد: متاسفانه گزارشاتی که در خصوص تخلفات صورت می‌گیرد تنها در حد مکاتبات بوده و تنها بایگانی می‌شود و هیچ برخورد دیگری با متخلفان صورت نمی‌گیرد.

وی نبود مدیریت صحیح و عدم نظارت بر کشتار را مهم‌ترین معضل موجود دانست و بیان کرد: ضعف مدیریتی منجر به این شده که دارای امکانات و تجهیزات موجود در کشتارگاه کمترین کارآیی را داشته باشد.

خروج لاشه، به روش غیر قانونی است

در ادامه کارشناس خدمات شهری شهرداری کاشمر با بیان اینکه کشتارگاه کاشمر به‌ویژه در بحث‌های مدیریتی نیازمند تغییرات اساسی است، گفت: متاسفانه تعدادی از لاشه‌ها به بهانه‌های مختلف و به روش غیر قانونی از کشتارگاه خارج می‌شود.

علی نجار با تاکید بر اینکه باید از ورود افراد متفرقه به کشتارگاه جلوگیری شود و کشتار تنها توسط افراد خاصی انجام شود، از دامپزشکی خواست با متخلفان برخورد جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات لازم در کشتارگاه نیمه‌صنعتی کاشمر فراهم شده است، بیان کرد: از این به بعد کمیته ساماندهی کشتارگاه فقط در خود کشتارگاه برگزار خواهد شد.

نجار با اشاره به اینکه تا زمانی که پیمانکار جدید مشخص نشود، وظیفه نگهداری این مکان با پیمانکار قبلی است، اظهار کرد: از پیمانکار قبلی خواستار برخورد با هرگونه بی‌انضباطی و برخورد با افراد متخلف شده‌ایم.

وی افزود: اگرچه افراد متخلف به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند اما متاسفانه جریمه‌ها بسیار اندک و در حد جزئی است.

کارشناس خدمات شهری شهرداری کاشمر با بیان اینکه پیمانکار به تنهایی قدرت برخورد با متخلفان را ندارد از دامپزشکی خواست با قدرت بیشتری وارد شود.

 

 

نظر شما
ادامه