کد خبر: ۲۳۱۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

جوجه ریزی

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمان از کاهش چشمگیر جوجه ریزی در دو ماهه اخیر نسبت به سه ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان «دکتر مهدی یزدانپناه» اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 8 میلیون قطعه جوجه از ابتدای سال تا کنون در سطح مرغداری‌های استان پرورش داده شده ولی به نسبت به سال گذشته بسیار کم بوده است.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان افزود: پایش و مراقبت بیماری‌های طیور توسط سامانه GIS انجام می‌شود و این سامانه همه اقدامات بهداشتی نظیر وضعیت جوجه ریزی، گواهی حمل صادره برای حمل و نقل طیور ، آمار تلفات و وقوع بیماری، شرایط بهداشتی و غیره بصورت روزانه ثبت و قابل ارزیابی است.

یزدانپناه در ادامه ضمن اعلام این خبر که در سطح استان هیچگونه موردی در مورد آنفولانزای فوق حاد طیور مشاهده نشده است، گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور پایش غیر فعال بیماری بصورت مستمر و با هوشیاری و پیگیری شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان انجام می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تماس نزدیک و طولانی مدت با پرندگان آلوده امکان انتقال برای انسان وجود دارد. این تماس شامل نگهداری، بازی با پرندگان، سربریدن آن‌ها، کندن پر، از بین بردن بقایای اجساد پرندگان می‌باشد و راه اصلی انتقال در سطوح باز مثل چشم، بینی و دهان تثبیت شده و وارد دستگاه تنفسی انسان شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیماری از طریق خوردن گوشت پخته پرندگان انتقال نمی یابد زیرا ویروس مولد آن در دمای 50 درجه از بین می‌رود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
1
0
انشاالله که تاریخ تکرار شده وانفلوانزا جای طاعون روبگیرد
کامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
دوست گرامی حرف شما درست از کار خواهد امد
نظر شما
ادامه