کد خبر: ۲۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  دانشمندان پژوهشکده فناوری جنین دانشگاه شهرکرد به فناوری پیشرفته انجماد شیشه ایی دست پیدا کردند. 
 رئیس دانشگاه شهرکرد گفت : این جنین ها از طریق لقاح خارج رحمی تولید و با تکنولوژی انجماد شیشه‌ای جهت پژوهش و تحقیقات تکمیلی در پژوهشکده فناوری جنین دام شهرکرد نگهداری می شوند.

دکتر اسدی با اشاره به وجود تکنولوژی پیشرفته انجماد شیشه ایی در این پژوهشکده گفت : امکان نگهداری ، تکثیر و انتقال جنین گونه های با ارزش انواع حیوانات اهلی و وحشی و امکان تحقیق و پژوهش روی انواع تخمک و جنین دام ها در تمام فصول از مزایای این تکنولوژی است.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشکده فناوری جنین دانشگاه شهرکرد گفت این مرکز مهم علمی از سال 82 در دانشگاه شهرکرد فعالیت خود را اغاز کرده است و هم اکنون سه گروه علمی مهم به تفکیک در ان فعالیت می کنند.

دکتر اسدی گفت گروه اول این مرکز بر روی سلولهای جنسی و بنیادی و گروه دوم هم بر روی ژنتیک سلولی مولکولی فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود : گروه سوم تحقیقاتی این مرکز، بر روی شبیه سازی حیوانات اهلی و حیوانات ترا ریخته دستاوردهای خوبی را بدست آوردند که مهمترین دستاورد آنان تولد گوسفند سالم از طریق لقاح خارج از رحم است.

این گوسفند هم اکنون با سه سال سن زنده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد تولید ازمایشگاهای جنین گاو و گوسفند ، انجماد جنین آزمایشگاهی گوسفند و گاو با قابلیت برگشت 70درصد و تعیین جنسیت جنین دام قبل از مرحله لانه گذاری را از مهمترین دستاوردهای علمی این مرکز برشمرد.

 

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
ازنظر شخص بنده این کار درست نمی باشد زیرا هرج ومرج درنسلهای اینده می افتد
نظر شما
ادامه