کد خبر: ۲۳۲۲۸

تشخیص تحت تیپ های H5، H7 و H9 آنفلوانزای پرندگان به روش Real Time PCR در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی قزوین راه اندازی گردید.

کارشناس مسئول بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه کنترل کیفی قزوین گفت: تشخیص ویروس آنفلوانزای پرندگان در آزمایشگاه کنترل کیفی قزوین تاکنون به روش Conventional PCR صورت می گرفت.

«دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی» افزود: در راستای تجهیز بخش تشخیص ملکولی آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین به دستگاه Real Time PCR از محل اعتبارات استانی، با حضور رئیس و معاون دپارتمان تشخیص بیماری های طیور مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، این روش برای اولین بار در قزوین آزمایش شد که طی آن می توان پس از تشخیص بیماری ،تحت تیپ های آن شامل H5,H7,H9  را نیز مشخص نمود و از آنجائی که تحت تیپ های H5 ,H7 از بیماریهای مشترک بین انسان و پرندگان محسوب می شود، لذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لازم به ذکر است امکان تشخیص قطعی بیماری آنفلوانزای پرندگان باSet up  روش جدید در استان فراهم گردیده و پیش از این برای اعلام قطعی بیماری می بایست آزمایشگاه مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، بیماری را تایید می نمود.

 

 

نظر شما
ادامه