کد خبر: ۲۳۲۳۱

جشنواره زیبایی اسب کاسپین، همزمان با چهارمین همایش بین المللی و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین به دنیا با حضور نمایندگان انجمن بین المللی اسب کاسپین، نمایندگان کشورهای عضو و سوارکاران و فعالان پرورش اسب کشور در محل باشگاه سوارکاری و پرورش اسب تکتاز منطقه حسن رود شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی بندرانزلی، رئیس شبکه دامپزشکی بندرانزلی گفت: جشنواره ها، همایش های زیبایی اسب و مسابقات اسب سواری از جمله مناسباتی است که مصداق تجمع دام از اقصی نقاط کشور در یک مکان را دارد که در صورت عدم مدیریت صحیح در مبحث بهداشت و بیماریهای دامی و ضوابط قرنطینه ایی، می تواند به یک چالش و نقطه بحران در این بخش تبدیل گردد.

«دکتر صفرزاده» افزود: بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، خصوصاً مبارزه و پیشگیری بیماریهای زئونوز یا بیماریهای مشترک انسان و دام، از جمله وظایف ذاتی دامپزشکی کشور بوده که اگر امروز در مباحث بیماری هایی همچون سل و بروسلوز و یا هاری و مشمشه در سطح دنیا و به ویژه منطقه در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم، مرهون همین تلاش ها و خدمات بهداشتی دامپزشکی است. در راستای همین برنامه های کنترلی و پیشگیری، مجموعه سوارکاری و پرورش اسب شهرستان تحت پوشش کامل پروتکل بررسی و مراقبت بیماریها با اولویت بیماری مشمشه قرار دارد و عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری شاربن و کزاز بر اساس برنامه در آن اجرا می گردد و بحمدالله در این مجموعه و سطح شهرستان موردی از بیماریهای اخطارکردنی مثل مشمشه مشاهده نگردیده است.

رئیس دامپزشکی بندرانزلی خاطرنشان کرد: امسال نیز به مانند سال های گذشته و در ایام برگزاری این همایش، اعلام نمودیم شرط ورود اسب و هرنوع تک سمی از اقصی نقاط کشور به شهرستان و این جشنواره، ارائه مستندات کامل بهداشتی قرنطینه ای شامل برگ مشخصات انفرادی سلامت که وضعیت تست مشمشه دام را مشخص نموده و نیز گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای می باشد و با استقرار اکیپ مراقبت سلامت و کنترل بهداشتی قرنطینه ای شبکه دامپزشکی بندرانزلی در محل جشنواره و اجرای همایش، بر روند اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی نظارت گردید.

همچنین خدمات دیگری از قبیل صدور گواهی حمل قرنطینه ای برگشت این اسب ها به مبدأ اصلی و نیز معاینات بالینی، واکسیناسیون و مشاوره های لازم در صورت درخواست مالک اسب ارائه گردید.

 

 

نظر شما
ادامه