کد خبر: ۲۳۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کنترل بهای لبنیات باید قیمت مشخص و تضمینی ارایه شود، گفت: تشکیل سامانه برای شناسنامه دار کردن کشاورزان و دامداران می توان ازسودجویی‌های کاذب جلوگیری کند و تولید کننده واقعی شیر از یارانه دولت بهره مند شود.

«محمد اسماعیل نیا» درگفت و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ازموضوع گران شدن لبنیات همه ناراضی اند،گفت: موضوع لبنیات و گران شدن آن امروزه به صورت یک معما درآمده است که با ارایه یک فرمول ازسوی دولت و نمایندگان قابل است و کلید حل آن ارایه یک قیمت تضمینی و مشخص است.

خرید تضمینی و مشخص شیر

نماینده مردم کاشمر،بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندی پیش یک فرمول برای برون رفت از گران شدن لبنیات ارایه کرده ام، افزود: تولید ، ‌تبدیل ومصرف، کلید واژه های این معمای سه مجهولی هستند که باید از نظر سودهی و استمرار حیات در یک راستا قرار گیرند. واز نظر سوددهی تولیدکننده راضی باشد و از نظر قیمت گذاری و با ارایه سوبسید های مشخص مصرف کننده بتواند شیر قیمت گذاری شده را خریداری کند.

تشکیل سامانه مشخص کشاورزان و دامداران

نایب رئیس اول کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به اینکه دامداران و کشاورزان برای خرید کنستانتره،‌علوفه، جو، ذرت و دیگرمنابع دامی دارای دغدغه هایی هستند، تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم تا کشاورز و دامدار که به عنوان چشمه اصلی تولید لبنیات بهشمار می رودن ددچارخسران و ضررنشوند و با ارایه برخی برنامه ها از ورشکستگی آن ها جلوگیری کنیم و یا میزان شیر دام های آن ها را به صورت تضمینی خریداری کنیم.

وی بااشاره به اینکه در همه دنیا برای دامداران و کشاورزان یارانه تولید اختصاص داده اند ، گفت: کشاورزان نقش حیاتی در اقتصاد کشور دارند و باید برای خرید علوفه و کنستانتره و یا تامین انرژی های مولد آن ها در واحدهای تولیدیشان یارانه ای اختصاص دهیم تا دامداربرای چرخه تولید لبنیات کشور دارای انگیزه بیشتر باشد وکسب و کارش هم رونق بگیرد نه اینکه شاهد ورشکستگی های ممتد آن ها باشیم و آن موقع با نبود شیر مجبور به واردات و .. شویم.

ضرورت شناسنامه‌دار شدن دام ها

نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان این که شناسنامه دار کردن کشاورز می تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد، تصریح کرد: با شناسنامه دارکردن دامدار و کشاورز می توان دام های آن ها را هم دارای کد و شماره کرد و حتی میزان شیر تولیدی آن ها را تخمین و با ایجاد یک قرار دادی شیرتولیدی دام آن ها را به طور تضمینی خریداری کرد.

اسماعیل نیا یادآور شد: زمانی که کشاورز و دامدار دارای کد مشخصی شدن می توان کارت آن ها را به صورت کامپیوتری شارژ کرد و آن موقع هست که دامدارگله مند نمی شود و پول های حاصل ازگرانی شیر و لبنیات به جیب دلال ها و سودجویان نمی رود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
واقعا طرح جالبیه اما چه فایده که اجرا نمیشه
نظر شما
ادامه