کد خبر: ۲۳۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتشار عکسی از چند جوان در یک ویلا که رسانه ها از آن به عنوان «بازی بچه پولدارهای تهران با یوزپلنگ» یاد کردند باعث ایجاد موجی تند علیه آنها شده است.

به گزارش زیست بوم، انتشار این عکس باعث شد یکبار دیگر موضوع نگهداری حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی به یک جدل تبدیل شود.

یوزپلنگ بچه پولدارهای تهران تاکسیدرمی است! 

اما برخلاف بسیاری که ترجیح دادند به این کار با فحاشی و تندخویی واکنش نشان دهند، یک کارشناس محیط زیست اعتقاد دارد این جانور اصلاً یوزپلنگ نیست!دکتر کامران کشیری  

«دکتر کامران کشیری» می گوید: به عنوان کسی که اندکی جانوران را می شناسم عرض می کنم که برخلاف اخبار سایت ها در تصویر نشان داده شده یوزپلنگی وجود ندارد و این جانور یک پلنگ است که به طور حتم و قطع تاکسیدرمی است. یعنی زنده نیست.

این دامپزشک می افزاید: اصلاً نگه داشتن پلنگ به صورت آزاد و طوریکه بیاید و در آغوش انسان قرار بگیرد به این سادگی ها شدنی نیست.

او با اشاره به اینکه معمولاً افراد ثروتمند شیر یا ببر و پلنگ را در قفس نگه می دارند می گوید: در این عکس به وضوح می بینید که حالت قرار گرفتن پلنگ بسیار خشک و غیر منعطف است، از طرف دیگه تناسبات بدن پلنگ در این عکس هم اصلا مناسب نیستند که نشان دهنده تاکسیدرمی سنتی است. اگر خوب نگاه کنید، دست ها و پاهای پلنگ بسیار بد قرار گرفته اند و مثل ستون هستند، نه دست و پای منعطف و زاویه دار یک پلنگ زنده.

دکتر کشیری می افزاید: اگر به بدن جانور هم خوب نگاه کنید به جای بدن ورزیده و انحنادار پلنگ که دارای پهلوهای فرو رفته و سینه فراخ است، بدنی لوله ای شکل می بینید که برای یک پلنگ زنده ناممکن است. به همین دلیل هم صورت پلنگ رو به دوربین نیست و نباید هم باشد. در تاکسی درمی سنتی و غیرقانونی افراد به دلیل نداشتن تخصص و دانش توان " درآوردن" صورت گربه سانان را ندارند.

او در پایان با تکرار این جمله که پلنگ قطعاً زنده نیست عنوان می کند: علیرغم این توضیحات از نادرستی و غیرقانونی بودن شکار این پلنگ نگون بخت نمی شود گذر کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
زنده یا تاکسیدرمی آن نمیتواند گناه تجاوز به حیات وحش این آقازاده ها را توجیه کند.
نظر شما
ادامه