کد خبر: ۲۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرعامل سابق اتحادیه مرکزی دامداران با انتقاد از بی توجهی وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات دامداران و عدم خرید شیر به قیمت مصوب شده 1440 تومان گفت: تنها با اجرای فاز نخست قانون هدفمند کردن یارانه ها حدود 30 درصد از دامداری های کشور تعطیل شد.

«سعید سلطانی سروستانی» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با تاکید بر وضعیت نامطلوب صنعت دامداری در کشور اظهار کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی به صورت کلی این صنعت را به حال خود رها کرده است و هیچ توجهی به زیادن دهی گاوداری های کشور و تولید شیر نمی‌کند.

مدیرعامل سابق اتحادیه مرکزی دامداران ایران افزود: ادامه روند کنونی به تعطیلی هر چه بیشتر گاوداری های کشور منجر می شود و این موضوع در سال های آینده ایران را به وارد کننده شیر تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه ها شیر دامداران را کیلویی 1100 تا 1200 تومان می خرند، تصریح کرد: زیان بسیاری را به تولید کنندگان وارد می کند زیرا قیمت تعیین شده برای خرید تضمین شیر در سال گذشته 1440 تومان بود و هم اکنون در حدود 250 تومان محصول دامداران ارزان تر از سال گذشته خریداری می شود.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: قیمت 1440 تومان قیمتی تعیین شده برای سال 93 بوده است ولی متاسفانه کارخانه ها قیمت سال گذشته را نیز برای خرید شیر اعمال نمی کنند که این موضوع به معنی ورشکست شدن دامداری های کشور است.

این کارشناس حوزه صنعت دامداری کشور با بیان اینکه دامداران با سود 28 درصدی تسهیلات بانکی چگونه به تولید خود ادامه دهند، اظهار داشت: عدم حمایت دولت و نظام بانکی از بخش تولید به ویژه بخش کشاورزی و بی توجهی به قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی شیر، همچنین افزایش سالانه هزینه های جاری تنها به تعطیلی گاوداری ها و فرستادن گاوهای شیرده به کشتارگاه ها می انجامد.

وی با روند نزولی صنعت دامداری کشور در سال های گذشته از تعطیلی بخشی از گاوداری های کشور خبر داد و گفت: تنها با اجرای فاز نخست قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال های گذشته نزدیک به 30 درصد از دامداری های کشور تعطیل شده و صاحبان آنها به بدهکاران بانکی تبدیل شدند. به طور حتم ادامه روند کنونی و عدم توجه دولت به اصلاح قیمت خرید شیر تضمینی مشکلات متعددی را در سالهای آینده برای این بخش و به صورت کلی اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

 

 

برچسب ها: گاوداری، شیر،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
روحانی مچکریم...!!
نظر شما
ادامه