کد خبر: ۲۳۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، با توجه به هماهنگی های بعمل آمده در ستاد بحران استان، تمامی دستگاههای ذیربط اقدامات لازم در خصوص کنترل و مهار بیماری وحوش در منطقه طالقان را انجام داده و اکیپ های دامپزشکی به تعداد 12 اکیپ در اولین ساعات صبح امروز در منطقه حاضر و پس از تجهیز و تهیه امکانات به مناطق روستایی اعزام گردیدند و ضمن آموزش دامداران به مراقبت فعال پرداخته و تاکنون تعداد 4000 راس دام سبک عشایری و روستایی طالقان علیه بیماری واکسینه شده اند و عملیات واکسیناسیون همچنان ادامه خواهد داشت.

طبق مصوبه کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان البرز، منطقه واکسیناسیون علیه بیماری مزبور جهت افزایش پوشش ایمنی دامهای منطقه از شعاع 3 کیلومتر به شعاع 10 کیلومتر افزایش یافت که تاکنون دامهای محلی واقع در شعاع 3 کیلومتری تحت پوشش واکسیناسیون درآمده اند.

همچنین اکیپ های محیط زیست با کمک اکیپ های دامپزشکی و نیروهای محلی نسبت به جمع آوری و امحاء بهداشتی لاشه تلفات که تاکنون 41 راس گزارش شده، اقدام نموده اند.

خوشبختانه طی بررسی های در حال انجام، هنوز گزارشی مبنی بر وجود لاشه های تلف شده جدید ارسال نگردیده است و با حضور و همکاری اکیپ های محیط زیست، دامپزشکی، ادارات محلی و مساعدت ویژه فرمانداری طالقان منطقه کاملاً تحت مراقبت و کنترل می باشد.

در همین رابطه نتایج اولیه آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های ارسالی در مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور موید مثبت بودن بیماری PPR می باشد.

دکتر علی اصغر شریفی مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک گفت: بیماری PPR جزو بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نبوده و هیچگونه علائم در دامهای اهالی منطقه گزارش نشده است و شهروندان گرامی می توانند با خیال آسوده از گوشت دامهای کشتار شده در کشتارگاه که دارای مهر و تاییدیه دامپزشکی باشد، استفاده نمایند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
دستشون درد نكنه مركز تشخيصيا
نظر شما
ادامه