کد خبر: ۲۳۳۳۵

خبرگزاری فارس: استفاده از هورمون در پرورش مرغ صحت ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در پی شایعات اخیر در مورداستفاده از هورمون در پرورش مرغ گفت: استفاده از هورمون در پرورش مرغ به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

«دکتر مرتضی بحرانی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص شایعات اخیر مطرح‌شده در خصوص عدم خرید مرغ اظهار داشت: متأسفانه اخیراً در فضاهای مجازی مطالبی در خصوص عدم خریداری مرغ به دلیل وجود هورمون در حال انتشار است که لازم است به اطلاع برسانیم که استفاده از هورمون در طول دوره پرورش مرغ به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: سازمان دامپزشکی تاکنون مجوزی برای تولید و واردات هیچ‌گونه هورمونی نداده است، بنابراین هورمونی مخصوص طیور در کشور وجود ندارد که مرغداری‌ها بخواهند از آن در مزارع تولیدی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) استفاده از هورمون را ممنوع کرده است، ادامه داد: اجازه مصرف هورمون‌ها به دلیل باقی‌ماندگی در گوشت طیور و اثرات جانبی در انسان در بسیاری از کشورها داده نمی‌شود.

بحرانی بیان کرد: مرغ‌های پرورشی گوشتی هم‌اکنون با توجه به ژنتیک ویژه خود رشد داده می‌شوند و آن‌چنان‌که مردم می‌پندارند، رشد سریع مرغ‌های گوشتی به دنبال استفاده از هورمون نیست، بلکه مرغداری‌ها با استفاده از نژادهای برتر گوشتی دنیا و با مدیریت و تغذیه مناسب و با جیره‌های غذایی باانرژی بالا، جوجه‌های یک‌روزه بعد از 45 روز به وزن مطلوب می‌رسانند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در پایان گفت: این اطمینان خاطر را به عموم مردم می‌دهیم که نظارت بر دوره پرورش با دقت خاصی انجام می‌شود و در این‌ بین در طول دوره پرورش مرغ ممکن است در جهت عدم شیوع و تشدید بیماری‌ها داروهایی از جمله آنتی بیوتیک مصرف شود، اما مصرف هرگونه دارو در زمان مشخص قبل از کشتار مرغ قطع‌شده تا باقیمانده‌های دارویی از بدن مرغ خارج و سپس وارد چرخه کشتار و توزیع و مصرف شوند.

 

 

نظر شما
ادامه