کد خبر: ۲۳۳۵۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
در پی درج خبری با عنوان «عدم پاسخگویی مدیر کل دامپزشکی استان البرز درخصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان و انتقاد شدید رسانه‌های جمعی»، اداره کل دامپزشکی البرز جوابیه‌ای به این پایگاه خبری ارسال نموده است ...
654

حکیم مهر - در پی درج خبری با عنوان «عدم پاسخگویی مدیر کل دامپزشکی استان البرز درخصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان و انتقاد شدید رسانه‌های جمعی»، اداره کل دامپزشکی البرز جوابیه ای رسمی به این پایگاه خبری ارسال نمودند که عیناً به شرح ذیل می باشد:

 

بسم ا...الرحمن الرحیم

جوابیه:

مدیر مسئول محترم خبرگزاری تخصصی حکیم مهر

با سلام و احترام، بازگشت به خبر "عدم پاسخگویی مدیران دامپزشکی البرز در خصوص شیوع بیماری PPR" درج شده در تاریخ 24 شهریور 1394 آن خبرگزاری محترم به نقل از خبرگزاری فارس البرز و تابناک البرز به استحضار جنابعالی میرساند اداره کل دامپزشکی استان البرز دارای پورتال رسمی به آدرس http://alborz.ivo.ir/ بوده و تمامی اخبار مربوط به حوزه دامپزشکی در آن قابل دسترسی می باشد. به نظر می رسد درج خبر از دامپزشکی در آن سایت اختصاصی مستلزم بررسی دقیقتر خبر از منابع معتبرتر می باشد. تاکید می گردد خبرنگاران دو خبرگزاری مزبور با مدیر کل هیچ گونه تماسی نداشته و اینکه عنوان شده است مدیر کل حاضر به پاسخگویی نیست از ریشه و اساس کذب می باشد. طی تماسی که با مسئول روابط عمومی این اداره کل داشته اند بدلیل مشخص نبودن نوع بیماری تا آن زمان به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی از دادن اطلاعات غلط خودداری نموده و از ایشان خواست صبح روز بعد با اداره کل تماس برقرار نمایند. لذا از آن خبرگزاری که در حوزه دامپزشکی بصورت تخصصی فعالیت می نماید انتظار میرفت قبل از نقل قول حداقل تماسی با اداره کل دامپزشکی گرفته و از صحت و سقم خبر مطمئن میگردید.

گفتنی است بنا به اذعان ستاد مدیریت بحران بیماری، در روزهای اخیر دامپزشکی استان بیشترین همکاری را داشته و به عنوان تنها مرجع پاسخگویی به اصحاب رسانه تعیین شده است.

در پایان ضمن تشکر از پیامهای درج شده ذیل خبر و به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه موارد و جهت جلوگیری از تضییع حقوق دامپزشکی استان البرز خواهشمند است نسبت به درج این جوابیه طبق ماده 23 قانون مطبوعات وفق مقررات در صفحه اول ویژه بدون کم و کاست اقدام مقتضی معمول نمایند.

همچنین این اداره کل ضمن محفوظ نگه داشتن حق خود جهت پیگیری تولید کنندگان خبر کذب در مراجع ذیصلاح همواره آماده پاسخگویی به اصحاب رسانه جهت تنویر افکار عمومی می باشد.

 

علی اصغر شریفی

مدیر کل

 

توضیح حکیم مهر: در خصوص جوابیه واصله از اداره کل دامپزشکی استان البرز، ذکر چند نکته را ضروری می دانیم:

1- یکی از اهداف سایت حکیم مهر، انعکاس فعالیت ها و زحمات همکاران چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است. ما خود را همراه و هم مسیر با سازمان دامپزشکی دانسته و چنانچه انتقاد دلسوزانه ای هم نسبت به همکاران مطرح می شود، هدف اصلاح معایب و ایرادات در درون خانواده دامپزشکی می باشد. از آنجایی که گاه برخورد و پاسخ نابجای یک مسئول با رسانه های تاثیرگذار ممکن است منجر به تخریب وجهه اجتماعی تک تک آحاد آن صنف گردد، لذا حکیم مهر بر اساس رسالتی که برای ارتقاء جایگاه دامپزشکی در جامعه احساس می کند، اقدام به درج این خبر به عنوان یک اعتراض درون صنفی نموده است.

2- در خصوص انتقاد از نحوه تعامل مدیر کل محترم دامپزشکی استان البرز با رسانه ها در ساعات اولیه پس از انتشار خبر بروز بیماری در طالقان، منبع خبری ما اخبار منتشر شده از دو خبرگزاری معتبر و تاثیرگذار در کشور (خبرگزاری فارس و تابناک) بود و با توجه به اینکه خبرنگاران دو خبرگزاری معتبر، با جملات مشابهی برخورد نامناسب و پاسخگو نبودن مدیران آن اداره کل را تیتر یک اخبار خود کرده بودند (اینجا و اینجا)، ما را در خصوص تعامل نامناسب با رسانه های گروهی به اطمینان رساند؛ هر چند که بعد از رسانه ای شدن موضوع، شاهد مصاحبه های مکرر و اطلاع رسانی مدیر کل محترم دامپزشکی البرز با رسانه های جمعی بودیم که در حکیم مهر نیز منعکس گردید.

3- انتظار می رفت پس از سوء تفاهم به وجود آمده بین اداره کل دامپزشکی استان البرز و رسانه های جمعی، شاهد دلجویی مدیران آن اداره کل از رسانه ها و تغییر رویه در ادبیات به کار رفته با آنها باشیم، ولی همچنان در این جوابیه ردپاهایی از تهدید به ارجاع به مراجع ذیصلاح به چشم می خورد! مسلماً نحوه برخورد مناسب با چنین خبرگزاری هایی که به واسطه دارا بودن مشاورهای حقوقی بنام، گزارش های خبری خود را با در نظر گرفتن کلیه جوانب امر منتشر می کنند، نه زبان تهدید، بلکه زبان دلجویی و تعامل سازنده خواهد بود.

 

خبر مرتبط:

مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی ابتلای حیات‌وحش طالقان به PPR را تایید کرد

تلف شدن 41 راس کل و بز وحشی در ارتفاعات طالقان

مدیر کل دامپزشکی البرز: احتمال وجود PPR یا مسمومیت غذایی وجود دارد/ منطقه کاملاً تحت کنترل و مراقبت شدید قرار دارد

بیماری طاعون نشخوارکنندگان دامی در البرز تحت کنترل است/ مردم نگران نباشند‌

انتقاد مجدد «تابناک» از اداره کل دامپزشکی استان البرز

عدم پاسخگویی مدیر کل دامپزشکی استان البرز درخصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان و انتقاد شدید رسانه‌های جمعی

طاعون نشخوارکنندگان کوچک به طالقان رسید! (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
سیاست ........... که میگن یعنی همین نحوه پاسخگویی . اگر ایشون جرات دارند برای خبرگزاری فارس و تابناک هم نامه ارسال کنند . تا ببینند چطور جوابشون رو میدهند .............................
خسرو کلهر
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
با سلام، ظاهرا خبرگزاری محترم حکیم مهر همچنان بر عقیده خود استوار بوده و بدون هیچ تحقیقی بر درست بودن خبر دو رسانه تاکید دارد. اما در اصل از واقعیت ماجرا خبر نداشته و در اینجا نمیتوان بعضی مسایل را مطرح نمود از جمله ارتباط دو رسانه (در البرز ) با یکدیگر ... و اینکه آیا رسانه های دیگر هم در مورد دامپزشکی استان البرز این نظر را دارند و یا خیر ؟کافی بود دست اندرکاران حکیم مهر که اطلاع رسانی دقیق را سرلوحه کار خود قرار داده اند تماسی با سایر خبرگزاریهای معتبر تر در البرز برقرار کرده و از نحوه پاسخگویی روابط عمومی دامپزشکی البرز و مدیران آن با اصحاب رسانه با خبر می شدند.
با تشکر خسرو کلهر
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
یادش بخیر- همین چند وقت پیش یکی از دکترای مجرب .................. یک مورد MCF رو دید که فکر کنم واسه اولین بار تو عمرش بود- میگفت MCF بیشتر عاملش باکتریایی میشه دیگه!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعاً از ماست که بر ماست ...........................
دامپزشکی از اذربایجان غربی
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
خدا را شکر همه چی آرومه . طالقان هم هیچ اتفاقی نیوفتاده .همش تخصیر حکیم مهر بوده چیزی نشده بی خودی بزرگش کرده تعدادی از سرمایه های ملی حیات وحش مملکت به باد رفته صورت مسئله با این جوابیه پاک شد . ضمنا ....................................... مهم نیست چندتا کل بز وحشی مرده ........................
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
آقای خسرو کلهر سلام ؛ چند تا از این خبرگزاریهای معتبرتر در البرز را نام میبردید بهتر نبود ؟ تا همکاران حکیم مهر با ایشان تماس بگیرند و از پاسخگویی روابط عمومی دامپزشکی البرز و مدیران آن با اصحاب رسانه با خبر بشن.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
همین که دامپزشکی البرز به حکیم مهر جوابیه فرستاد جای تشکر داره ولی جوابیه اش نتونست ماجرا رو توجیه کنه
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
با سلام
اینطور که مشخصه جناب مدیر کل محترم رسانه های استانی رو به رسانه های کشوری ترجیح دادند.
شاید هم تفکیک خبرنگارها در دستور کار بوده ؟ وگرنه برای اطلاع رسانی و جوابگویی عمومی چرا نباید پاسخ رسانه های کشوری راداد ؟
با تشکر دامپزشک (رضایی )
همکار دولتی دامپزشکی البرز
|
-
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
با عرض سلام خدمت مسئول سایت حکیم مهر که با مهربانی خبرهای حوزه دامپزشکی را منعکس میکنند خواهش میکنم این برخورد مدیر کل محترم را به فال نیک و یک احترام بدانید و خودتونو قاطی مسائل سایر رسانه ها که شناختی به مجموعه ما ندارند نکنید در شرایطی که هجمه به دامپزشکی شروع شده شما باید در کنار ما باشیدو سعی نمایید با تماس مستقیم و برخورد سازنده دوستان بیشتری را در سایت خود مشارکت دهید نیاز نیست هر مطلبی که بوی تهاجم میدهد عینا در سایت خود منعکس نمایید . همانطور که شما خیرخواه هستید منهم خیر خواه شمایم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
همکار دولتی دامپزشکی البرز سلام ؛ شما چرا فکر میکنید همه ................... باید مثل شما فکر کنند . برای این پیام شما چیزی جز تهدید مودبانه اسم دیگه ای میشه گذاشت . این جملات با نگاه از بالا به پائین شما مانند : خودتونو تو مسائل قاطی نکنید ، شما باید در کنار ما باشید و سعی نمایید و نیاز نیست هر مطلبی که بوی تهاجم میدهد عینا در سایت خود منعکس نمایید چیزی جز ................. شما را نشان نمیدهد . دوست عزیز باور کنید استان البرز با خراسان شمالی تفاوت های زیادی دارد . در استان البرز باید همیشه پاسخگو ی مردم و رسانه ها باشید . و کوچکترین اشتباه شما از چشم تیزبین رسانه ها دور نمی ماند . و به قول معروف همیشه تو چشید و خیلی از دوستان منتظر کوچکترین اشتباه شما . به قول مولوی :
نردبان این جهان ما و منی /عاقبت این نردبان افتادنی
لاجرم آن کس که بالاتر نشست / استخوانش سخت تر خواهد شکست
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین محترم حکیم مهر: در جواب کامنت بی نام که خواسته بود نام رسانه های البرز را بیان کنم تعدادی از خبرگزاریها جهت اطلاع اعلام میگردد. ایرنا- ایسنا- مهر- تسنیم- جهان البرز - صدا و سیمای البرز- روزنامه همشهری- جام جم- کیهان و ... هرچند این اداره کل آمادگی همکاری با تمام خبرگزاریهای رسمی را دارد.
همکار
|
-
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
جناب اداره کل خبرگزاری های فارس و تابناک فراموش شدند یا تکفیر و تحریم ؟ بخاطر اینکه هر دو خبرگزاری رسمی و معتبر هستند و به ندرت پیش میاد خبرهای کذب منتشر کنند . در ضمن یک سوال دارم : اداره کل تکذیبیه برای این دو خبرگزاری معتبر فرستاده و منتشر نکردند یا اصلا برای این دو خبرگزاری تکذیبیه ای نفرستادید ؟
همکار
|
-
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
همکار دولتی دامپزشکی البرز، رسانه ها که هیچ همکاران بخش خصوصی شما هم شناختی نسبت به مجموعه شما ندارند و خیلی از تصمیم های شما برای ایشان توجیه پذیر نیست .در ضمن چرا شما خودتان را تمام خانواده دامپزشکی میدانید؟ جواب قانع کننده به رسانه ها ندادید. رسانه ها هم اعتراض کردند که چرا جواب قانع کننده نمیدید . مسئله خیلی پیچیده نیست که شما دارید پیچیده جلوه میدید و توهم توطئه دارید .
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
از متون نگاشته شده به عنوان كامنت تنها چيزي كه برداشت ميشود حس حسادت و سعي در انتقال خشونت ميباشد نيازي نيست كه اينگونه مسائل را شخصي نمائيد و تلاش كنيد به واسطه امور فني و يا جاري به افراد صدمه بزنيد به نظر من جوابگويي اداره كل در مدت زمان كمي بعد از بازي رسانه اي نشان از احترام مسئولان البرز به جايگاه رسانه ها دارد و از طرف ديگر حق مدير كل و مسئول روابط عمومي است كه آمادگي براي مصاحبه داشته باشد و زماني را براي خبرنگاران تعيين نمايد
بسياري از افراد تجربه تماس با خبرنگاران نشريات زرد و يا برنامه هاي معلوم الحال همچون خبرنگاران بيست و سي را نداشته اند اينگونه خبرنگاران بيشتر شبيه بازجوهاي كلانتري و آگاهي ميمانند و نه تنها به دنبال رسالت اطلاع رسانيشان نيستند بلكه به دنبال سياسي كاري و عوامفريبي هاي خود ميگردند به عنوان مثال اين لينك خبر
http://www.tabnak.ir/fa/news/532835/بعد-از-شیوع-آنفلوانزای-پرندگان-نوبت-به-شیوع-طاعون-رسید
خبرنگاري كه نه اسم خود را بر روي خبرش مينويسد و نه جرات تماس با مراكز تخصصي را دارد و فقط و فقط تخيلات موهوم خود را به عنوان خبر به خورد افكار عمومي جامعه ميدهد هدفي جز سياه نمايي و به چالش كشيدن بي نتيجه افكار عمومي ندارد و طرفه اينكه حتي پيگير مسائل مطرح شده توسط خودش نيز نيست به سان رباتي كه حقوق ميگيرد تا به واسطه دانش اندك خود نشخوارهاي مغزي ديگران را به عنوان خبر منتشر كنند
لطفا با ديدگاه باز قضاوت كنيد و همين امر كه اداره كل دامپزشكي البرز براي سايت وزين حكيم مهر جوابيه ارسال نموده نشان از اهمييت جايگاه اين سايت نزد متخصصان ميباشد كه انتظار بيطرفي در اين خصوص و آينه سان عمل نمودن در مورد وقايع كمترين انتظار از آن ميباشد
خادمی-دامپزشک-کرج
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
سلام :جدای این حواشی :این یک نقص است که دامپزشکی آنچنان پولی نداره که فعالیتهاوتوانمندی خود رو در رسانه ها منعکس کنه وقتی دامپزشکی تومیدون کاره هیچ رسانه اعم از ملی یا منطقه ای تقاضای بازدید از عملیات و انعکاس خبر نمیده چون بارمالی داره !شایدقبول ندارن کار دامپزشکی عام المنفعه است!! بنده ضمن تشکراز مدیر محترم سایت که امیدوارم هدف مشارکت حداکثری خانواده دامپزشکی رادارند تقاضا دارم همانطور که برخی رسانه ها درج اخبار خود را با جمله بندی خاص و مطابق سلایق و اهداف خود ونه روشنگری به خورد جامعه میدهند شما میتوانید همانند درج بی طرفانه کامنتهای کاربران ، اخبارمستند از مشکلات حرفه دامپزشکی دولتی و خصوصی در سطح کلان منعکس نماییدباشد که مورد استفاده عموم در خانواده دامپزشکی قرار گیرد . اخباروضعیت شغلی فارغ التحصیلان بیکار - نگاهی برسیاستها وبرنامه های عملیاتی گذشته وحال دامپزشکی- مسائل صنفی بخش خصوصی دامپزشکی در عرصه های مختلف - توانمندی دامپزشکی در عرصه بهداشت عمومی و جایگاه بین المللی آن -انعکاس نظرات تخصصی وگره گشای کاربران به مسئولان ومطالبه پاسخ ،ازجمله این موارد است که خوشبختانه اقدامات مفیدی تاکنون انجام داده اید
یک دامپزشک منصف
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به مدیرکل محترم دامپزشکی استان البرز. جوابیه ای که ارسال فرمودید بسیار روشنگر و کامل می باشد. پرواضح است که این کش و قوس های مطرح شده چیزی جز لجبازی رسانه ای نیست. بعنوان یک دامپزشک برخود واجب می دانم از بزرگان دامپزشکی استانم و مسئولانم دفاع کنم . بنابراین بهترین راه ادامه فعالیت ها بدون توجه به حواشی است. بر خود ببالید که با این کارشکنان که به جای کمک در برقراری آرامش مردم ، سعی در تضعیف مسئولین دارند، بازهم به امر مبارزه با بیماری پرداختید و دراندک زمانی پیروز شدید. متاسفانه برخی اصحاب رسانه عادت به باج گیری و انتقام جویی به بهای آبروی یک دستگاه دارند. اینها با گذر زمان دستشان رو می شود و به قول معروف زمستان می رود و روسیاهی به زغال می ماند..... و من الله التوفیق
همکار
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
احسنت به شما دامپزشک منصف. وجود امثال شما باعث افتخار مسئولین دامپزشکی است . زمان خیلی مسائل را روشن خواهد کرد و به قول معروف زمستان می رود و روسیاهی به زغال می ماند ....... و من الله التوفیق- یک دامپزشک منصف تر دیگر . راستی مزید اطلاع طالقان همه چیز آرومه .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
همکار محترم شما دیگه چته؟ از چند طرف باید حمله بکنند؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
وجود امثال شما باعث افتخار مسئولین دامپزشکی است منصف ترترتر!! اتفاقا وجود امثال شما افتخار کل ملت ایران است.
نظر شما
ادامه